Gå til innhold

Abort med infeksjon og komplikasjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tok abort som dessverre lenge etterpå gav en kronisk infeksjon og høy feber i lang tid ; samt sterke kramper; abortkramper og hormonelle forstyrrelser i 4-8-12 timer av gangen. Og de kan vare i ukesvis når det setter igang.

Hva kunne du som gynekolog rådet meg til?

Jeg er utenlandsk og i mitt hjemland er det ikke vanlig å bruke annet enn sigaretter; alkohol; spesiell matretter særlig da mye kjøtt, te kaffe og sjokolade og slikt for kvinnelig helse.

 

Anonymkode: f664b...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva du spiser har lite å si i forhold til infeksjon selv om en sunn kropp er mer motstandsdyktig og kommer seg raskere. Men får du infeksjon etter abort er det som regel pga rester som ikke kom ut, eller kontaminering fordi man ikke har holdt seg til anbefalinger om å avstå fra karbad/svømmebasseng/sex en stund etter abort. 

Hvis du stadig har plager etter aborten må du gå til lege/gynekolog som kan gjøre en klinisk undersøkelse av deg. 

Anonymkode: f209e...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Dette var et vanskelig spørsmål, kanskje fordi det er en dårlig oversettelse. Du skriver ikke noe om din alder, om du har barn, hvordan det er med dine menstruasjoner og evt andre spørsmål.

Infeksjon etter en abort skjer i noen få prosent av inngrepene og behandles effektivt med antibiotikum, og noen ganger er det nødvendig med en utskraping. Det kan ikke påvirke hormonsystemet. Hvis du har regelmessige menstruasjoner (uten bruk av p-pille), så kan du regne med at dine hormoner er i orden. Smerter i underlivet i forbindelse med menstruasjon eller i dagene før, kan skyldes den godartede kvinnesykdom endometriose. Da er p-pille en god behandling.

Du nevner bruk av en rekke produkter for kvinnehelse. Det er vel å unngå disse tingene, du mener? Vegetabilsk kost kan være gunstig for kroppen generelt sett; mye grønnsaker og frukt.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg mer med så sparsomme opplysninger. Jeg håper, at du kan få kontakt med en lege eller helsearbeider som kan gi deg råd.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vell jeg har fått råd om å innta alkohol og sigaretter om krampene varer 18 timer daglig i 2-3 mnd - og det blir nesten umulig å sove.

Deretter har jeg fått råd om store mengder melk m espresso - helst sterkest mulig i 2 hånd svart traktekaffe for å fremprovoserer abort kramper - og mest mulig trening fysisk alle typer trening.

Og visse typer mat om helsen er bra nok til å forebygge med å lage måltider selv.

Det virker som rådene har hjulpet for nå er det stadig lenger mellom hver runde med alvorlige kramper som gir ekstremt med psykologisk og fysiologisk ubehag.

Ang « rester» så er det sjekket; men alt av hormoner + ekstrem mengde ekstra fett var vanskeligere å bli kvitt.

Anonymkode: f664b...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ihvertfall siste uke kunne det virke som om mensen begynner å bli regelmessig og normalt belastende på kroppen igjen - så det går litt bedre. 

Men dette var utrolig tungt for min kropp bokstavelig talt og jeg ble så desperat at jeg kjøpte sushi med fiskeslo ( dvs gammeldags metode).

Det ble det ikke noe bedre av nei....

nå håper jeg å snart bli helt frisk fordi dette har ført til månedsvis ekstra med feber og helt ekstrem stagnasjon , hjemmesitting og inaktivitet.

+ at det er vanskelig å konsentrere seg om noe som helst annet når krampene setter igang....jeg har fått høre at folk syntes at jeg virket « rar» etc.

Anonymkode: f664b...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Av det dere « norske» kaller for « gammeldagse» midler....

Hva er bra med feks skogshonning eller lynghonning økologisk type?

For kvinnehelse er dette regnet som aller beste medisin i mitt hjemland til din informasjon...

Anonymkode: f664b...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Vi leger har ikke så mye tro på at honning gjør så mye annet enn å 'gjøre livet søtt'. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eh...nei.

vel vi har leger i mitt hjemland ogsaa og de vet at honning er fantastisk antibiotika.

Nå tar jeg ikke denne siden alvorlig lenger.

Anonymkode: f664b...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

menn kann dere gi noen shenerelle ( generelle) råd om å slanke vekk en mage som har vært full av fostervann/ etc : alt på meg ble tøyd og det var en som jeg har fått nå vite TOTALT HVA dere heter: MISSED ABORTION.

Så jeg sliter med overflødig fett nesten 16 kilo; FREMSKUTT brystvegg. Slapp hud. Og også at alt ser helt kollapset ut.

jeg har hørt om kremer og vært på samtlige appteker.

jordnøttolje alt mulig kokoskremer.

jeg har IKKE inntrykk at man prioriterer kvinnehelse og de grufulle psykologiske påshenningen å få utseende ødelagt av en dårlig miscarriage.

så....JEG( det ordet virker tabu her i nårge) ER IKKE FORNØYD MED LEGESTANDEN OG TIDLIGERE TOPPMODELLhåp OG HAR sinnsyk portefølje innen finans og veldig høy iq.

JEG klarer ikke arrogante OG dumme folk.

Det må være noen råd dere kan KOSTE på dere å gi til det dere tror er « MEDSØSTRE» ? 

( cooo cooo)

Jeg opplever elendig rasisme på apotek for min dårlig grep om språket.

og Føler meg veldig diskriminert!!!!

Vi er vell ikke i verdens verste SLUM u land? 

Hallo!!!!

( jeg er maaakedonsk til infomasjon)

og kan ikke engang skrive mitt eget morsmål:

 

Anonymkode: f664b...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

🔨💴🚀📽🔌🛬🎈🚉💉😁💰🎀🎀💶💸🛁❤️🚊💵💸💶🛫🎈🚽❤️🌮🌮🌮🌮🌮🙃😗😙😘😘😁🤬😥🤫🤔😰🤐🤒

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Anonymkode: f664b...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...