Gå til innhold

Sexuelt frustrert psykiater? Han går langt over grensen!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trådstarter her.

Dette er ikke tull, det er ikke noe jeg finner på! Hvorfor i all verden skulle jeg orke å bruke tid her inne på å skrive en løgn?

Jeg nevnte dette til en venninne, også at jeg kunne ta opp samtalen mellom oss. Hun sa at dette er forferdelig men at det er ulovlig å ta opp samtaler. Men jeg føler meg krenket, er i en sårbar situasjon også der jeg tåler lite. Den minste ting gjør at jeg får angst...Er drittlei rett og slett... Er konstant sliten, så hva gjør jeg? Er det virkelig ulovlig å ta opp en samtale som bevis? 

 

 

Anonymkode: 7c429...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her.

Dette er ikke tull, det er ikke noe jeg finner på! Hvorfor i all verden skulle jeg orke å bruke tid her inne på å skrive en løgn?

Jeg nevnte dette til en venninne, også at jeg kunne ta opp samtalen mellom oss. Hun sa at dette er forferdelig men at det er ulovlig å ta opp samtaler. Men jeg føler meg krenket, er i en sårbar situasjon også der jeg tåler lite. Den minste ting gjør at jeg får angst...Er drittlei rett og slett... Er konstant sliten, så hva gjør jeg? Er det virkelig ulovlig å ta opp en samtale som bevis? 

 

 

Anonymkode: 7c429...0ef

Selvfølgelig tar du opp samtalen. ikke for å politianmelde men for å reise sak mot ham i etisk råd. Uten opptak har du ingenting å komme med og han vil fortsette slik med andre pasienter, det blir kun ord mot ord.

Anonymkode: ccdf0...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her.

Dette er ikke tull, det er ikke noe jeg finner på! Hvorfor i all verden skulle jeg orke å bruke tid her inne på å skrive en løgn?

Jeg nevnte dette til en venninne, også at jeg kunne ta opp samtalen mellom oss. Hun sa at dette er forferdelig men at det er ulovlig å ta opp samtaler. Men jeg føler meg krenket, er i en sårbar situasjon også der jeg tåler lite. Den minste ting gjør at jeg får angst...Er drittlei rett og slett... Er konstant sliten, så hva gjør jeg?

Du stopper å gå til denne psykologen, og ber om henvisning til en annen! Det enkleste er ofte det beste.

Anonymkode: 0b278...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her.

Dette er ikke tull, det er ikke noe jeg finner på! Hvorfor i all verden skulle jeg orke å bruke tid her inne på å skrive en løgn?

Jeg nevnte dette til en venninne, også at jeg kunne ta opp samtalen mellom oss. Hun sa at dette er forferdelig men at det er ulovlig å ta opp samtaler. Men jeg føler meg krenket, er i en sårbar situasjon også der jeg tåler lite. Den minste ting gjør at jeg får angst...Er drittlei rett og slett... Er konstant sliten, så hva gjør jeg? Er det virkelig ulovlig å ta opp en samtale som bevis? 

 

 

Anonymkode: 7c429...0ef

Ja, her i landet er ulovlig å ta opp samtaler uten samtykke og de kan ikke brukes som bevis, dessverre. Men ta det videre i den linken noen la ut til deg lenger oppe i tråden, det må da være flere som har reagert på denne fyren? Dersom det kommer inn flere meldinger på ham så må de da foreta seg noe?! Ta kontakt med fastlegen din og forklar hva som skjer og krev at du henvises til ny behandler umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke ulovlig så lenge du deltar i samtalen. Det er altså fullt lovlig! Det er ulovlig å ta opp en samtale mellom noen andre der du ikke deltar, men ikke når du selv er med i samtalen. Les her : https://www.dagbladet.no/nyheter/hemmelig-lydopptak-av-samtaler-er-fullt-lovlig/60453007  

Ring en advokat hvis du er så i tvil da, eller Google it!

Hvis du har fulgt med i media i de siste årene er det flere som har tatt opp samtaler ( de selv har vært med i !) som igjen er blitt publisert i media. Ingen er blitt straffet for dette, heller de personer de avslørte i opptak. Ta Jernia-saken feks.

Anonymkode: 8c65e...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Lillemus skrev:

Ja, her i landet er ulovlig å ta opp samtaler uten samtykke og de kan ikke brukes som bevis, dessverre. Men ta det videre i den linken noen la ut til deg lenger oppe i tråden, det må da være flere som har reagert på denne fyren? Dersom det kommer inn flere meldinger på ham så må de da foreta seg noe?! Ta kontakt med fastlegen din og forklar hva som skjer og krev at du henvises til ny behandler umiddelbart.

Det du skriver er dessverre feil. Hvorfor slenger du ut påstander du egentlig ikke vet noe om ? Det er ikke så veldig vanskelig å finne ut at det faktisk er lovlig. 

