Gå til innhold

Hvilke årsaker skal til for å bli sparket i en jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet litt om hvilke årsaker som skal til for å bli sparket i en jobb? Jeg får ofte høre at jeg burde være bedre på en del "småting" i jobben. Ikke noe alvorlige ting, bare sånne småting. Jeg er redd for å få sparken, men jeg mener at de småfeilene er så ubetydelige at de ikke er gode nok i begrunnelse. Men jeg føler meg utrygg, selv om jeg føler at hovedsjefen er ganske så forståelig og grei. Men avdelingsleder er ganske mye etter meg. 

Noen som vet litt om årsaker som må til for å få sparken? 

Anonymkode: 783c6...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om noen vet litt om hvilke årsaker som skal til for å bli sparket i en jobb? Jeg får ofte høre at jeg burde være bedre på en del "småting" i jobben. Ikke noe alvorlige ting, bare sånne småting. Jeg er redd for å få sparken, men jeg mener at de småfeilene er så ubetydelige at de ikke er gode nok i begrunnelse. Men jeg føler meg utrygg, selv om jeg føler at hovedsjefen er ganske så forståelig og grei. Men avdelingsleder er ganske mye etter meg. 

Noen som vet litt om årsaker som må til for å få sparken? 

Anonymkode: 783c6...b4b

Det står i arbeidsmiljøloven, sjekk lovdata.no

Anonymkode: 19838...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det står i arbeidsmiljøloven, sjekk lovdata.no

Anonymkode: 19838...a38

Takk for tips. Jeg skal sjekke. Jeg har angst for å miste jobben. Det er jo inntekten min. Den jeg lever av. 

Anonymkode: 783c6...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok at for å få sparken må man ha gjort noe alvorlig 

Anonymkode: a9bbd...11f

Det skulle man tro, foreks tyveri, eller komme full på jobb, osv er forståelige årsaker. Men ikke små ganske ubetydelige årsaker. 

Anonymkode: 783c6...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende grenser av privatliv og jobb.Noe som sikkert er veldig vanskelig i dag hvor media ofte har en veldig personlig tilnærming til alt og sakene eller informasjonsoverload" gjør at sakene kommer så helt i bakgrunnen.

Anonymkode: 375c5...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta det helt med ro :) det er angsten din som prøver å lure deg. Om du tar de små tingene du snakker om til etterretnlng og endrer det så er du i hvertfall trygg. Sjefen din er formøyd med deg og gir deg korrigeringer fordi han satser på deg. Så nei, du har ikke noe å frykte :) 

Anonymkode: d088c...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å nevne -1- grunn til å «få sparken». 

Den desidert vanligste grunnen til å miste jobben er nedbemanning. At bedriften må kutte i ansatte pga innsparing eller fordi teknologi eller effektivisering gjør medarbeidere overflødige. 

Når det gjelder å miste jobben pga personlig egnethet, er det veldig vesentlig hvilken stilling du har og hvor du jobber. Noe som er helt uskyldig ett sted (f.eks å snakke om en annen kunde, ingen større krise om du jobber i klesbutikk eller som frisør) er helt krise i helsevesenet og kan føre til avskjed der. Men det beste generelle rådet er; bryter du arbeidskontrakten din, risikerer du konsekvenser. Bryter du Arbeidsmiljøloven gjelder det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...