Gå til innhold

Hva slags diagnose er dette? Psykopati?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke. Det varer ofte i kun noen dager, kanskje det bare er dårlig humør pga asperger problematikk og en dårlig livssituasjon.

Anonymkode: 589c5...797

Det er dessverre slik at det med sykdommer, lyter og funksjonshemminger i hovedsak er et spørsmål om flaks eller uflaks. Det er meget forståelig at de som har opplevd uflaks både kan bli sinte og bitre. De burde vært det på skjebnen, men siden denne er vanskelig å gripe, konfrontere og skjelle ut, tas dette ofte ut på folk og ofte helsepersonell.

Når du av og til synes at folk er imbesile idioter og mener menneskeheten er en kvalmende parasitt, ser jeg det som en fortvilelse og en bitterhet over at du har hatt uflaks i livets lotteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller fleste mennesker har jo sin helseproblematikk i dag. Ville absolutt si at psykopati var noe alvorlige greier å drasse rundt på. Om man kan regne slik da.

Anonymkode: 9357b...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en superspesiell diagnose. Men ingen diagnoser er jo noe å ønske seg og denne må vel være noe av det værst tenkelige.

Anonymkode: 9357b...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Det er dessverre slik at det med sykdommer, lyter og funksjonshemminger i hovedsak er et spørsmål om flaks eller uflaks. Det er meget forståelig at de som har opplevd uflaks både kan bli sinte og bitre. De burde vært det på skjebnen, men siden denne er vanskelig å gripe, konfrontere og skjelle ut, tas dette ofte ut på folk og ofte helsepersonell.

Når du av og til synes at folk er imbesile idioter og mener menneskeheten er en kvalmende parasitt, ser jeg det som en fortvilelse og en bitterhet over at du har hatt uflaks i livets lotteri.

Du og Ingvard Wilhelmsen er veldig på linje her. Fra et terapiperspektiv forstår jeg selvfølgelig hvor du vil hen.

Fra et mer filosofisk perspektiv, vil jeg påstå at en stor del av det vi kaller «flaks» og «uflaks» er årsakssammenhenger vi ikke evner å se. Nå er det hendelser også jeg greier å «avskrive» som flaks, f.eks at du sto akkurat på rett plass i køen i kiosken da du kjøpte millionloddet. Men i litt andre situasjoner vil jeg påstå at det er annerledes. Man kan si «nå var jeg heldig med været da jeg gikk tur på fjellet i dag» men man kan også si at «plasseringen av lavtrykket ga en gunstig vindretning som jeg forutså». 

Når det gjelder sykdommer, så mener jeg at svært mange sykdommer har en årsak. Du får lettere forkjølelse hvis du ikke vasker hendene dine, du får lettere tannsykdommer om du slurver med munnhygiene, blodårer går oftere tett om du røyker og lever usunt (selv om, ja, hjerteinfarkt skjer også blant de sunneste). Jeg mener det skal være en balanse mellom å ta så mye hensyn at det ødelegger livskvaliteten, og det å gi så komplett faen at du omkommer i ung alder. Noen ting kan faktisk forebygges med kunnskap og innsats. Selv om, ja, du kan ha levd sunt i 60 år og så bli påkjørt. Men også der kan du forebygge til en viss grad med aktsomhet i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du og Ingvard Wilhelmsen er veldig på linje her. Fra et terapiperspektiv forstår jeg selvfølgelig hvor du vil hen.

Fra et mer filosofisk perspektiv, vil jeg påstå at en stor del av det vi kaller «flaks» og «uflaks» er årsakssammenhenger vi ikke evner å se. Nå er det hendelser også jeg greier å «avskrive» som flaks, f.eks at du sto akkurat på rett plass i køen i kiosken da du kjøpte millionloddet. Men i litt andre situasjoner vil jeg påstå at det er annerledes. Man kan si «nå var jeg heldig med været da jeg gikk tur på fjellet i dag» men man kan også si at «plasseringen av lavtrykket ga en gunstig vindretning som jeg forutså». 

Når det gjelder sykdommer, så mener jeg at svært mange sykdommer har en årsak. Du får lettere forkjølelse hvis du ikke vasker hendene dine, du får lettere tannsykdommer om du slurver med munnhygiene, blodårer går oftere tett om du røyker og lever usunt (selv om, ja, hjerteinfarkt skjer også blant de sunneste). Jeg mener det skal være en balanse mellom å ta så mye hensyn at det ødelegger livskvaliteten, og det å gi så komplett faen at du omkommer i ung alder. Noen ting kan faktisk forebygges med kunnskap og innsats. Selv om, ja, du kan ha levd sunt i 60 år og så bli påkjørt. Men også der kan du forebygge til en viss grad med aktsomhet i trafikken.

Barn kan ikke velge sine foreldre og heller ikke hvordan de har det tidlig i livet. Mye psykisk lidelse har årsaker som ligger utenfor det enkelte individs mulighet til å påvirke. Dette forandrer selvfølgelig ikke på at man kan ta konstruktive valg som voksen og således kan påvirke hvordan ens eget liv utvikler seg, men et dårlig grunnlag kan ofte ikke kompenseres fullt ut gjennom gode valg som voksen. 

Anonymkode: 4c9aa...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du og Ingvard Wilhelmsen er veldig på linje her. Fra et terapiperspektiv forstår jeg selvfølgelig hvor du vil hen.

