Gå til innhold

Mangel på sexlyst og uregemessig mens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig sted å gå men. Jeg har to ting jeg lurer på om er normalt, eller om det er noe jeg bør ta opp med legen min. Har aldri vært hos gynekolog før, eller tatt noen medisiner.

 Jeg er 21 år gammel. Har aldri hatt sex, har heller ikke lyst på det. Masturberer ikke heller. Dette er egentlig ikke noe som plager meg, men er det noe jeg burde få undersøkt?  

Og ting nr 2:  Er mensen min uregelmessig? Altså, noen ganger er det 35 dager eller lengre mellom hver mens, mens andre kan det være 28 dager. Men har aldri hoppet over den. Kjenner også kramper både før og etter syklus. Har i det siste opplevd veldig sterke smerter når jeg blør, såpass at jeg har måttet ty til smertestillende

Anonymkode: db907...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det at du ikke har lyst på sex er ikke noe du skal bry deg om, så lenge det ikke er et problem for deg. Det er ikke noe man kan ‘undersøke’, f.eks. at det er hormonforstyrrelser. Men hvis du kommer i et forhold og fortsatt ikke har lyst, så kan det bli et problem som bør utredes, f.eks. hos sexolog. Regelmessig menstruasjon vil si intervall/syklus fra 25-35 dager (fra første til første dag av menstruasjon). Smerter før menstruasjon tyder på at du har hatt eggløsning. ‘Smerter etter syklus’, mener du da smerter etter at menstruasjonen er overstått? Da har du vel smerter nesten i hele syklus?

Sterke smerter ved menstruasjon kan ses ved den godartede tilstanden endometriose, hvor det er livmorslimhinne på avveier i bukhulen eller på eggstokker.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Kan være at jeg formulerte meg litt rart. Det jeg mente har at jeg har også innimellom kramper i flere dager etter siste dag med mens(hvis det gir mening)

Anonymkode: db907...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Smerter som kommer midt i syklus (2 uker før neste menstruasjon starter) kan være eggløsningssmerter. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...