Gå til innhold

Trening uke 8


påskelilje

Anbefalte innlegg

Etter to uker med sykdom og påfølgende hosting og tungpustenhet, er jeg nå heldigvis nesten frisk!

Ukas trening ble da:

Torsdag: rant slalåm i 6 timer. Knallgøy!

Fredag: gikk i bratt terreng oppover i 2 km. Tungt! Rant kjelke ned igjen. Gøy!

Søndag: gikk 10 km på ski, og etterpå svømte jeg 1500 meter 😊

Deilig å kjenne at bronkiene funker sånn tålig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Etter to uker med sykdom og påfølgende hosting og tungpustenhet, er jeg nå heldigvis nesten frisk!

Ukas trening ble da:

Torsdag: rant slalåm i 6 timer. Knallgøy!

Fredag: gikk i bratt terreng oppover i 2 km. Tungt! Rant kjelke ned igjen. Gøy!

Søndag: gikk 10 km på ski, og etterpå svømte jeg 1500 meter 😊

Deilig å kjenne at bronkiene funker sånn tålig nå!

Synes du er flink:) 

Selv har jeg fått trent 2 ganger på treningssenteret. Er litt misunnelige på deg som har fått svømt. Selv har jeg ikke fått vært i bassenget på lenge. Må ha ny badedrakt (har vokst ut av min...) og jo lengre tid det tar før jeg kommer meg i bassenget, jo mer øker angsten. Vet jo at bare jeg kommer meg uti så er alt greit. Savner jo å svømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Etter to uker med sykdom og påfølgende hosting og tungpustenhet, er jeg nå heldigvis nesten frisk!

Ukas trening ble da:

Torsdag: rant slalåm i 6 timer. Knallgøy!

Fredag: gikk i bratt terreng oppover i 2 km. Tungt! Rant kjelke ned igjen. Gøy!

Søndag: gikk 10 km på ski, og etterpå svømte jeg 1500 meter 😊

Deilig å kjenne at bronkiene funker sånn tålig nå!

Så bra at du er frisk igjen! Jeg ble syk tidlig i forrige uke og det var ikke mye fart i meg omtrent hele uka gitt. Det ble to veldig rolige gåturer etterhvert, en på 3 km og en på 7,5 km, den siste i går da formen er god igjen nå. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Har ikke vært med her på lenge, men jeg har trent hver uke for det. Denne vinteren har vært fantastisk. På ski nesten hver helg,  lørdag og søndag i hele år.

Denne uka :

Ved siden av treninga kommer dette: 

Hver dag i 3 uker har jeg nå løpt opp trappene i 9 etasjer 1-2 ganger. Har sluttet å ta heisen, hvis jeg da ikke har tunge bæreposer. Manualer hjemme.

Tirsdag : Trening på Evo 1 time (kondisjon og styrke ) 

Torsdag: Det samme

Fredag : 2 mil på ski.

Lørdag : Slalom i sort bakke. Litt slitsomt med så bratt bakke. Liker bedre slakere bakker.

Søndag : 3, 4 mil på ski.  Ikke for å skryte altså, men følte etter skituen at jeg kunne gått dobbelt så langt og det vare noe helt annet enn hva jeg følte i fjor da jeg nesten ikke orket å stå oppreist i dusjen etter samme turen. Kan forklares med bedre skiføre, men også bedre form, håper jeg :)

 

 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke :) . 
 

Jeg var ute å trent tre ganger i uken som var. En tur på treningssenteret med 3 km på mølla, og styrketrening, en nydelig spasertur i et skogsområde like ved her jeg bor, en løpetur på 5 km. :) .

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Litt dårlig egentlig. Fikk trent styrke 2x. Null kondistrening.

Gikk og trasket i en by. Det ble 7.3 km en av dagene og sikkert det samme de andre 2-3 dagene, ikke medregnet inne i butikker etc. Vet ikke om dette er veldig helsebringende i en storby, men må jo ta med det man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Gargamel skrev:

Litt dårlig egentlig. Fikk trent styrke 2x. Null kondistrening.

Gikk og trasket i en by. Det ble 7.3 km en av dagene og sikkert det samme de andre 2-3 dagene, ikke medregnet inne i butikker etc. Vet ikke om dette er veldig helsebringende i en storby, men må jo ta med det man har. 

Bytråkking regnes med :D Forbaska at Endomondoen som regel ikke virker inni butikkene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gargamel skrev:

Litt dårlig egentlig. Fikk trent styrke 2x. Null kondistrening.

Gikk og trasket i en by. Det ble 7.3 km en av dagene og sikkert det samme de andre 2-3 dagene, ikke medregnet inne i butikker etc. Vet ikke om dette er veldig helsebringende i en storby, men må jo ta med det man har. 

Det er faktisk trening å gå å traske i en by også :) . Egentlig en ganske krevende trening. Jeg husker at jeg var et år på ferie i en storby, og meg og datteren var rundt hele byen på en dag... Jeg følte at det var ekstremt bra trening, og langt bedre treningsøkt enn løpingen. 

 

4 timer siden, påskelilje skrev:

Bytråkking regnes med :D Forbaska at Endomondoen som regel ikke virker inni butikkene :P

Åeee.. det at Endomondoen ikke virker ja... Jeg løp en gang i 18 km og var storfornøyd fordi jeg mente at jeg hadde klart å holde et veldig bra tempo, men da jeg skulle se på Endomondoen min så viser det seg at den hadde faktisk ikke klart å fange opp signalene på mer enn 9 km av turen... :( . ;) . Vet godt hvor sur man kan bli på Endomondoen... :P

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...