Gå til innhold

Redd for å bli schizofren


Hannahalsa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 18 år som er veldig redd for å bli schizofren. Klarer ikke tenke på noe annet enn dette hele dagen. Det tar veldig mye av min tid, å de rundt meg begynner å bli lek av å høre på det samme hele tiden. Jeg har slitt med angst helt siden jeg var liten. Det er ingen i familien med schizofreni, bare angstlidelser. Jeg begynte da å tenke på dette for ca 1 uke siden. Føler liksom jeg ser fjes i alle mønstre, i absolutt alt. Altså jeg kan gjøre ting om til fjes. Ikke sånn at jeg tror det er ekte eller noe, men jeg leter etter fjes konstant. Klarer ikke å få tankene på andre ting. Det er veldig slitsom. Min mormor har jobbet med folk som har schizofreni å sier jeg aldri kommer til å få det, da hadde jeg hatt symptomene tidelig. Jeg klarer virkelig ikke å slappe av, får nesten panikk angst av å tenkte på dette. Hva kan jeg gjøre? Å er det mulig at jeg er schizofren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De som får den diagnosen for sine plager  i vår tid har ganske gode prospekter tror jeg for man vet mye mere enn i gamle dager og innholdet i stigmaet er ikke helt så forbundet med negative belastende og uønskede assosiasjoner blant folk flest tror jeg.

Mange i dag mener det bare er en skjebne med litt mere utfordringer som for så mange andre med beslektede  lidelser.

Snakk med helsesøster på skolen kanskje eller be om å få snakke med legen så du ikke går alene med bekymringer.😊

Anonymkode: 4ebc3...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...