Gå til innhold

Vondt i viljen? Slik trener du den.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan altså skru på bryterne i de genene som skal til for å takle forandring. De som får deg opp av senga og over dørstokken. Nøkkelen er gjentakelse.

Men gjennom epigenetikken kan man se for seg å trene opp genene som styrer viljen til endring også. Du kan trene genene dine til å bryte vaner og flomlyse genene som skal til for å lage nye.

Og du kan begynne i det bitte små. Endre vanene dine litt etter litt.

– Da kan man se for seg at treningen innebærer at epigenetikken endrer seg litt i de genene som styrer for eksempel motivasjon for å endre på ting.

https://www.nrk.no/finnmark/xl/episk-genetisk-hukommelse-1.13912799

Anonymkode: 93843...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det kan være vanskelig bare med vilje å for eksempel bytte miljø eller velge andre interesser tror jeg. Folk har ofte så forskjellige interesser og det har kanskje ikke så mye med gener alene å gjøre.Men det å bare sette seg til i passivitet er helt sikkert ikke heldig for noen. Ønsker man rammer i sitt liv kan hvis utgangspunktet er godt gjøre mye selv helt klart tror jeg. Alle har sine greier og sitt initiativ og veldig viktig å spille på lag med seg selv og ikke bare bruke sin egen vilje til forsvaret av selvet for eksempel. Det fører bare til mere sygdom for en selv tror jeg. Men lurt å oppsøke spesialist tror jeg for store endringer.

Anonymkode: 8852e...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke bare for noen. Det er så mye å sette seg ned bare å gråte av men det nytter ikke i det lange løp og da bruker man selvsagt viljen etter fattig evne.

Anonymkode: 8852e...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener. Det er så mange hjerter som heter i dag. Uten at der er noen medisin.😊

Men man må vite hva man vil ,helt klart stor fordel.

Anonymkode: 8852e...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener. Det er så mange hjerter som heter i dag. Uten at der er noen medisin.

Ja, det var jo oppklarende... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener. Det er så mange hjerter som heter i dag. Uten at der er noen medisin.😊

Men man må vite hva man vil ,helt klart stor fordel.

Anonymkode: 8852e...059

Jeg skjønner aldri noe av det du skriver!

Anonymkode: 93843...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viljesmuskelen er helt klart den vanskeligste i dag. Ikke minst i dag hvor det kan virke som løgn og bedrag er mere regel enn unntaket. Da er det vanskelig å utøve viljen sin føler jeg. For eksempel trimme litt osv. Alt med sunt liv og ikke fylte sukkertøy og sjokolade.

Anonymkode: 8852e...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte ikke så lett å leve opp til andres forventninger hvis det er hva du mener man skal? Da blir man jo veldig " henimotandre orientert" som jeg har hørt er et begrep psykologien bruker.Sikkert også et veldig føyelig og påvirkelig individ. Er det bare bra for et samfunn? Ønsker vi å være mennesker som lever totalt på andres prinsipper? Vår  vestlige kultur er liksom kjennetegnet av viljestrening. Det er jo ikke den eneste måte å leve et liv på eller den eneste forklaringsmodell om noe ikke er som det skal, at personen ikke har brukt sin vilje eller ikke har egen vilje eller ikke er riktig trent. Mennesker kan for eksempel ha mange grunner for å være den de er tror jeg. Må ikke også omgivelsene strekke seg litt? Alle føler vel dypest at de ikke strekker til. Kanskje er det noe der ikke finnes noe rett svar på? Hvilke muligheter har dette mennesket hatt?

Jeg ser mange betenkeligheter uansett måte å tenke på ofte. Hva med det??

Anonymkode: 8852e...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The secret of change is to focus all of your energy, not on fighting the old, but on building the new"

Socrates

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...