Gå til innhold

Kan vrangforestillinger gi grunnlag til sykemelding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik jeg har det. Jeg tror vi har det ganske likt. Jeg blir helt skremt iblant av alle de forestillingene jeg får oppi hodet mitt. Livredd. Det har noe med angst å gjøre. Har time hos lege på onsdag. Må nødt å få fortalt hvor ille det er. For her har jeg gått rundt i hele dag lamslått av skrekk pga jeg ikke alltid klarer helt å skille mellom tanker og virkelighet. Har mange sånne dager. Men noen dager er det bedre. Varierer. Men det er så vanskelig å konsentrere seg. 

Anonymkode: 08897...ddd

Det varierer her og, veldig opp og ned for tiden. Men en bruker utrolig mye energi på det og blir sliten, jeg ligger endel. Ser nok rolig ut der jeg ligger, men alt er totalt kaos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, kupton skrev:

Husk: Tanker er bare tanker.

Det er de men vet ikke hvorfor mine tanker blir på en måte som en dyp drøm som surrer og så må jeg virkelig slite med å forstå forskjellen på tanker og virkelighet. Plagsomt!!!!!!!!

Anonymkode: 08897...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stjernestøv : vi er som vi er. Noe er plagsomt å ha. Spesiellt levende tanker. Men vi er flere som har det. Du har det. Og jeg har det. 

Anonymkode: 08897...ddd

Ja får ikke gjort noe med det heller, en må ta det som det er. Men ikke alle kan se det på meg, sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det varierer her og, veldig opp og ned for tiden. Men en bruker utrolig mye energi på det og blir sliten, jeg ligger endel. Ser nok rolig ut der jeg ligger, men alt er totalt kaos. 

Før lå jeg mye når jeg fikk det. Men i senere år har jeg presset meg til å fungere men blir ikke bedre. Nå i det siste så har jeg vært langt verre. 

Anonymkode: 08897...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja får ikke gjort noe med det heller, en må ta det som det er. Men ikke alle kan se det på meg, sånn er det bare. 

Samme her. Folk tror at jeg har det helt topp. Men før jeg fikk barn slet jeg ikke med dette men fikk det da jeg ble gravid første gangen. Men alle tror at jeg kan fungere som alle andre men når man ikke klarer å skille mellom tanker og virkelighet er det iblant vanskelig. 

Anonymkode: 08897...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Før lå jeg mye når jeg fikk det. Men i senere år har jeg presset meg til å fungere men blir ikke bedre. Nå i det siste så har jeg vært langt verre. 

Anonymkode: 08897...ddd

Ok. Få deg en sykemelding da og en terapeut og kanskje noe medisin for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja får ikke gjort noe med det heller, en må ta det som det er. Men ikke alle kan se det på meg, sånn er det bare. 

Ingenting som demper symptomene? Har gått rundt å slitt med dette veldig i dag. Så nå sitter jeg i sofaen stiv av skrekk og vil bare sitte der. Ikke greit. Men heldigvis skal jeg til legen min på onsdag og da må noe gjøres. Behøver hjelp for dette her. Kan jo ikke ha det sånn. 

Anonymkode: 08897...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Folk tror at jeg har det helt topp. Men før jeg fikk barn slet jeg ikke med dette men fikk det da jeg ble gravid første gangen. Men alle tror at jeg kan fungere som alle andre men når man ikke klarer å skille mellom tanker og virkelighet er det iblant vanskelig. 

Anonymkode: 08897...ddd

Ja det er vanskelig da å fungere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingenting som demper symptomene? Har gått rundt å slitt med dette veldig i dag. Så nå sitter jeg i sofaen stiv av skrekk og vil bare sitte der. Ikke greit. Men heldigvis skal jeg til legen min på onsdag og da må noe gjøres. Behøver hjelp for dette her. Kan jo ikke ha det sånn. 

Anonymkode: 08897...ddd

Hva er du redd for?

Anonymkode: a24df...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting som demper symptomene? Har gått rundt å slitt med dette veldig i dag. Så nå sitter jeg i sofaen stiv av skrekk og vil bare sitte der. Ikke greit. Men heldigvis skal jeg til legen min på onsdag og da må noe gjøres. Behøver hjelp for dette her. Kan jo ikke ha det sånn. 

