Gå til innhold

Hvordan stryke veldig krøllete, tykke/stive gardiner?😮


Franzeska

Anbefalte innlegg

Kjører full varme og med damp/vann, men føler ikke jeg kommer noen vei!

Trenger desperat noen gode kjerringråd før jeg gir opp helt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har lært at de skal henges opp våte, da slipper man å stryke dem.

Takk for svar! Helt gjennomvåte da og varmt eller kaldt vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Franzeska skrev:

Takk for svar! Helt gjennomvåte da og varmt eller kaldt vann?

Jeg fikk beskjed om å henge de opp rett fra vaskemaskinen, men da rant det jo vann av dem. Vasket på sånn gardinprogram og det sentrifugerer visst ikke. Så jeg lot de renne fra seg mens de hang over dusjkabinettet, før jeg hang de opp. Tenkte at parketten neppe var så glad om det ble en dam på gulvet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke strykejern, men jeg burde nok kjøpt det .. Enkelte av klærne mine blir fort ikke helt strøkne på. Og så må jeg kjøpe nye. Spesiellt bukser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har ikke strykejern, men jeg burde nok kjøpt det .. Enkelte av klærne mine blir fort ikke helt strøkne på. Og så må jeg kjøpe nye. Spesiellt bukser. 

Nå håper jeg at jeg misforstår deg... Du kjøper ikke nye bukser fordi de gamle er litt krøllete?! Strekk dem godt når de er våte, dersom det er så nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå håper jeg at jeg misforstår deg... Du kjøper ikke nye bukser fordi de gamle er litt krøllete?! Strekk dem godt når de er våte, dersom det er så nøye.

Jeg er ikke så nøye med de. Den jeg går med nå er ikke akkurat så rett. Men jeg forsøker å strekke dem litt. Jeg har ikke kjøpt bukser på et år altså. Men i fjor kjøpte jeg en del nye bukser fordi de gamle så ikke ut. Men da hadde jeg hatt de i eviglang tid :) . 

Men som du sier: istedet for å bruke penger til et strykejern, så er det nok mulig å strekke på plaggene, og tøyene. :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Jeg er ikke så nøye med de. Den jeg går med nå er ikke akkurat så rett. Men jeg forsøker å strekke dem litt. Jeg har ikke kjøpt bukser på et år altså. Men i fjor kjøpte jeg en del nye bukser fordi de gamle så ikke ut. Men da hadde jeg hatt de i eviglang tid :) 

Forskjell på "ser ikke ut" som i "utslitt" eller som i "er så krøllete etter siste vask": ;) Utslitte bukser er det selvfølgelig lov til å skifte ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lillemus skrev:

Forskjell på "ser ikke ut" som i "utslitt" eller som i "er så krøllete etter siste vask": ;) Utslitte bukser er det selvfølgelig lov til å skifte ut!

De var utslitte i tillegg ;) . Jeg pleier å kjøpe nye bukser ca en gang hvert tredje år eller noe. Pleier å ha de ganske lenge... Men i sommer var det deilig å kjøpe hele garderoben full av nye bukser :) . Kjøpte billige bukser vel og merke. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...