Gå til innhold

Gikk Sylvi Listhaug for langt med dette innlegget på Facebook?


AnonymBruker

Gikk Sylvi Listhaug for langt med dette innlegget på Facebook?  

16 stemmer

  1. 1. Gikk Sylvi Listhaug for langt med dette innlegget på Facebook?

    • NEI
      7
    • JA
      6
    • VET IKKE
      3


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det synes jeg ikke. Listhaug er på rett spor. Ikke noe uthaling ikke noe rettssaker, kast is svina ut i statsløshet.

Anonymkode: fe846...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det synes jeg ikke. Listhaug er på rett spor. Ikke noe uthaling ikke noe rettssaker, kast is svina ut i statsløshet.

Anonymkode: fe846...656

Selv påståtte terrorister har vel krav på rettsikkerhet?

Anonymkode: cf5b1...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv påståtte terrorister har vel krav på rettsikkerhet?

Anonymkode: cf5b1...0a8

Nå må du ikke komme her og ødelegge svart-hvitt-tenkingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er blitt slik at alle tar vare på sine og det er ikke spesielt statsrådens skyld. Tvert om hun står på sitt og er kanskje litt typisk norsk. Alle kan ha en uheldig formulering eller bli gjengitt feil i media. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv påståtte terrorister har vel krav på rettsikkerhet?

Anonymkode: cf5b1...0a8

Nei, det synes jeg ikke de skal ha. Kort prosess, vekk med statsborgerskapet.

 

 

Anonymkode: fe846...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er så vanskelig å vite hva man skal tro. Føler at AP bruket det for hva det er verdt i sitt politiske spill og bruker til og med « utøya filmen» for å sette følelsene i sving. Man må ikke bruke så alvorlige saker til å fremme makt for sin egen del. Man stå sammen og finne gode løsninger. 

Anonymkode: 4342b...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det synes jeg ikke de skal ha. Kort prosess, vekk med statsborgerskapet.

 

 

Anonymkode: fe846...656

Si feks en seriemorder, skal han få gå fri fordi han ikke er dømt enda? Neppe. De bør i alle fall sitte i varetekt til de Evnt fratas statsborgerskapet.

Anonymkode: fe846...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Dette er typisk Listhaug utspill. Helt saklig har hun rett: AP setter rettighetene til terrorister foran folkets sikkerhet når de ikke vil frata noen statsborgerskapet uten lov og dom. Det er ikke en "drøy" påstand sånn sett.

Det som skuffer meg er at AP nok en gang går i fella og fokuserer på hvor krenket de er og hvor fæl hun er. Folk skriver og Utøyafilmen som nettopp kom ut og blablabla. Det stemmer at AP har blitt utsatt for et terrorangrep, men det er ikke noe argument i noen som helst retning.

Kunne ikke AP bare sagt at de vil bevare rettsstaten? At de faktisk ikke vil bekjempe terrorisme for enhver pris? Det er et ærlig og redelig standpunkt som jeg kan skrive under på. Alternativet er en politistat som Tyrkia eller Russland. AP har jo en kjempegod sak som de kan fronte med rak rygg uten å ta på seg rollen som krenket offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå leser jeg at man vurderte å nekte statsministeren å komme på Utøya i forbindelse med en markering. Jeg har aldri tenkt på 22 juli som noe som rammet bare arbeiderpartiet men noe som rammet oss som nasjon. Og det var jo akkurat samholdet og rausheten mot hverandre som preget dagene etter tragedien. Alle er vel fullt klar over at det som skjedde 22 juli var en dyp tragedie og det blir barnslig å begynne å spille dette opp mot hverandre. Nei. Nå mister jeg virkelig respekten for AP. Dessuten hadde dette sleivete utspillet fra Listhaug ikke noe med Utøya å gjøre. Vær så snill å vær litt saklig da!! 

