Gå til innhold

Noen som rir her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har relativt nylig begynt å ri og synes det er gøy. Men hvor mange timer må man regne med før man mestrer hest såpass godt at man kan reise på en rideferie med flere timers turridning daglig? Og hvor mange ganger i uken trenger man å trene?

Anonymkode: 4f091...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har relativt nylig begynt å ri og synes det er gøy. Men hvor mange timer må man regne med før man mestrer hest såpass godt at man kan reise på en rideferie med flere timers turridning daglig? Og hvor mange ganger i uken trenger man å trene?

Anonymkode: 4f091...684

Det hender det innimellom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har relativt nylig begynt å ri og synes det er gøy. Men hvor mange timer må man regne med før man mestrer hest såpass godt at man kan reise på en rideferie med flere timers turridning daglig? Og hvor mange ganger i uken trenger man å trene?

Anonymkode: 4f091...684

Det er en fordel å ha noen timer på hesteryggen bak seg før man begir seg ut på slik ukesturer, uten tvil. Det er mange som ikke tror det er noen sak og melder seg på og - vel, de får jo adskillig mindre utbytte av turen enn de som vet litt mer hva de går til... :) Hvis du rir 1-2 ganger i uka nå, føler deg trygg på hesteryggen og mestrer trav og galopp sånn rimelig greit så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne delta på en slik tur alt til sommeren. Jeg vil anbefale tur med islandshest da - de er små og søte, lette å ha med å gjøre, vanligvis veldig gode å sitte på og ikke så skumle som store hester kan virke på de som ikke har ridd så mye. Lykke til og kos deg masse, din heldiggris! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner det å ri. Savner lukta i stallen og det å holde på med hest. Har dessverre fått en nakkeskade etter tre kraftige smeller, så manuell terapeuten har sagt at jeg ikke bør ri mer. Nakken vil mest sannsynlig ikke tåle en smell til. 

Ellers så er jeg helt enig i det @Lillemus skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg savner det å ri. Savner lukta i stallen og det å holde på med hest. Har dessverre fått en nakkeskade etter tre kraftige smeller, så manuell terapeuten har sagt at jeg ikke bør ri mer. Nakken vil mest sannsynlig ikke tåle en smell til. 

Ellers så er jeg helt enig i det @Lillemus skriver.

Savner ridningen og stallen jeg også. :wub: Men mine bekkeløsningshofter gjør at jeg ikke kan ri noe særlig lengre, skjønt en smalbygd islandshest går fint en gang i blant. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg savner det å ri. Savner lukta i stallen og det å holde på med hest. Har dessverre fått en nakkeskade etter tre kraftige smeller, så manuell terapeuten har sagt at jeg ikke bør ri mer. Nakken vil mest sannsynlig ikke tåle en smell til. 

Ellers så er jeg helt enig i det @Lillemus skriver.

Falt du av tre ganger? Og i hvilken sammenheng?  Jeg har tenkt at det er lite risiko forbundet med dressur. 

Anonymkode: 4f091...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Falt du av tre ganger? Og i hvilken sammenheng?  Jeg har tenkt at det er lite risiko forbundet med dressur. 

Anonymkode: 4f091...684

Nei, en bilulykke, en stupeulykke og en rideulykke. Prøvde meg en gang på en litt for vill hingst :o

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ramlet av, men det går som regel bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Savner ridningen og stallen jeg også. :wub: Men mine bekkeløsningshofter gjør at jeg ikke kan ri noe særlig lengre, skjønt en smalbygd islandshest går fint en gang i blant. :D 

Jeg redd en sommer på en araber, det var omtrent som å sitte på en gyngestol i galopp. En fantastisk hest.:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som tenker koffert her? :ph34r:

Anonymkode: dc997...d06

Tror de fleste tenker hest og ridning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som tenker koffert her? :ph34r:

Anonymkode: dc997...d06

Det er da opp til flere svar her som tyder på at du ikke er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som tenker koffert her? :ph34r:

Anonymkode: dc997...d06

Du er tydeligvis ikke alene om det, noe som egentlig er ganske irriterende, da det ikke bør være vanskelig å forstå hovedinnlegget. 

Anonymkode: 4f091...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er tydeligvis ikke alene om det, noe som egentlig er ganske irriterende, da det ikke bør være vanskelig å forstå hovedinnlegget. 

Anonymkode: 4f091...684

Fjortishumor. Minner meg om da jeg var i slutten av tenårene og hadde annonse i en mindre avis hvor jeg etterlyste en hest jeg kunne leie. Fikk sannelig telefon fra en slibrig gubbe som kunne fortelle at jeg skulle få betalt for å ri ham... Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎17‎.‎03‎.‎2018 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Har relativt nylig begynt å ri og synes det er gøy. Men hvor mange timer må man regne med før man mestrer hest såpass godt at man kan reise på en rideferie med flere timers turridning daglig? Og hvor mange ganger i uken trenger man å trene?

Anonymkode: 4f091...684

Jeg begynt å ri høsten 2016, på islandshest. På grunn av ulike årsaker har jeg ikke ridd i vinter, men skal begynne igjen etter påske. Da kommer jeg til å ri en gang i uken utover våren. Til sommeren skal jeg være med på turridning over flere dager, med flere timer per dag. Håper det går greit, men jeg er jo spent da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg begynt å ri høsten 2016, på islandshest. På grunn av ulike årsaker har jeg ikke ridd i vinter, men skal begynne igjen etter påske. Da kommer jeg til å ri en gang i uken utover våren. Til sommeren skal jeg være med på turridning over flere dager, med flere timer per dag. Håper det går greit, men jeg er jo spent da :-)

Høres herlig ut, skulle så gjerne ri, men med hesteallergi er det ikke tingen for meg. Medisiner kan hjelpe, men min erfaring er at allergien trigges av å eksponeres, og at den nærmest forsvinner om jeg holder meg unna visse ting :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Akkurat nå, Xtra skrev:

Høres herlig ut, skulle så gjerne ri, men med hesteallergi er det ikke tingen for meg. Medisiner kan hjelpe, men min erfaring er at allergien trigges av å eksponeres, og at den nærmest forsvinner om jeg holder meg unna visse ting :( 

Jeg er også allergisk - reagerer veldig hvis jeg ikke tar Zyrtec. Men den Zyrtec'en er bare helt MAGISK - jeg kan stelle og kose og ri hest uten et snev av allergi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg begynt å ri høsten 2016, på islandshest. På grunn av ulike årsaker har jeg ikke ridd i vinter, men skal begynne igjen etter påske. Da kommer jeg til å ri en gang i uken utover våren. Til sommeren skal jeg være med på turridning over flere dager, med flere timer per dag. Håper det går greit, men jeg er jo spent da :-)

Skal du på tur i Norge eller utlandet? Jeg prøver å få oversikt over hva slags arrangør som kan være aktuell å bruke. Jeg rir imidlertid ikke på islandshest. 

Rir 2-3 ganger i uka nå, blir litt hekta😉

Anonymkode: 4f091...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du på tur i Norge eller utlandet? Jeg prøver å få oversikt over hva slags arrangør som kan være aktuell å bruke. Jeg rir imidlertid ikke på islandshest. 

Rir 2-3 ganger i uka nå, blir litt hekta😉

Anonymkode: 4f091...684

Skal til Island!

Vet at det finnes rideleirer/turridning for voksne i Norge (kikket litt på det i fjor sommer), men husker ikke hvor det var.

Veldig gøy! Gleder meg til å begynne igjen med ridningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...