Anonymkode: 8c65e...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time igjen i mars, og som noen her sa, kan jeg ta opp samtalen der jeg er delaktig. Det må jeg undersøke. Jeg klarer meg jeg, selv om det er krenkende. Jeg føler meg som en dritt, verdt ingenting, som har latt han si dette til meg og han tror at dette er greit! Jeg opplevde en traume for noen år siden, og jeg trøstet meg i alkohol rett og slett. Det har vært, og det er, vanskelig å face livet uten. Men, jeg er ellers frisk, har bare mye angst og tendenser til deperesjon, som igjen trigger til å drikke.

Jeg vet ikke om han snakker sånn til andre, men kan tenke meg at han gjør det. Virker som han liker damer, og er frustrert sexuelt sett. 

Hvis jeg som "bare" sliter med å holde meg edru og face livet med angst  og reagerer følelsesmessig negativt på dette, hva kan det gjøre med dem som har opplevde verre ting enn meg? 

Tusen takk hvertfall til alle dere som tok dere tid til å svare. Kanskje kommer jeg med en oppdatering senere.

Trådsvarer

Anonymkode: 7c429...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver er dessverre feil. Hvorfor slenger du ut påstander du egentlig ikke vet noe om ? Det er ikke så veldig vanskelig å finne ut at det faktisk er lovlig. 

Anonymkode: 8c65e...3f3

Har aldri hørt annet enn at det er ulovlig, men dersom det faktisk er lovlig så er det jo bra for trådstarter. Kan du legge ut en lenke der det står at det er lovlig? I tilfelle det skulle komme opp flere slike saker her sånn at man kan vise til at det står et sted.

Edit - ser du alt har lagt ut lenke, takk.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Det er ikke ulovlig å ta opp sånne samtaler nei. Jeg sjekket det faktisk med en advokat en gang, fordi rektor på skolen til ungene mine kom med helt horrible uttalelser som var krenkende mot ungen min, og ikke minst brøt han taushetsplikten sin og utleverte andre elever i disse "samtalene" (les: beskyldninger og direkte utskjelling). Så jeg tok faktisk opp et par sånne samtaler, for å ha i bakhånd når jeg skulle klage på at han ikke ga ungen min den oppfølgingen han hadde krav på. Heldigvis ga han etter på grunn av press fra læreren til gutten, så jeg fikk ikke bruk for opptakene. Egentlig burde jeg gått videre med det uansett, for det var ikke bare vi som ble utsatt for det, men der og da hadde jeg ikke overskudd til mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

Det viktigste for deg (trådstarter) er at du slutter hos denne psykiateren. Hvis du har en fastlege du har et ok forhold til syns jeg det mest fornuftige er å ta det opp med denne og be om henvisning til en annen behandler. Da får fastlegen også viktig informasjon om psykiateren.

Dernest kan du be om en tilssynssak, og dette kan du også ta opp med fastlegen. Det vil jeg oppfordre deg til å gjøre, først og fremst for å forhindre at psykiateren fortsetter denne praksisen med andre pasienter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle glemmer ofte ofrene for disse typene synes jeg som i så mye. Å kontakte nav på hjemsted kan også være en vei for kanskje få hjelp i situasjonen tror jeg at jeg vil gjøre.

Anonymkode: 27e0c...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kirsebærjenta

Dette synes jeg rett og slett er forkastelig oppførsel, og veldig trist at det er folk som tror du «troller». Har vært borti en VELDIG lik situasjon for ikke så lenge siden, jeg ble helt satt ut og kjempeskuffa. Jeg lurer derfor på; du befinner deg tilfeldigvis ikke i Østfold vel?  Håper virkelig du får tatt tak i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her.

Dette er ikke tull, det er ikke noe jeg finner på! Hvorfor i all verden skulle jeg orke å bruke tid her inne på å skrive en løgn?

Jeg nevnte dette til en venninne, også at jeg kunne ta opp samtalen mellom oss. Hun sa at dette er forferdelig men at det er ulovlig å ta opp samtaler. Men jeg føler meg krenket, er i en sårbar situasjon også der jeg tåler lite. Den minste ting gjør at jeg får angst...Er drittlei rett og slett... Er konstant sliten, så hva gjør jeg? Er det virkelig ulovlig å ta opp en samtale som bevis? 

Anonymkode: 7c429...0ef

Det er lov, så lenge du selv deltar i samtalen. Og det gjør en stort sett hos psykiater..Tror det eneste aberet er at det ikke vil gjelde som bevis i rettsak f.eks. Men du kan fint melde inne til fylkeslege ol. uten å ha bevis. 

Anonymkode: cccc0...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært vitne til mye uten å kunne gjøre stort med dette. Jeg har inntrykk at så veldig mange steder i dag jobber de helt uten alle former for utdanning. Også i helse og omsorg. Bare skremmende utvikling. Så jeg tror ikke at du overdriver men at du er heller forsiktig faktisk.

Anonymkode: 27e0c...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting kan bare bli for spesielt og ekkelt for alle. Oppsøk en annen før det er for sent. Så du øynene hans. Var han overhodet edru??

Anonymkode: 27e0c...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...