Gå til innhold

Jeg må la ham være i fred


Gondor

Anbefalte innlegg

For en stund siden skrev jeg om en mann jeg har kjent i 20 år og som nå er skilt på første året. Jeg har vært mer ivrig på å holde kontakten enn det han har vært. En kveld sendte jeg ham en sms hvor jeg på en ganske vulgær måte spurte ham om han bare var interessert i å komme under skjørtene mine. Han svarte at nei, det var ikke sånn det var og at han var fryktelig lei seg for at han hadde såret meg.

Nå har jeg kommet til den konklusjon at jeg må la han være i fred og ikke sende ham all verdens sms som han kanskje føler seg forpliktet til å svare på. Han er tross alt oppe i et opprivende samlivsbrudd og har ikke mye krefter tilovers. Han føler seg ikke som en god venn for tiden.

Jeg vil absolutt ikke kun være en sexdukke for ham og må passe på meg selv. Jeg må ta vare på meg selv og ikke gå utover mine grenser og han må passe på seg selv han også. Jeg vet ikke om han kun er interessert i sex med meg eller om han også er interessert i om ikke annet et vennskap. Vanskelig å si.

Det føles utrolig deilig å ha kommet til denne konklusjonen og jeg føler indre fred. Dette vet jeg intuitivt er riktig. Jeg har vel i grunnen følt det hele veien. Jeg har bare ikke tatt hensyn til det. Nå har jeg slettet nummeret hans og alle sms'ene han har sendt meg sånn at jeg ikke i et svakt øyeblikk skriver igjen. Skriver han til meg skal jeg svare, men han skal ikke få meg ut på noe sexpreik for det liker jeg ikke.

Jeg vil ha mer enn bare sex. Er ikke vi damer sånn skrudd sammen da? Ikke for det. Jeg har veldig lyst på ham og bare å bli omfavnet av ham er en sann nytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En forskjell enn merker når en snakker med menn og kvinner, er hvordan de omtaler det med sex og vennskap.

For menn er sex noe som hører til i den samme gruppen som nærhet, vennskap, personlighet, "det indre".

Kvinner lager ofte en motsetning av dette. Satt på spissen: "Elsker han meg, eller vil han bare ha sex med meg?". "Bryr han seg om meg eller om kroppen min?" som om det er to forskjellige ting. Akkurat som om han bryr seg mer om "meg" om han ikke synes så mye om sex med meg.

Bare en refleksjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, kupton skrev:

For menn er sex noe som hører til i den samme gruppen som nærhet, vennskap, personlighet, "det indre".

Hm - jeg er nesten sikker på at jeg har møtt noen menn som har betraktet sex som fullstendig frigjort fra nærhet, vennskap og personlighet, men knyttet til opplevelser der og da, dvs. "det helt ytre".  Men jeg har forsøkt å styre unna dem, så jeg kan selvfølgelig ta feil. 

30 minutter siden, kupton skrev:

Kvinner lager ofte en motsetning av dette. Satt på spissen: "Elsker han meg, eller vil han bare ha sex med meg?"  "Bryr han seg om meg eller om kroppen min?" som om det er to forskjellige ting. Akkurat som om han bryr seg mer om "meg" om han ikke synes så mye om sex med meg.

Jeg tror det er mest omvendt: Han bryr seg tydeligvis om å ha sex med meg, men bryr han seg egentlig om (resten av) "meg"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

En forskjell enn merker når en snakker med menn og kvinner, er hvordan de omtaler det med sex og vennskap.

For menn er sex noe som hører til i den samme gruppen som nærhet, vennskap, personlighet, "det indre".

Kvinner lager ofte en motsetning av dette. Satt på spissen: "Elsker han meg, eller vil han bare ha sex med meg?". "Bryr han seg om meg eller om kroppen min?" som om det er to forskjellige ting. Akkurat som om han bryr seg mer om "meg" om han ikke synes så mye om sex med meg.

Bare en refleksjon.

 

Ja det er to forskjellige ting !!!!!!  

Anonymkode: f665b...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 timer siden, Gondor skrev:

For en stund siden skrev jeg om en mann jeg har kjent i 20 år og som nå er skilt på første året. Jeg har vært mer ivrig på å holde kontakten enn det han har vært. En kveld sendte jeg ham en sms hvor jeg på en ganske vulgær måte spurte ham om han bare var interessert i å komme under skjørtene mine. Han svarte at nei, det var ikke sånn det var og at han var fryktelig lei seg for at han hadde såret meg.

Nå har jeg kommet til den konklusjon at jeg må la han være i fred og ikke sende ham all verdens sms som han kanskje føler seg forpliktet til å svare på. Han er tross alt oppe i et opprivende samlivsbrudd og har ikke mye krefter tilovers. Han føler seg ikke som en god venn for tiden.

