Gå til innhold

Utroskap og løgner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har vært sammen siden vi var 19, i dag 36.

I starten var vi unge og usikre. Ganske tidlig firholdet oppdaget eg at han var så sjalu på om eg snakket med andre gutter. Men tlf han kimte og plingte i et sett. Han tok aldri tlf når eg var sammen med han. Kun når fam ringte.

Dette førte til at eg tjuv kikka på tlf hans en kveld han hadde sovnet. Og oppdagetat han hadde planlagt trekant med to andre jenter den kvelden.

Da jeg så dette ble paff, gikk derfra å hjem. Vekker han ikke. Men veien hjem til meg gikk forbi møteplassen der han hadde avtalt møte med disse.

Eg satt da i buskene å ventet til han kom kjørende å tok de på fesken før noe skjedde den kvelden.

Årene går og han gjør ikke noe tilsvarende som eg vet om i vertfall...

Men så plutselig får eg vite at han har da hatt sex med to jenter. Foreldrene til jentene anmelder dette  som voldtekt. Da de er 16 og han 20.

Han sier dette ikke er sånn det hang sammen og at han ikke har hatt sex med de...

Det blir sak og han får dom får dette, åpen soning i 3mnd.

Eg sier ikke dette til noen, og foreldrene og eg reiser på besøk. De vet da ikke den faktiske grunn for at han sitter inne.

Han kommer ut og vi fortsetter .. 

( hører jo når eg skriver nå hvor gale dette er🙈)

Vi fortsetter som før, og som ingen ting har skjedd.

I 2008 har han en periode der han fester mye... kommer ikke hjem om kvelden og overnatter mye hos sjefen. Dette konfronterer eg han med og sier det ikke er greit.

Får da beskjed gang på gang at eg ikke skal bry meg.

Etter mye diskusjonet om dette gir eg etter og "slutter "litt å bry meg.

 

I oktober 2009, mens eg da står på jobb så mottar eg en melding fra ukjendt nr. Der det står at han har en datter på 7 mnd.

Dette viste eg ingenting av. Da eg jobbet mye seinvaktet og ikke vet hav han holder på med når eg er på jobb.

Jeg selv er da 3mnd på vei med vår datter.

Eg bestemner meg sammetid eg får melding om at eg må ta kontakt med denne personen og få fakta på bordet.

Møterda denne dama og hans datter. Vi snaker sammen og får klarhet i hvordan ting holder sammen.

Kjører hjem og konfronterer han med dette, han blånektet for dette. Og mener han ble dopet og " voldtatt" på en fest som førte til dette barnet.

Etter faskapstest ble dette da bekreftet at han er faren.

Eg selv er gravid, første gravidet og usikker på hva eg går i møte. Bruker lang tid.. men tilgir han. Dum som eg var 🙈

Årene går og vi har det fint / greit.

 

2015 kommer barn nr to.

Frem til sommer 17, da skjef det noe... vi startet på uenighetet og kjører oss fast i krangel og uenigheter.

Bestemmer å gå hver til vårt...  omtremt samtidig vi har bestent oss for dette så får eg en melding fra en ukjendt mann som kan fortelle meg at min samboer  har holdt på med hans kjøreste før hans tid , sist gang min sambo og hans kjæreste møttes var jan17 og holdt på siden 2015 en gang... 

Han kan da vise meg bilde av han som er tatt av oss sammen i usa for to år siden. 

Min sambo blånekter sef på dette, og at han ikkr vet hvem denne damen er...

(Hører jo at eg burde gått for lenge lenge siden)

 

Men spørsmålet er..

Skal eg høre på denne ukjente som forteller dette om han nåverende kjæresteog min samboer?

Hvorfor begynner eg på å tvile på om eg har gjort nok for at dette forholdet skal fungere?

Ååå blir helt gal her...

Anonymkode: 6afbc...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men spørsmålet er..

Skal eg høre på denne ukjente som forteller dette om han nåverende kjæresteog min samboer?

