Gå til innhold

Dilemma - venninne el noe jeg har mer lyst til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, tar denne anonym.

Har betalt for konsertbilletter med ei venninne, hvor forholdet er litt skjørt, da jeg ikke har orket å bli med på så mye siste 1,5 året. 

Samme helg har jeg mulighet til å bli med en langhelg med samboer som vil medføre naturopplevelser og avslapping på egenhånd som jeg virkelig ønsker/trenger. 

Billettene ble bestilt først, men jeg koblet ikke at det skjer samme helg. 

Kan jeg betale for begge billetter, gi henne begge billettene og avlyse? Eller er dette uhørt...

Anonymkode: 3e604...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, tar denne anonym.

Har betalt for konsertbilletter med ei venninne, hvor forholdet er litt skjørt, da jeg ikke har orket å bli med på så mye siste 1,5 året. 

Samme helg har jeg mulighet til å bli med en langhelg med samboer som vil medføre naturopplevelser og avslapping på egenhånd som jeg virkelig ønsker/trenger. 

Billettene ble bestilt først, men jeg koblet ikke at det skjer samme helg. 

Kan jeg betale for begge billetter, gi henne begge billettene og avlyse? Eller er dette uhørt...

Anonymkode: 3e604...b92

Finnes vel ikke noe helt standard svar på dette, men tror mye vil avhenge av hvordan du kommuniserer det. Vær ærlig med din venninne, si at du gjerne skulle gått på konserten, men at du ikke vil la sjansen til denne langhelgen gå fra deg. Om du betaler begge billettene og lar henne dermed invitere med en annen en god stund i forveien, bør det gå bra. Og foreslå noe annet med henne en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, tar denne anonym.

Har betalt for konsertbilletter med ei venninne, hvor forholdet er litt skjørt, da jeg ikke har orket å bli med på så mye siste 1,5 året. 

Samme helg har jeg mulighet til å bli med en langhelg med samboer som vil medføre naturopplevelser og avslapping på egenhånd som jeg virkelig ønsker/trenger. 

Billettene ble bestilt først, men jeg koblet ikke at det skjer samme helg. 

Kan jeg betale for begge billetter, gi henne begge billettene og avlyse? Eller er dette uhørt...

Anonymkode: 3e604...b92

Ikke uhørt men når forholdet allerede er skjørt så sier det endel om prioriteringene dine (sorry, men vi må kalle en spade for en spade her). Jeg ville vurdert om vennskapet var viktig for meg å jobbe med/beholde eller om det funket helt ok å være bekjente.

Anonymkode: 867f5...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, tar denne anonym.

Har betalt for konsertbilletter med ei venninne, hvor forholdet er litt skjørt, da jeg ikke har orket å bli med på så mye siste 1,5 året. 

Samme helg har jeg mulighet til å bli med en langhelg med samboer som vil medføre naturopplevelser og avslapping på egenhånd som jeg virkelig ønsker/trenger. 

Billettene ble bestilt først, men jeg koblet ikke at det skjer samme helg. 

Kan jeg betale for begge billetter, gi henne begge billettene og avlyse? Eller er dette uhørt...

Anonymkode: 3e604...b92

Hvis du vil bli kvitt denne venninnen din så er det bare å kjøre på. Jeg hadde tatt hintet og ikke hatt mer kontakt med deg om du hadde gjort dette. Sorry. Avtaler gjort først skal holdes synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, tar denne anonym.

Har betalt for konsertbilletter med ei venninne, hvor forholdet er litt skjørt, da jeg ikke har orket å bli med på så mye siste 1,5 året. 

Samme helg har jeg mulighet til å bli med en langhelg med samboer som vil medføre naturopplevelser og avslapping på egenhånd som jeg virkelig ønsker/trenger. 

Billettene ble bestilt først, men jeg koblet ikke at det skjer samme helg. 

Kan jeg betale for begge billetter, gi henne begge billettene og avlyse? Eller er dette uhørt...

Anonymkode: 3e604...b92

Jeg er enig med xtra. Om hun klarer å få med noen andre, burde det gå greit. Om hun ikke gjør det, bør du holde deg til den opprinnelige avtalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere svarer ca som forventet. Jeg tenker at det er feil å avlyse, samtidig som jeg virkelig har lyst til å få med meg det andre. 

Anonymkode: 3e604...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...