Jeg vil absolutt ikke kun være en sexdukke for ham og må passe på meg selv. Jeg må ta vare på meg selv og ikke gå utover mine grenser og han må passe på seg selv han også. Jeg vet ikke om han kun er interessert i sex med meg eller om han også er interessert i om ikke annet et vennskap. Vanskelig å si.

Det føles utrolig deilig å ha kommet til denne konklusjonen og jeg føler indre fred. Dette vet jeg intuitivt er riktig. Jeg har vel i grunnen følt det hele veien. Jeg har bare ikke tatt hensyn til det. Nå har jeg slettet nummeret hans og alle sms'ene han har sendt meg sånn at jeg ikke i et svakt øyeblikk skriver igjen. Skriver han til meg skal jeg svare, men han skal ikke få meg ut på noe sexpreik for det liker jeg ikke.

Jeg vil ha mer enn bare sex. Er ikke vi damer sånn skrudd sammen da? Ikke for det. Jeg har veldig lyst på ham og bare å bli omfavnet av ham er en sann nytelse.

De fleste voksne ønsker nok en livspartner, men jeg lurer på om man må gjennom en litt uforpliktende fase først. Man kan ikke starte med å kreve at det skal være store følelser og forpliktelser. 

Uansett er det sikkert lurt av deg å gi ham litt luft når han går gjennom et samlivsbrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gondor skrev:

For en stund siden skrev jeg om en mann jeg har kjent i 20 år og som nå er skilt på første året. Jeg har vært mer ivrig på å holde kontakten enn det han har vært. En kveld sendte jeg ham en sms hvor jeg på en ganske vulgær måte spurte ham om han bare var interessert i å komme under skjørtene mine. Han svarte at nei, det var ikke sånn det var og at han var fryktelig lei seg for at han hadde såret meg.

Nå har jeg kommet til den konklusjon at jeg må la han være i fred og ikke sende ham all verdens sms som han kanskje føler seg forpliktet til å svare på. Han er tross alt oppe i et opprivende samlivsbrudd og har ikke mye krefter tilovers. Han føler seg ikke som en god venn for tiden.

Jeg vil absolutt ikke kun være en sexdukke for ham og må passe på meg selv. Jeg må ta vare på meg selv og ikke gå utover mine grenser og han må passe på seg selv han også. Jeg vet ikke om han kun er interessert i sex med meg eller om han også er interessert i om ikke annet et vennskap. Vanskelig å si.

Det føles utrolig deilig å ha kommet til denne konklusjonen og jeg føler indre fred. Dette vet jeg intuitivt er riktig. Jeg har vel i grunnen følt det hele veien. Jeg har bare ikke tatt hensyn til det. Nå har jeg slettet nummeret hans og alle sms'ene han har sendt meg sånn at jeg ikke i et svakt øyeblikk skriver igjen. Skriver han til meg skal jeg svare, men han skal ikke få meg ut på noe sexpreik for det liker jeg ikke.

Jeg vil ha mer enn bare sex. Er ikke vi damer sånn skrudd sammen da? Ikke for det. Jeg har veldig lyst på ham og bare å bli omfavnet av ham er en sann nytelse.

Jeg mener at det er viktig at du forsøker å la han ta litt kontakt. Leve livet ditt som normalt, og hvis du har tatt mye kontakt med han så bør du for din egen del la intiativ og kontakt gå litt over til han også. Men det å fortelle han at han sikkert bare er ute etter sex, forstår jeg at du gjør fordi du synes det er vanskelig, men jeg ville gjerne bare ikke fokusert på det, og sett hvordan adferden hans var. Virket han bare ute etter sex så hadde jeg antatt at han var det. Handling sier mer enn ord. Jeg har lært av mine tidligere erfaringer. Og det er å se på handlingen. Samtidig se på en del ord som blir sagt, og ikke unnskylde dem eller overse de , for så å lage seg en falsk illusjon over at vedkommende mente egentlig noe positivt, mens det slett ikke er positivt. Se på handling, og ord. 

Kos deg utenfor dette med menn. Veldig viktig å pleie seg selv og sine interesser i tillegg. Ikke lag han til et interessefokus. 

Mitt råd er å roe helt ned, og se hva som skjer. Jeg forstår godt hvordan du har det... Jeg savner ikke det å sitte usikker og lure på hvor jeg har mannen min hen lenger.  Jeg husker at jeg gjorde det tidligere. Satt å ventet... satt usikker... ja det var ikke lett. Og det er selvpining. Alt går av seg selv om det er noe å satse på. Litt må man gjøre, men man behøver ikke å stresse med det. :) 

Sex er best når man er trygg på personen. Og når tror at han ikke kan stikke over på neste dame rett om hjørne... Trygghet og tro er viktig. 

