Gå til innhold

Utøya på film?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Gjest Mina1
7 timer siden, Soletti skrev:

Ja jeg vil se filmen. Jeg gjør det for alle de som var der den dagen. 22.juli gjorde sterkt inntrykk på meg. 

Jeg må se filmen også. Jeg så denne video-bloggen av en av de overlevende på øya. Det hun forteller gjorde sterkt inntrykk på meg. Satt å gråt mens jeg hørte henne fortelle om det.. Noen gjemte seg, noen lå på svøm... noen ble skutt.. Var en grusom hendelse..: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg skal - nær sagt, selvfølgelig - se filmen. Dersom den er så god som jeg har fått inntrykk av, håper jeg at den blir vist på skoler etterhvert.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kupton skrev:

Hvorfor skal jeg se den filmen? Vi er jo tvangsforet på dette i snart 7 år.

Ditt valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, kupton skrev:

Hvorfor skal jeg se den filmen? Vi er jo tvangsforet på dette i snart 7 år.

Det vi glemme det?

Anonymkode: 4591c...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mina1
29 minutter siden, MxxM skrev:

Ditt valg. 

Det er sant. Det er alltid folks valg å velge. Jeg synes historien er forferdelig trist, men det er interessant å se hvordan de har laget den i film. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det var en tragisk hendelse og naturlig med en film om den. Men personlig skal jeg ikke se den. Føler jeg vet nok om den hendelsen. Tenk på att han fikk holde på uhindret i godt over en time......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
På 4.3.2018 den 22.18, Worrysome plenty skrev:

Det var en tragisk hendelse og naturlig med en film om den. Men personlig skal jeg ikke se den. Føler jeg vet nok om den hendelsen. Tenk på att han fikk holde på uhindret i godt over en time......

Det som var sykt var at NRK var de første på øya..... Altså før politiet osv.... Og at de fløy over bare å filmet. Hun ene jenta som overlevde sa det i interjuet.. at hun lurte på om det kom noen for å hjelpe dem... og så viste det seg at NRK fløy over og filmet... sykt sa hun. Og det er jo det, når man tenker på at der kjemper de for livet.. også flyr et helikopter over dem for å filme det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2018 den 21.03, Mina1 skrev:

Jeg leste noe om at Utøya-saken kommer på film på kino... Noen som skal se den? Jeg vurderer å se den...  Hva med dere @laban, @Gargamel, @stjernestøv @MxxM @emilie321 og alle dere andre brukere? Skal dere se den?  Og hvilke tanker har dere om at det lages film av det? 

Nei, skal ikke se den. Det holder nå, deg er på tide å legge dette bak oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2018 den 23.25, Mina1 skrev:

Det som var sykt var at NRK var de første på øya..... Altså før politiet osv.... Og at de fløy over bare å filmet. Hun ene jenta som overlevde sa det i interjuet.. at hun lurte på om det kom noen for å hjelpe dem... og så viste det seg at NRK fløy over og filmet... sykt sa hun. Og det er jo det, når man tenker på at der kjemper de for livet.. også flyr et helikopter over dem for å filme det... 

Dette var det mye fokus på i filmen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er bare opprørende at sånt kunne skje. Det blir nok ikke til at jeg går på kino da helsa mi er mye opp og ned nå. Men det virker som denne filmen er mer enn " fisking i opprørt vann" Ressisjøren er jo av de aller aller beste og veldig synd filmen ikke fikk pris men de som står bak filmen hadde vel også sagt  i forkant at dette var ikke det viktigste for dem. Men det blir forhåpentlig mulighet til å se senere. Film er jo ofte sånt sterkt medium så det har mye si for mange tror jeg som helsa er litt opp og ned." En bro i forståelse hørtes det ut som filmen blir."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 6.3.2018 den 23.25, Mina1 skrev:

Det som var sykt var at NRK var de første på øya..... Altså før politiet osv.... Og at de fløy over bare å filmet. Hun ene jenta som overlevde sa det i interjuet.. at hun lurte på om det kom noen for å hjelpe dem... og så viste det seg at NRK fløy over og filmet... sykt sa hun. Og det er jo det, når man tenker på at der kjemper de for livet.. også flyr et helikopter over dem for å filme det... 

Ja, jeg kommer aldr til å glemme bildet av de bevæpnede politimennene som putret langsomt avgårde i en liten gummibåt mens folk ble skutt på øya. Det virket så ufattelig tafatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg husker jeg trodde det var muslimer som lå bak angrepet. Så var det en norsk terrorist. Husker jeg våknet dagen etter å så Breivik tullingen for første gang på tv. Noe så meningsløst, hva trodde han at han skulle oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
23 minutter siden, MxxM skrev:

Hva synes du om den? 

Det var selvfølgelig en tøff film, men det var da også ventet. Jeg har  vært gjennom det i hodet mitt og forsøkt å sette meg inn i panikkfølelsen mange ganger, så ingen overraskelser, men grusomt å tenke på hva disse ungene/ungdommene måtte gjennom. Jeg dro alene, da ingen ville være med. 

Jeg ønsket å se filmen mest fordi jeg ville se øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har lyst til å se filmen, kanskje sammen med dattera på snart 17. Tror kanskje den er for sterk for hun på 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det var selvfølgelig en tøff film, men det var da også ventet. Jeg har  vært gjennom det i hodet mitt og forsøkt å sette meg inn i panikkfølelsen mange ganger, så ingen overraskelser, men grusomt å tenke på hva disse ungene/ungdommene måtte gjennom. Jeg dro alene, da ingen ville være med. 

Jeg ønsket å se filmen mest fordi jeg ville se øya.

Synes du at 14-åringen min bør være med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, påskelilje skrev:

Synes du at 14-åringen min bør være med? 

den har fått 15 års grense på kino. avhenger også på modenhetsnivået på gutten. tror ikke noen har vondt av å vente til de er 15/16.

Anonymkode: ba4ab...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...