Gå til innhold

Det nye Statoil navnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på om dette er patentert, det nye navnet mener jeg. NOR finnes jo i så mye alt fra skatt til helse. Vil ta tid å innarbeide det nye i markedet kanskje. 

Anonymkode: 4ec66...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om dette er patentert, det nye navnet mener jeg. NOR finnes jo i så mye alt fra skatt til helse. Vil ta tid å innarbeide det nye i markedet kanskje. 

Anonymkode: 4ec66...c17

Ja, det nye navnet blir beskyttet. Det skal du ikke tvile på.

Det vil koste nøyaktig en fantasillion å innarbeide det nye navnet i markedet, men noe må jo styret styre med. 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja så sant. På den annen side tror jeg ingen bruker penger på noe i utrengsmål lenger nå,så det kan bli en lang vei å gå også for det selskapet selv om produktet er livsnødvendighet for så mange av oss direkte eller indirekte.

 

Anonymkode: 4ec66...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søknad om patentering av det nye navnet Equinor er under behandling og innlevert 28.2 står det på Parentstyrets nettside i skrivende stund. Sikkert bare en formalitet i dag.

Anonymkode: 4ec66...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søknad om patentering av det nye navnet Equinor er under behandling og innlevert 28.2 står det på Parentstyrets nettside i skrivende stund. Sikkert bare en formalitet i dag.

Anonymkode: 4ec66...c17

Det finnes ikke noe slikt som patent på navn. Navn/ kan man derimot varemerkebeskytte og dermed få en varemerkeregistrering. 

Anonymkode: a765f...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo der er patent på litt av hvert. Alt fra forretningsideer til navn og konsepter og gjenstander. Jeg  innslag på TV når Patentstyret flyttet og ryddet så det vet jeg. Andre kan linje seg på å selge i kjølevannet ditt med et " look a like navn" Equisør så tror publikum du har med dem å gjøre og har deres økonomiske muskler. Dette kan man forhindre om man har fått patent.Men det er skikkeligvanskelige tider for det store flertall av oss nå så kanskje færre har råd til å tenke på sånt.

Anonymkode: 4ec66...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo der er patent på litt av hvert. Alt fra forretningsideer til navn og konsepter og gjenstander. Jeg  innslag på TV når Patentstyret flyttet og ryddet så det vet jeg. Andre kan linje seg på å selge i kjølevannet ditt med et " look a like navn" Equisør så tror publikum du har med dem å gjøre og har deres økonomiske muskler. Dette kan man forhindre om man har fått patent.Men det er skikkeligvanskelige tider for det store flertall av oss nå så kanskje færre har råd til å tenke på sånt.

Anonymkode: 4ec66...c17

Ja, dette kan du! :lol::rolleyes:

Anonymkode: a765f...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, det nye navnet blir beskyttet. Det skal du ikke tvile på.

Det vil koste nøyaktig en fantasillion å innarbeide det nye navnet i markedet, men noe må jo styret styre med. 

Hm, vel... kommunikasjon er et komplekst fag. Den pressedekningen de får med navnebyttet er verd mye den også sjø, og bare denne uken har de lykkes bedre enn på årevis med kommunisere at olje kun er 1/3 av det de sysler med og produserer... ;) Verd mye i et omdømmebyggingperspektiv det, så rart det enn høres ut for oss som ikke jobber i byråbransjen... 

Med det sagt, syns selv dette er syke summer, men det går likevel ikke an å forstå slike prosesser med lineær logikk...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kayia skrev:

Hm, vel... kommunikasjon er et komplekst fag. Den pressedekningen de får med navnebyttet er verd mye den også sjø, og bare denne uken har de lykkes bedre enn på årevis med kommunisere at olje kun er 1/3 av det de sysler med og produserer... ;) Verd mye i et omdømmebyggingperspektiv det, så rart det enn høres ut for oss som ikke jobber i byråbransjen... 

Med det sagt, syns selv dette er syke summer, men det går likevel ikke an å forstå slike prosesser med lineær logikk...

 

Jeg synes kommunikasjonsbyrået til Statoil kan ta seg en bolle :P 

Først klarer de å hoste opp den dårligste logoen, som egentlig er plagiat fra Norsk Husflidlag. Nå greier de å gi selskapet et hestenavn, som ikke har noe med olje/energi å gjøre i det hele tatt. Og regningen på nærmere 500 mill. har norske skattebetalere tatt mesteparten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, Kayia skrev:

Hm, vel... kommunikasjon er et komplekst fag. Den pressedekningen de får med navnebyttet er verd mye den også sjø, og bare denne uken har de lykkes bedre enn på årevis med kommunisere at olje kun er 1/3 av det de sysler med og produserer... ;) Verd mye i et omdømmebyggingperspektiv det, så rart det enn høres ut for oss som ikke jobber i byråbransjen... 

Med det sagt, syns selv dette er syke summer, men det går likevel ikke an å forstå slike prosesser med lineær logikk...

 

Ja, det er sant. De driver med gass også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...