Gå til innhold

Blir sykere av å jobbe.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter meg dette:

Ønsker å jobbe, bli i en jobb, være god i jobben, og å føle trygghet og tilhørighet.

Men når jeg har en jobb skjer alltid dette:

Økt angst, i blant panikkanfall, paranoia, tror kollegaer misliker meg, spionerer på meg, ekstrem perfeksjonisme, jeg kan aldri få gjort ting perfekt nok, blir svært ulykkelig, får ulike kroppslige symptomer, blir desperat etter å få fred fra jobben, og slutter etter 6 med til et år når jeg har gått langt over terskelen. Får alltid et slags sammenbrudd. Blir så redd jobben at jeg kan finne på å stikke av eller låse meg inn på toalettet i en time.

Hva er galt med meg, og hvorfor må jeg ha denne jobbangsten når jeg egentlig gjerne vil jobbe? Hva kan hjelpe? 

Fler i samme sko?

Anonymkode: bdba9...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter meg dette:

Ønsker å jobbe, bli i en jobb, være god i jobben, og å føle trygghet og tilhørighet.

Men når jeg har en jobb skjer alltid dette:

Økt angst, i blant panikkanfall, paranoia, tror kollegaer misliker meg, spionerer på meg, ekstrem perfeksjonisme, jeg kan aldri få gjort ting perfekt nok, blir svært ulykkelig, får ulike kroppslige symptomer, blir desperat etter å få fred fra jobben, og slutter etter 6 med til et år når jeg har gått langt over terskelen. Får alltid et slags sammenbrudd. Blir så redd jobben at jeg kan finne på å stikke av eller låse meg inn på toalettet i en time.

Hva er galt med meg, og hvorfor må jeg ha denne jobbangsten når jeg egentlig gjerne vil jobbe? Hva kan hjelpe? 

Fler i samme sko?

Anonymkode: bdba9...461

Da har du det litt som meg. Eneste forskjellen er at jeg har jobbet på jobben min i 12 år. 

Jeg har angst fra før av, men jeg får lettere angst når jeg stresser, og jeg blir lett redd for at noen skal misslike meg men jeg har lært meg til at jeg tror at mange synes at jeg er grei utifra hva som har blitt sagt, men jeg er redd for å ikke være flink nok, eller gjøre det bra nok osv... Jeg stikker ikke av, men jeg kjenner meg igjen i hva du skriver. 

Har alltid hatt det sånn. Hadde det før den jobben jeg har nå og. Men jeg klarte å holde meg stabilt til den jobben jeg har nå tross dette. Og har vært der i hele 12 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter meg dette:

Ønsker å jobbe, bli i en jobb, være god i jobben, og å føle trygghet og tilhørighet.

Men når jeg har en jobb skjer alltid dette:

Økt angst, i blant panikkanfall, paranoia, tror kollegaer misliker meg, spionerer på meg, ekstrem perfeksjonisme, jeg kan aldri få gjort ting perfekt nok, blir svært ulykkelig, får ulike kroppslige symptomer, blir desperat etter å få fred fra jobben, og slutter etter 6 med til et år når jeg har gått langt over terskelen. Får alltid et slags sammenbrudd. Blir så redd jobben at jeg kan finne på å stikke av eller låse meg inn på toalettet i en time.

Hva er galt med meg, og hvorfor må jeg ha denne jobbangsten når jeg egentlig gjerne vil jobbe? Hva kan hjelpe? 

Fler i samme sko?

Anonymkode: bdba9...461

Er det kun i jobbsammenheng du opplever at kolleger spionerer på deg?

Anonymkode: 77a44...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om du allerede har en diagnose eller har gått i terapi. Når angst gjør at du ikke klarer å fungere i jobb bør du oppsøke hjelp. 

Anonymkode: 51787...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...