Anonymkode: 4342b...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human rights court rejects claim by Sudan-born man who was barred from returning to UK under Theresa May’s policy

https://amp.theguardian.com/uk-news/2017/mar/09/terror-suspects-british-citizenship-european-ruling

— The Home Office welcomed the court’s judgment: “Citizenship is a privilege not a right and it is right that the home secretary can deprive an individual of their citizenship where it is believed it is conducive to the public good to do so.”

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Man bør ikke fire på krav om domstolsbehandling om ikke det er stor krise og andre lover kommer i kraft slik det er i de fleste også andre land.

På den annen side er det kanskje rom for påstandene hennes sett i lys av ytringsfriheten selv om det er løgn. Kanskje en påstand hun har laget under stress  bare for å oppdatere og pynte på Facebook-side si. 

Vi kan alle gjøre feil og bør stramme oss inn kanskje selv om vi ikke er sttsråder eller annet fint. Hun er jo sikkert stresset med lite tid til sin familie som så mange av oss. Kanskje er det andre som sjekker dette for henne i detalj også.

Men det er jo snart påske og lik kan ramle ut av skapet hos alle.😊

Håper man finner en god og menneskelig og fredlig utfall og at hun får beholde sin jobb.😊

Og at vi alle lærer til siden😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Helt enig med Alex Iversen. Jeg har aldri hatt mindre lyst til å stemme AP, selv om jeg er enig med dem i sak. De føler sikkert at de vinner nå når tyner Frp skikkelig på stortinget, men jeg tviler på om de får noen premie fra velgerne.

Man kan kanskje få sympati og medfølelse, men blir ikke sett som ledermateriale hvis man er så krenkbar som AP velger å fremstille seg. Jeg vil kanskje tro at Frp også taper, for de må jo få nok av sirkuset der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Gargamel skrev:

Helt enig med Alex Iversen. Jeg har aldri hatt mindre lyst til å stemme AP, selv om jeg er enig med dem i sak. De føler sikkert at de vinner nå når tyner Frp skikkelig på stortinget, men jeg tviler på om de får noen premie fra velgerne.

Man kan kanskje få sympati og medfølelse, men blir ikke sett som ledermateriale hvis man er så krenkbar som AP velger å fremstille seg. Jeg vil kanskje tro at Frp også taper, for de må jo få nok av sirkuset der også.

Når partiet er det partiet som ble direkte angrepet, skutt, drept og ønsket halshugget,  synes jeg ikke det er så rart de er "krenkbare" som du kaller det.

Anonymkode: 52e02...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når partiet er det partiet som ble direkte angrepet, skutt, drept og ønsket halshugget,  synes jeg ikke det er så rart de er "krenkbare" som du kaller det.

Anonymkode: 52e02...4c5

 I Utøya- saken har hele nasjonen stått samlet men nå skal den plutselig brukes til å splitte partiene og brukes i et politisk maktspill.?. Det er mye « skittkasting « mellom partiene begge veier. Syns egentlig alle politkerne burde oppføre seg bedre. Det er dessuten mange som er « krenkbare» i vårt samfunn som bare må finne seg i å bli krenket på grunn av ytringsfriheten. 

Anonymkode: 4342b...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 I Utøya- saken har hele nasjonen stått samlet men nå skal den plutselig brukes til å splitte partiene og brukes i et politisk maktspill.?. Det er mye « skittkasting « mellom partiene begge veier. Syns egentlig alle politkerne burde oppføre seg bedre. Det er dessuten mange som er « krenkbare» i vårt samfunn som bare må finne seg i å bli krenket på grunn av ytringsfriheten. 

Anonymkode: 4342b...53c

Ja, nasjonen sto samlet. Det er likevel ikke hele nasjonen som ble gjennomborret av kuler. Det var norske ungdommer med en AUF-tro.

Anonymkode: 52e02...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, AnonymBruker said:

Når partiet er det partiet som ble direkte angrepet, skutt, drept og ønsket halshugget,  synes jeg ikke det er så rart de er "krenkbare" som du kaller det.

Anonymkode: 52e02...4c5

Det er grenser for hvor lenge AP skal høste sympati pga denne grusomme hendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...