Fra et mer filosofisk perspektiv, vil jeg påstå at en stor del av det vi kaller «flaks» og «uflaks» er årsakssammenhenger vi ikke evner å se. Nå er det hendelser også jeg greier å «avskrive» som flaks, f.eks at du sto akkurat på rett plass i køen i kiosken da du kjøpte millionloddet. Men i litt andre situasjoner vil jeg påstå at det er annerledes. Man kan si «nå var jeg heldig med været da jeg gikk tur på fjellet i dag» men man kan også si at «plasseringen av lavtrykket ga en gunstig vindretning som jeg forutså». 

Når det gjelder sykdommer, så mener jeg at svært mange sykdommer har en årsak. Du får lettere forkjølelse hvis du ikke vasker hendene dine, du får lettere tannsykdommer om du slurver med munnhygiene, blodårer går oftere tett om du røyker og lever usunt (selv om, ja, hjerteinfarkt skjer også blant de sunneste). Jeg mener det skal være en balanse mellom å ta så mye hensyn at det ødelegger livskvaliteten, og det å gi så komplett faen at du omkommer i ung alder. Noen ting kan faktisk forebygges med kunnskap og innsats. Selv om, ja, du kan ha levd sunt i 60 år og så bli påkjørt. Men også der kan du forebygge til en viss grad med aktsomhet i trafikken.

Enig. Noen velger å være i en offerrolle også, og det handler ikke om uflaks men om valg. 

Anonymkode: 94166...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du og Ingvard Wilhelmsen er veldig på linje her. Fra et terapiperspektiv forstår jeg selvfølgelig hvor du vil hen.

Fra et mer filosofisk perspektiv, vil jeg påstå at en stor del av det vi kaller «flaks» og «uflaks» er årsakssammenhenger vi ikke evner å se. Nå er det hendelser også jeg greier å «avskrive» som flaks, f.eks at du sto akkurat på rett plass i køen i kiosken da du kjøpte millionloddet. Men i litt andre situasjoner vil jeg påstå at det er annerledes. Man kan si «nå var jeg heldig med været da jeg gikk tur på fjellet i dag» men man kan også si at «plasseringen av lavtrykket ga en gunstig vindretning som jeg forutså». 

Når det gjelder sykdommer, så mener jeg at svært mange sykdommer har en årsak. Du får lettere forkjølelse hvis du ikke vasker hendene dine, du får lettere tannsykdommer om du slurver med munnhygiene, blodårer går oftere tett om du røyker og lever usunt (selv om, ja, hjerteinfarkt skjer også blant de sunneste). Jeg mener det skal være en balanse mellom å ta så mye hensyn at det ødelegger livskvaliteten, og det å gi så komplett faen at du omkommer i ung alder. Noen ting kan faktisk forebygges med kunnskap og innsats. Selv om, ja, du kan ha levd sunt i 60 år og så bli påkjørt. Men også der kan du forebygge til en viss grad med aktsomhet i trafikken.

Hvordan skal man forebygge asperger?

Anonymkode: b95bb...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn kan ikke velge sine foreldre og heller ikke hvordan de har det tidlig i livet. Mye psykisk lidelse har årsaker som ligger utenfor det enkelte individs mulighet til å påvirke. Dette forandrer selvfølgelig ikke på at man kan ta konstruktive valg som voksen og således kan påvirke hvordan ens eget liv utvikler seg, men et dårlig grunnlag kan ofte ikke kompenseres fullt ut gjennom gode valg som voksen. 

Anonymkode: 4c9aa...7d5

Jeg er enig i at man ikke kan gjøre noe med genene sine. Men, man kan forholde seg til situasjonen slik den er på den beste måten. Hvis jeg har genetisk anlegg for hjertesykdom, så vet jeg det og lar derfor være å røyke. Hvis jeg hadde psykose latent, hadde jeg nok avstått fra å røyke cannabis (det avstår jeg fra uansett, men du ser poenget) og hadde kanskje ikke valgt å jobbe med noe som kunne framkalt sykdom.

Kunnskap kan hjelpe deg til å ta rette valg

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2018 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg mislikter andre mennesker og mener de er imbesile idioter og mener menneskeheten er en kvalmende parasitt.

Anonymkode: 589c5...797

Inkluderer du deg selv i synet ditt på menneskeheten?

Anonymkode: a6ac6...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg er enig i at man ikke kan gjøre noe med genene sine. Men, man kan forholde seg til situasjonen slik den er på den beste måten. Hvis jeg har genetisk anlegg for hjertesykdom, så vet jeg det og lar derfor være å røyke. Hvis jeg hadde psykose latent, hadde jeg nok avstått fra å røyke cannabis (det avstår jeg fra uansett, men du ser poenget) og hadde kanskje ikke valgt å jobbe med noe som kunne framkalt sykdom.

Kunnskap kan hjelpe deg til å ta rette valg

Hvordan mener du en med asperger skal ta de rette valg?

Anonymkode: b95bb...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener du en med asperger skal ta de rette valg?

Anonymkode: b95bb...87d

Jeg kan ingenting om Asperger, så det vet jeg ikke. Men nå var det ikke denne sykdommen jeg mente med det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som veldig lite barn opplevet jeg at et annet barn som var på besøk plutselig dro noe skarpt og stakk ned min kjære  bamse( teddybjørnen)Ville si at sånt er psykopati. Tror aldri min onkel inviterte den familien om igjen for så ham aldri igjen.

Anonymkode: 9357b...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...