Gå til innhold

Utøya på film?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg leste noe om at Utøya-saken kommer på film på kino... Noen som skal se den? Jeg vurderer å se den...  

Ja, jeg skal se den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
4 minutter siden, MxxM skrev:

Ja, jeg skal se den. 

Jeg også. Pratet med min datter nettopp og sa til henne at den må vi se... Datteren min var nærmere alderen til de yngste på øya da det skjedde og hun husker den hendelsen fra nyhetene. Må virkelig se den, for det er interessant å se hvordan de har laget den og hvordan de beskriver hva som virkelig skjedde. 

 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlagtonline

nei, men kommer til å se den som de lager for netflix da når den kommer, orker ikke dra på kino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
1 minutt siden, innlagtonline skrev:

nei, men kommer til å se den som de lager for netflix da når den kommer, orker ikke dra på kino

Ja, den kommer helt sikkert på nettet også . Så dersom man ikke orker å dra på kino så kan vi se den der. Jeg vet ikke helt garantert om jeg skal se den hjemme eller på kino heller  . Støtter deg i den at det er greit å sitte i egen stue å se den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne se den, men vil helst se ubehagelige filmer hjemme. Så det blir nok ikke før den blir tilgjengelig på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Skal ikke se den på kino. Kanskje hvis den kommer på tv. Nyhetsdekningen var ikke mangelfull så jeg føler jeg har ett inntrykk av hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
14 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg leste noe om at Utøya-saken kommer på film på kino... Noen som skal se den? Jeg vurderer å se den...  Hva med dere @laban, @Gargamel, @stjernestøv @MxxM @emilie321 og alle dere andre brukere? Skal dere se den?  Og hvilke tanker har dere om at det lages film av det? 

Nei tror ikke jeg skal se den, vet ikke helt hva jeg syns om det. Tragedien en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kommer til å se den.  Går sjelden på kino, og kommer nok til å vente til den blir tilgjengelig hjemme i stua. 

Etter det jeg har lest, er den godt laget og da synes jeg det er greit at det gjøres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg leste noe om at Utøya-saken kommer på film på kino... Noen som skal se den? Jeg vurderer å se den...  Hva med dere @laban, @Gargamel, @stjernestøv @MxxM @emilie321 og alle dere andre brukere? Skal dere se den?  Og hvilke tanker har dere om at det lages film av det? 

Jeg tror det, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei tror ikke jeg skal se den, vet ikke helt hva jeg syns om det. Tragedien en gang til...

Enig. Den var så trist. Jeg tenker på å se den likevel men er enig med deg om de tankene. Det var utrolig trist og kan på en måte historien på ramse. Leste bloggen til en av de overlevende. Og huff det var utrolig ubehagelig. Fikk frysninger nedover ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
55 minutter siden, Kalevaala skrev:

Ja, jeg kommer til å se den.  Går sjelden på kino, og kommer nok til å vente til den blir tilgjengelig hjemme i stua. 

Etter det jeg har lest, er den godt laget og da synes jeg det er greit at det gjøres. 

Da må jeg se den dersom den er godt laget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
46 minutter siden, Mina1 skrev:

Enig. Den var så trist. Jeg tenker på å se den likevel men er enig med deg om de tankene. Det var utrolig trist og kan på en måte historien på ramse. Leste bloggen til en av de overlevende. Og huff det var utrolig ubehagelig. Fikk frysninger nedover ryggen. 

Ja det var trist, stakkars de som gjennomgikk det der. Uff :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
20 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg leste noe om at Utøya-saken kommer på film på kino... Noen som skal se den? Jeg vurderer å se den...  Hva med dere @laban, @Gargamel, @stjernestøv @MxxM @emilie321 og alle dere andre brukere? Skal dere se den?  Og hvilke tanker har dere om at det lages film av det? 

Det er helt på sin plass at filmskapere og andre kunstnere tar opp sånt.  Det finnes bra filmer om holocaust, vietnamkrigen og mye annen elendighet. Det gjør at samfunnet husker og kanskje lærer.

Jeg tror ikke jeg vil se den. Jeg fikk egentlig vite nok den gangen det skjedde. Filmen er kanskje viktigere for folk i andre land eller de som var for ynge til å få det med seg da det skjedde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
1 time siden, Gargamel skrev:

Det er helt på sin plass at filmskapere og andre kunstnere tar opp sånt.  Det finnes bra filmer om holocaust, vietnamkrigen og mye annen elendighet. Det gjør at samfunnet husker og kanskje lærer.

Jeg tror ikke jeg vil se den. Jeg fikk egentlig vite nok den gangen det skjedde. Filmen er kanskje viktigere for folk i andre land eller de som var for ynge til å få det med seg da det skjedde. 

Det er faktisk sant. Jeg kan alt utenat. Husker at jeg fikk med meg alt om igjen og om igjen i nyhetssendingene. Utrolig trist sak. De har en minnesten nær der jeg bor, for det var en ung gutt og en ung jente som mistet livet på utøya fra lokalområdet hvor jeg bor. Den minnestenen går jeg forbi støtt og stadig, så jeg blir påminnet hele tiden det som skjedde. Jeg mener at spesiellt til minne om de som døde så fortjener de en skikkelig film om hva de gikk igjennom ut på markedet. Men jeg tror samtidig at det kan være litt vel opprivende for de pårørende å se filmen.... så ... ehhh kanskje det ikke er det smarteste å lage film ut av det? Men samtidig så er det på sin plass at de tar opp hva som skjedde. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det var trist, stakkars de som gjennomgikk det der. Uff :( 

Det er sant. Det var forferdelig trist. Tenker det samme. Var helt forferdelig. Husker at jeg var en tur med buss til Oslo forbi Utøya området like etter at det skjedde, og alle reiste seg i bussen for å se ... Det var helt forferdelig trist å se plassen der det skjedde... Samtidig så måtte vi se regjeringsbygget i Oslo, og det var jo ganske så skadet i topp-etasjene.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil se filmen. Jeg gjør det for alle de som var der den dagen. 22.juli gjorde sterkt inntrykk på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke. Jeg  får se.Hsr tenkt mye på de pårørende som kanskje sliter veldig med å prøve å hjelpe sine i dag. Men det er en uten tvil en veldig viktig film av de beste filmskapere. 

Noe kan skje alle og terror har skjedd oss alle som Støre sa i intervju. På samme måter som vi alle kan rammes av sykdommer vi vet så altforl lite om. Jeg blir stadig slått av hvor lite man egentlig vet. Man fungerer i hverdagen på et vis ved å prøve å tenke positivt. Det er synd utviklingen i verden er så dårlig at noen har opplevet og vært utsatt for noe sånt.

Anonymkode: 3961f...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...