Gå til innhold

Null framgang


 cilie

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Lillemus skrev:

Det skal veldig lite karbohydrater til før man ikke er i ketose, om man spiser kun grønnsaker som vokser over bakken i tillegg til egg, melkeprodukter, kjøtt og fisk så ligger man godt an. Som nesten-vegetarianer er vel ikke lavkarbo / ketolyse det optimale kostholdet for deg vil jeg tro. Har du sett på Fedon? Jeg klarer ikke å holde styr på dette lav- og høyglykemiske matvarer, men han har mange fine oppskrifter som virker svært fornuftige. Hans filosofi sorterer jo under lavkarbo, men er adskillig mindre restriktiv på karbohydratene. 

Nei, ikke optimalt. Jeg ønsker egentlig ikke leve sånn, men ville prøve å se om det kunne gi hurtig vekttap og dertil motivasjon. Jeg tror faktisk jeg kan merke litt nedgang likevel. Fikk mørkt utslag på sticks nå. Er dog «dau-syk» m kvalme, hodepine, null energi og urolig hjerte. Jeg er jo stadig syk, så får se an framover og vurdere kostholdet. En snillere lav-karbo m trening er altså et mål. Sånn har jeg levd mye, men alle utskeielsene har gitt vektøkning dessv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
På 18.3.2018 den 18.35, cilie skrev:

Nei, ikke optimalt. Jeg ønsker egentlig ikke leve sånn, men ville prøve å se om det kunne gi hurtig vekttap og dertil motivasjon. Jeg tror faktisk jeg kan merke litt nedgang likevel. Fikk mørkt utslag på sticks nå. Er dog «dau-syk» m kvalme, hodepine, null energi og urolig hjerte. Jeg er jo stadig syk, så får se an framover og vurdere kostholdet. En snillere lav-karbo m trening er altså et mål. Sånn har jeg levd mye, men alle utskeielsene har gitt vektøkning dessv... 

Hva er det dere holder på med ? Hva vil det si å « være i ketose » ?

Høres jo skummelt ut slik dere holder på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hva er det dere holder på med ? Hva vil det si å « være i ketose » ?

Høres jo skummelt ut slik dere holder på ?

Enig. Har et par, tre venninner som har holdt på med dette med ujevne mellomrom, men det er noen år siden sist nå, iallefall sju-åtte år. Jeg har tilgode å høre noen lykkes med dette over tid, bortsett fra hun der fanatiske fotballfrua som satte sin nyfødte datter på diett :wacko: og de som tjener penger på det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hva er det dere holder på med ? Hva vil det si å « være i ketose » ?

Lillemus har forklart det på forrige side ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
25 minutter siden, Kayia skrev:

Enig. Har et par, tre venninner som har holdt på med dette med ujevne mellomrom, men det er noen år siden sist nå, iallefall sju-åtte år. Jeg har tilgode å høre noen lykkes med dette over tid, bortsett fra hun der fanatiske fotballfrua som satte sin nyfødte datter på diett :wacko: og de som tjener penger på det... :P

Hjelpe meg ! Nyfødte datter på diett ? Hvor er barnevernet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 minutter siden, laban skrev:

Lillemus har forklart det på forrige side ;) 

Leste det nå. Det høres ikke bra ut. Prøver selv å få meg en del kylling, egg og melk, ( proteiner ) mest mulig grønnsaker, salt og velge knekkebrød i steden for brød ( selv om jeg også spiser brød en sjelden gang )  osv, men orker ikke å holde på slik. Det høres ikke sunt ut heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Leste det nå. Det høres ikke bra ut. Prøver selv å få meg en del kylling, egg og melk, ( proteiner ) mest mulig grønnsaker, salt og velge knekkebrød i steden for brød ( selv om jeg også spiser brød en sjelden gang )  osv, men orker ikke å holde på slik. Det høres ikke sunt ut heller. 

Dersom strides de lærde. :) Ketosedietter brukes faktisk også i medisinsk sammenheng for bl.a. noen epliepsipasienter med gode resultater. For friske mennesker er det individuelt hvordan man reagerer på en ketose-diett, noen føler at de aldri får overskudd og aldri føler seg topp, mens andre igjen strutter av overskudd og energi og blir kvitt en god del plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Dersom strides de lærde. :) Ketosedietter brukes faktisk også i medisinsk sammenheng for bl.a. noen epliepsipasienter med gode resultater. For friske mennesker er det individuelt hvordan man reagerer på en ketose-diett, noen føler at de aldri får overskudd og aldri føler seg topp, mens andre igjen strutter av overskudd og energi og blir kvitt en god del plager.

Ok, jeg har ikke noe greie på dette snnet enn at jeg har lest at Cecilie er veldig mye syk. 

Selv er jeg heldig med helsa, men jeg er også veldig opptatt at næringsrik og variert mat. 

Kosthold er svært viktig, men ble skremt da jeg leste om dette. Spesielt når jeg vet hvor mye syk Cecilie er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
30 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Leste det nå. Det høres ikke bra ut. Prøver selv å få meg en del kylling, egg og melk, ( proteiner ) mest mulig grønnsaker, salt og velge knekkebrød i steden for brød ( selv om jeg også spiser brød en sjelden gang )  osv, men orker ikke å holde på slik. Det høres ikke sunt ut heller. 

