Gå til innhold

-Hijab og håndhilse-nekt redder meg fra menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sånn apropo kvinnedagen. :ph34r: 

(Og er det tilfeldig at gammel-kommunister konverterer til islam, har kommunismen og islam noe til felles? Hmm.)

https://www.rights.no/2018/03/hijab-og-handhilse-nekt-redder-meg-fra-menn/

https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2018/03/08/Metoo-for-muslimer-kan-virke-mot-sin-hensikt-16230865.ece

Muslimske kvinner trenger ingen metoo-kampanje. De har nemlig hijaben, og de trykker ikke menns hender. Derfor trakasseres de ikke. Sier etnisk norsk konvertitt, tidligere kommunist.

Hun heter Jorunn Jasmin Oksvold (50). I anledning kvinnedagen, er hun (og en annen i hijab), viet Adresseavisens oppmerksomhet. 

Nå er det islams og Muhammeds grunntekster som er hennes nye Maos lille røde:

– Islam har tydelige koder. Vi bruker hijab, drikker ikke alkohol og unngår håndhilsning mellom kjønnene. Det kan hindre seksuell trakassering, mener Jorunn Jasmin Oksvold (50).

– Jeg opplevde at menn endret seg etter at jeg begynte å bruke hijab, jeg ble behandlet med en helt annen type respekt. Plutselig var det en barriére der.

Der fikk du som kvinne, og du som mann, den midt i fleisen! Ta på deg hijab, kvinne, for da er fortet rundt deg sikret. Og da slipper du, mann – fristelsen til å storme det samme fortet.

Og så er det motsatt! Jo mer tildekning av muslimske kvinner, jo mer kjønnsfascisme og seksuell trakassering i det offentlige rommet. Dette vet jo enhver som har giddet å sette seg noe inn i dette temaet, og dette vet enhver som har beveget seg i andre land, som Egypt, som Pakistan, som i Europas gettoer. I Pakistan er det minst trakassering i storbyene, mens i de nordlige og vestlige delene av landet, der full tildekning av kvinnene er normen, er det aller verst. It’s a fact.

Anonymkode: 89d02...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig trist. Det er å rettferdiggjøre menns oppførsel og skylde på kvinner når mannen går over grensen. Tror norske menn må på banen og fortelle muslimske menn som bor her hva de mener om dette .(da muslimske menn har mer respekt for andre menn.) Dessuten er det veldig beklagelig når muslimske kvinner forsvarer disse mennene. Og å påstå at muslimske kvinner ikke opplever overgrep er en blank løgn. Her er det sannhet , kunnskap og kommunikasjon som må til og ikke hijab. 

Anonymkode: 3ec8a...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på om det er slik at folk som har ekstreme ideologier bare er ekstreme. Att det er lit hip som happ om de blir nazier eller blitzere eller islamister....

Jeg vet ikke hvor ekstrem hun damen er da, (betalingsmur), men bytte en totalitær ideologi som kommunisme, med en totalitær religionsforståelse er vel litt henne da.

Anonymkode: 23bd6...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...