Anonymkode: 6afbc...81f

Nei, spørsmålet er hvorfor dette på noe som helst måte kan sies å være relevant?

Tror knapt jeg har hørt om en så notorisk utro person noen gang. Han har gått bak ryggen din i alle år, med både barn og voldtekt som resultat.

Spørsmålet du må stille deg er om du ønsker bo sammen en fyr som alltid kommer til å ha forhold på si, eller ikke.

Problemet ditt i forhold til å gjøre det eneste fornuftige i denne situasjonen, er at dette er det eneste livet du kjenner, i og med at dere har vært sammen siden dere var "små". Da oppleves antagelig alternativet som en eller annen grad av "umulig".

Ja, du sier det jo selv når du skriver, at dette ser ikke bra ut i det hele tatt. Og tro meg, det ser ikke noe bedre ut fra utsiden heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Caprioli skrev:

Nei, spørsmålet er hvorfor dette på noe som helst måte kan sies å være relevant?

Tror knapt jeg har hørt om en så notorisk utro person noen gang. Han har gått bak ryggen din i alle år, med både barn og voldtekt som resultat.

Spørsmålet du må stille deg er om du ønsker bo sammen en fyr som alltid kommer til å ha forhold på si, eller ikke.

Problemet ditt i forhold til å gjøre det eneste fornuftige i denne situasjonen, er at dette er det eneste livet du kjenner, i og med at dere har vært sammen siden dere var "små". Da oppleves antagelig alternativet som en eller annen grad av "umulig".

Ja, du sier det jo selv når du skriver, at dette ser ikke bra ut i det hele tatt. Og tro meg, det ser ikke noe bedre ut fra utsiden heller :)

Når eg skrev det her nå så ble det egentlig mye klarere for meg. Eg er jo iverbevist om at han har et eller annet slags " tak " på meg som får meg usikker. Og kan nok kanskje kjenne til at dette har blitt "normalen" for meg.

Eg ønsker  jo meg en man som kan vise han er glad i meg og støtter neg i ting så eg har nok  landet på rett avgjørelse ja. Men sliter med gjennomførings biten.

Men takk for svar💞 Godt å få perspektivetfra nøytrale personer 🙈

Anonymkode: 6afbc...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når eg skrev det her nå så ble det egentlig mye klarere for meg. Eg er jo iverbevist om at han har et eller annet slags " tak " på meg som får meg usikker. Og kan nok kanskje kjenne til at dette har blitt "normalen" for meg.

Eg ønsker  jo meg en man som kan vise han er glad i meg og støtter neg i ting så eg har nok  landet på rett avgjørelse ja. Men sliter med gjennomførings biten.

Men takk for svar💞 Godt å få perspektivetfra nøytrale personer 🙈

Anonymkode: 6afbc...81f

Forstår veldig godt at det er vanskelig å gjennomføre endringen som du så sårt behøver og fortjener.

Og ja, du behøver komme deg ut så du kan få tilbake smaken av hvordan livet er. Tror ganske sikkert at du ikke helt ser det med alle fargene det har etter å ha levd hele voksenlivet i et slikt forhold.

Og det er heller ingen tvil om at du har fortjent det. Du har vært mye mer trofast og tålmodig enn det noen kan forventes å være. Livet er ikke rettferdig, så det er ingen garanti for hva det bringer deg, men du har alle muligheter til å gi deg selv bedre odds.

Når du tar skrittet vil det kjennes tungt, og du vil helt sikkert gå gjennom faser der du angrer. Dersom du har mulighet, vil jeg derfor på det sterkeste anbefale deg å alliere deg med en venninne eller tre som kan hjelpe deg å holde kursen dersom du føler for å trekke tilbake.

Uansett tror jeg nesten jeg kan garantere deg at du med litt avstand til det hele vil se at dette var det beste og viktigste valget du kunne ta for deg selv. En venn av meg ga meg dette gode rådet når jeg selv skilte meg, og det hadde han så uendelig rett i.

Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...