Anonymkode: 08897...ddd

Du kan ta en liten dose antipsykotika, det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Få deg en sykemelding da og en terapeut og kanskje noe medisin for det?

Jeg kommer sikkert til å knekke sammen av å fortelle dette for det er så utrolig tungt å måtte sitte lamslått på fridagene mine på denne måten. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette uten at han tror at jeg er sprø. Vanskelig men nå er det nok altså... 

Anonymkode: 08897...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer sikkert til å knekke sammen av å fortelle dette for det er så utrolig tungt å måtte sitte lamslått på fridagene mine på denne måten. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette uten at han tror at jeg er sprø. Vanskelig men nå er det nok altså... 

Anonymkode: 08897...ddd

Ja du må jo fortelle det til legen så han kan hjelpe. Det er ikke alltid lett å snakke om for meg heller, en kan bli misforstått. Men det går greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er du redd for?

Anonymkode: a24df...7e9

Jeg er redd hele tiden. Redd for alt mulig. Redd for alt som kan gå galt i livet. Redd for alt forferdelig som kan skje av katastrofer. Også går tankene om dette av seg selv og så tror jeg plutselig at alt jeg tenker på skjedde og må se meg rundt og tenke over situasjonen men forstår at en er usann og at det ligger bare i hodet mitt og at det er tankene og angsten som spiller meg noen sprell. 

Anonymkode: 08897...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja du må jo fortelle det til legen så han kan hjelpe. Det er ikke alltid lett å snakke om for meg heller, en kan bli misforstått. Men det går greit. 

Takk stjernestøv for forståelsen. Det er så flaut og det er virkelig vanskelig å fungere skikkelig med dette både i fritid og på jobb. Begge plasser. 

Anonymkode: 08897...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du kan ta en liten dose antipsykotika, det hjelper. 

Kan dette være en psykose? Altså at jeg lever med en psykose selv om ingen ser det på meg? 

Anonymkode: 08897...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk stjernestøv for forståelsen. Det er så flaut og det er virkelig vanskelig å fungere skikkelig med dette både i fritid og på jobb. Begge plasser. 

Anonymkode: 08897...ddd

Ja forstår deg så godt. Du må ha masse lykke til hos legen, si det som det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dette være en psykose? Altså at jeg lever med en psykose selv om ingen ser det på meg? 

Anonymkode: 08897...ddd

De kaller det psykotiske symptomer hos meg. Men jeg er jo ikke som de andre pasientene, virker ikke urolig eller har latenstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer sikkert til å knekke sammen av å fortelle dette for det er så utrolig tungt å måtte sitte lamslått på fridagene mine på denne måten. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette uten at han tror at jeg er sprø. Vanskelig men nå er det nok altså... 

Anonymkode: 08897...ddd

Hvorfor mener du at sykemelding er en god løsning? Det er bra du skal snakke med legen din, men det finnes mange former for hjelp som er mye bedre hjelp enn sykemelding. 

Anonymkode: 2f9b2...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du at sykemelding er en god løsning? Det er bra du skal snakke med legen din, men det finnes mange former for hjelp som er mye bedre hjelp enn sykemelding. 

Anonymkode: 2f9b2...44d

Årsaken er at jeg gjør jobben min dårligere enn jeg ellers ville gjort. Jeg har vært verre i det siste. Har hatt mer av disse plagene. Blitt mer lamslått av de igjen. Har hatt dette lenge, men de har vært mer fremtredende iblant. 

Å gå hele tiden rundt å ha problemer å skille mellom tanker og virkelighet er jo et problem. Man klarer ikke å duge skikkelig på jobben da. Det er det som er så trist i det. 

Anonymkode: 08897...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, stjernestøv skrev:

De kaller det psykotiske symptomer hos meg. Men jeg er jo ikke som de andre pasientene, virker ikke urolig eller har latenstid. 

De kaller det psykotiske symptomer hos deg ja. Ja jeg har mye av det, og altfor mye. Går du kronisk rundt slik iblant? Før da jeg ikke hadde det slik så var alt mye lettere. Så jeg tror at de som ikke har dette ikke kan forstå det. Men for vi som får det er det en sterk belastende sak. 

Anonymkode: 08897...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...