Gå til innhold

Litium og nyresvikt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor vanlig er det at bruk av litium gir alvorlig nyresvikt? 

Jeg har nå nyrefunksjon på under 20 %, så regner med å trenge ny nyre i løpet av noen år. Er det vanlig at folk med bip 1 tåler medisinene som må tas for å hindre frastøting? 

Anonymkode: f43ce...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Litium har vært en veldig bra medisin for meg, etter at jeg begynte med litium forsvant maniene og psykosene mine. Dessverre har ikke nyrene mine tålt litium, og jeg er skuffa over at verken fastlegen eller psykiateren min reagerte i tide når blodprøvene mine viste at nyrene fungerte dårlig. Nå har jeg måttet slutte med litium, men klarer meg greit med lamictal + AP. 

Anonymkode: f43ce...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inngående kjennskap til dette har jeg ikke. Men på individnivå kjenner jeg til en person med BP som ble transplantert. Med vellykket resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
37 minutter siden, Ann Christin skrev:

Tråden er ryddet for helseskadelige og støtende innlegg, og svar til disse.

Ann Christin, admin

Har dere begynt å gjøre akkurat det samme som på Kvinneguiden?

Nå har dere gått enda et skritt lengre enn før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...