Jeg håper det ordner seg for deg. Og at du finner ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Gargamel skrev:

De fleste voksne ønsker nok en livspartner, men jeg lurer på om man må gjennom en litt uforpliktende fase først. Man kan ikke starte med å kreve at det skal være store følelser og forpliktelser. 

Uansett er det sikkert lurt av deg å gi ham litt luft når han går gjennom et samlivsbrudd. 

Det tror jeg også. De fleste voksne ønsker seg en livspartner. Samme hvilke kjønn de er. Man kan ikke kreve forpliktelser i starten, men man kan se etter om det er tegn til om det virker som om personen bare er der for lek eller alvor. Noen tegn kommer tidlig frem. Men viktig å heller se om det flyter automatisk... altså at begge to viser interesse istedet for at en skal hele tiden måtte ta intiativ på meldinger. Hvis det er sånn er noe galt, etter min mening. Men jeg tror som deg at de fleste ønsker seg en livspartner, og man kan ikke forvente at alt skal være forpliktet med en gang. :) 

Viser han ikke nok interesse for deg, trådstarter: så ville jeg latt han være i fred for da er han ikke nok interessert. Han må måtte vise litt og. Ikke bare du. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for engasjementet alle sammen! Jeg vet at jeg har tatt en riktig beslutning angående det å ta kontakt eller ikke ta kontakt.  Nå er det ikke-ta-kontakt som gjelder. Jeg føler meg veldig rolig og fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gondor skrev:

Takk for engasjementet alle sammen! Jeg vet at jeg har tatt en riktig beslutning angående det å ta kontakt eller ikke ta kontakt.  Nå er det ikke-ta-kontakt som gjelder. Jeg føler meg veldig rolig og fornøyd.

Støtter deg i å være så sterk som du kan og unngå å ta kontakt dersom du føler det slik som du gjør. Vet hvor vondt og vanskelig det er å unngå å ta kontakt. Men vær sta. For tar du kontakt med en som du føler ikke er interessert nok så vil du bare måtte lide senere. Hjertesorgen vil da bli vondere. Love can be hard sometimes. Be strong and careful. :)

Lykke til og nyt viljestyrken din :).

En person som ikke viser deg den rette verdi kan få være i fred ;). Det er min taktikk per i dag. Orker ikke å bruke energi på noen som ikke virker interessert nok. Slike er ikke noe interessante uansett. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mina1 skrev:

Støtter deg i å være så sterk som du kan og unngå å ta kontakt dersom du føler det slik som du gjør. Vet hvor vondt og vanskelig det er å unngå å ta kontakt. Men vær sta. For tar du kontakt med en som du føler ikke er interessert nok så vil du bare måtte lide senere. Hjertesorgen vil da bli vondere. Love can be hard sometimes. Be strong and careful. :)

Lykke til og nyt viljestyrken din :).

En person som ikke viser deg den rette verdi kan få være i fred ;). Det er min taktikk per i dag. Orker ikke å bruke energi på noen som ikke virker interessert nok. Slike er ikke noe interessante uansett. 

Jeg har snakket med en god venninne om dette. Hun er i en lignende situasjon. Vi er skjønt enige om at det skorter litt på selvrespekt og stolthet hos oss begge to.  Vi støtter hverandre i dette. Godt å få luftet det. Godt at vi begge to lot masken falle og sa sannheten til hverandre.

Jeg vil bli satt pris på som person og ikke bare være et lett tilgjengelig nummer.

Ah! Dette føles så utrolig godt og riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gondor skrev:

Jeg har snakket med en god venninne om dette. Hun er i en lignende situasjon. Vi er skjønt enige om at det skorter litt på selvrespekt og stolthet hos oss begge to.  Vi støtter hverandre i dette. Godt å få luftet det. Godt at vi begge to lot masken falle og sa sannheten til hverandre.

Jeg vil bli satt pris på som person og ikke bare være et lett tilgjengelig nummer.

Ah! Dette føles så utrolig godt og riktig!

Helt enig. Jeg prater litt med andre som er i samme situasjon iblant. De sier at samfunnet er utrolig sexfokusert i dag. Og at det virker som om mange menn ikke vil binde seg så lett. Og at man ført kan føle seg utnyttet når de svitsjer ganske enkelt over på nye. Jeg tror du er en sta dame som vet å ikke la noen tråkke på din verdi. Støtter deg fullt ut i det. Jeg har blitt brukt litt for mange ganger. Eller jeg har vel latt meg bruke. Den erfaringen har jeg lært av. :). 

Sett personlige grenser. Du klarer deg , med og uten mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...