Gå til innhold

Cyste og letrozol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan det vokse egg selv om man har oppdaget en ganske stor cyste på den ene eggstokken? Har gått på stimulering av letrozol denne mnd, på ene siden var det en cyste! De nevnte ikke noe om egg..

Glemte helt å spørre om dette da jeg var på Ul, fordi de merket en liten rest(2cm) etter SA for 6 uker siden - som jeg da skal fjerne via hysteroskopi på mandag! 

Vil ikke eggløsningen komme da denne resten fortsatt er der? Sånn i utgangspunktet har jeg EL på mandag, hvordan vil syklusen bli? Kommer mensen fortsatt etter ca. 14 dager, selv om jeg har gjennomgått denne hysteroskopien? 

 

Takk for svar :) 

Anonymkode: 92983...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvor stor var cysten? Hysteroskopien vil ikke påvirke din syklus. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På den ene eggstokken så vidt jeg forsto? De sa det var vanlig, og at den ville forsvinne. Men er det slik at ikke det vil vokse egg da? At den er i veien på en måte? 

Anonymkode: 92983...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

OK, det var ikke helt det jeg spurte om. Men cyster under 4 cm bryr man seg ikke om, de skal ikke kontrolleres. De betyr vanligvis ikke noe for eggløsningen, de kan ikke 'stenge' for eggløsning. Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bekager, leste hvor... men du lurte på hvor stor! Jeg mener kanskje de nevnte noe med 3cm...

jeg regner egentlig med at jeg kanskje får EL litt senere denne syklusen, da jeg ikke har noen tegn til det enda.. 

Kanskje ikke kroppen heller lager EL hvis det sitter igjen noe i livmoren? 

Anonymkode: 92983...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Ja, cyste på 3 cm er ikke noe å bry seg om. *Døde' rester i livmoren påvirker ikke eggløsning. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...