Ikke salt, men salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, laban skrev:

Ja, jeg lurte litt på det saltet... :P

He he , det hadde tatt seg ut etter diskusjonen om salt på hjemmebane :D

Jeg har en med alt for høyt blodtrykk hjemme og jeg prøver å få han til å gå over til seltin. Selv har jeg ikke brukt salt på mange år. Vi får i oss nok salt likevel . 

Men men , han er voksen og får gjøre som han vil :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Hjelpe meg ! Nyfødte datter på diett ? Hvor er barnevernet ?

Enig. Det var galskap. Attpåtil blogget hun om det mener jeg å huske... :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, jeg har ikke noe greie på dette snnet enn at jeg har lest at Cecilie er veldig mye syk. 

Selv er jeg heldig med helsa, men jeg er også veldig opptatt at næringsrik og variert mat. 

Kosthold er svært viktig, men ble skremt da jeg leste om dette. Spesielt når jeg vet hvor mye syk Cecilie er. 

Det er ikke mer hokus-pokus enn at man på ketose spiser så ren, naturlig og ubearbeidet mat som mulig egentlig. :) Hva er galt med egg, kjøtt, fisk, grønnsaker, nøtter og frø? Noen tar det til det ekstreme, men sånn vil det alltid være. Mange opplever enorm forbedring på et slikt kosthold. Kroppene våre er forskjellige og reagerer forskjellig på mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Jeg husker mannen og jeg prøvde oss på en ekstremdiett en gang, for kanskje ti år siden. Han fikk sånn acetonånde etter bare et par dager, og mistet all energi, og hoppet av etter kun få dager. Jeg fikk vel ikke så sterk acetonånde som han (han klagde i alle fall ikke på det), og holdt ut kuren.

Ei på jobben hadde en streng diett i høst, og hun luktet veldig aceton i flere måneder - så det var tydelig at det skjedde noe i kroppen hennes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kayia skrev:

Enig. Har et par, tre venninner som har holdt på med dette med ujevne mellomrom, men det er noen år siden sist nå, iallefall sju-åtte år. Jeg har tilgode å høre noen lykkes med dette over tid, bortsett fra hun der fanatiske fotballfrua som satte sin nyfødte datter på diett :wacko: og de som tjener penger på det... :P

Hun satt aldri sin datter på diett. Hun uttalte før hun ble mor at «barn fint kunne leve på lavkarbo.» Dette har hun gått bort fra, såvidt jeg har forstått. 

Jeg har en mage som tilsier lite av feil karbo uansett, men tror det er sunt med riktige karbohydrater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, jeg har ikke noe greie på dette snnet enn at jeg har lest at Cecilie er veldig mye syk. 

Selv er jeg heldig med helsa, men jeg er også veldig opptatt at næringsrik og variert mat. 

Kosthold er svært viktig, men ble skremt da jeg leste om dette. Spesielt når jeg vet hvor mye syk Cecilie er. 

Det er mye bra mat. Men moderat lavkarbo er nok det beste for meg. Slik pleier jeg å leve også pga magen min, men helgene har blitt lange m mye hvitt mel og sukker dessverre. Uten trening i tillegg, så gikk jo vekta opp... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg husker mannen og jeg prøvde oss på en ekstremdiett en gang, for kanskje ti år siden. Han fikk sånn acetonånde etter bare et par dager, og mistet all energi, og hoppet av etter kun få dager. Jeg fikk vel ikke så sterk acetonånde som han (han klagde i alle fall ikke på det), og holdt ut kuren.

Ei på jobben hadde en streng diett i høst, og hun luktet veldig aceton i flere måneder - så det var tydelig at det skjedde noe i kroppen hennes :-)

Uff, den posten trengte jeg ikke lese😱 Er det noe jeg frykter ved å spise slik, så er det lukten... Skal snart i et intimt møte i flere timer😱 Angst! Panikk for å lukte... Jeg går m tannbørste i veska, men har skjønt at det ikke hjelper... Sukkertøy/tyggis tilter jo magen min av😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

 Skal snart i et intimt møte i flere timer😱 Angst! Panikk for å lukte... 

Nå ble jeg nysgjerrig på hva du jobber med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig på hva du jobber med :P

Hihi, ja ser den✌️😅

Pusset tenner og skyllet munnen og satt meg på kanten, la jakke og veske på nabostolen, men det flyttet en kollega og satt seg seff inntil meg. Jaja. Får satse på at jeg lukter godt😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 timer siden, Lillemus skrev:

Det er ikke mer hokus-pokus enn at man på ketose spiser så ren, naturlig og ubearbeidet mat som mulig egentlig. :) Hva er galt med egg, kjøtt, fisk, grønnsaker, nøtter og frø? Noen tar det til det ekstreme, men sånn vil det alltid være. Mange opplever enorm forbedring på et slikt kosthold. Kroppene våre er forskjellige og reagerer forskjellig på mat.

Da er det et slikt kosthold jeg prøver å ha selv da, men uten å ta det til det ekstreme :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...