Gå til innhold

Prolaps av skjedevegg


aneliss

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med spasmer i urinrøret uten at urolog eller gynekolog fant ut av det. Nylig har jeg oppdaget at det stikker noe ut av skjeden, ligner på hudfliker. Har vært nylig hos gynekolog uten at hun sa at dette var unormalt. Jeg glemte å nevne dette spesifikt. Kan det være at jeg har skjedevegg prolaps og dette påvirker urinrøret? Kan gynekolog overse prolaps ved undersøkelse? Jeg har født barn for 10 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hva mener du med spasmer, er det problem ved vannlatingen? Et lite skjedeveggsprolaps vil ikke påvirke vannlatingen. Gynekologen setter inn et spekulum for å se livmorhalsen, og det vil skjule et eventuelt prolaps. Hvis du spesifikt hadde omtalt mulig prolaps, kunne gynekologen ha brukt et annet instrument ved vurderingen.

Uten å kjenne til din alder eller dine symptomer, så er det vanskelig å uttale meg. Man kunne tenke på et divertikkel under urinrøret, altså en slags utposing på urinrøret ned mot skjeden. Det kan gi smerter ved vannlating og ved samleie.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Mette! Jeg har sånne muskelsammentrekninger etter jeg har tisset samt smerter nederst i magen når jeg lener meg mot noe. Jeg har ikke smerter ved samleie. Jeg er 37. Gjør knipeøvelser hele tiden. Urolog ikke funnet noe samt gynekolog ikke funnet noe i livmor eller på eggstokker. Lurer på hva er dette slags hudfliker som stikker fra skjeden og. Har ikke lagt merke til dem før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan dessverre ikke uttale meg om hudfliker uten å undersøke deg, men rester etter skjedekransen kan se ut som fliker.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...