Gå til innhold

Noen andre som har det sånn? (Alkohol)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hører folk drikker en øl eller to som sovemedisin. Men med meg er det motsatt. Jeg får søren ikke sove om jeg tar meg ett par drinker. Med mindre jeg drikker meg skikkelig full, så jeg nesten svimer av. Men det er jo ikke sunt så det gjør jeg ikke. Men hvis jeg vil ha ett par drinker så må jeg regne med en blank natt. Så da blir det stort sett å lav være. Noen andre som har det sånn? Hva kommer det av? Jeg trodde alkohol virket dempende...

Anonymkode: d29cc...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg slapper ikke av når jeg drikker. Får vondt i kroppen. Men dette pga jeg har fibromyalgi. Den kombinasjonen er ikke bra

Anonymkode: 0d158...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hører folk drikker en øl eller to som sovemedisin. Men med meg er det motsatt. Jeg får søren ikke sove om jeg tar meg ett par drinker. Med mindre jeg drikker meg skikkelig full, så jeg nesten svimer av. Men det er jo ikke sunt så det gjør jeg ikke. Men hvis jeg vil ha ett par drinker så må jeg regne med en blank natt. Så da blir det stort sett å lav være. Noen andre som har det sånn? Hva kommer det av? Jeg trodde alkohol virket dempende...

Anonymkode: d29cc...52e

Jeg blir også lys våken av alkohol. Er heldig hvis jeg sover 2 timer på morgenkvisten. Det, og at jeg bruker mye medisiner gjør at jeg sjelden drikker alkohol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg vet ikke . Kanskje ikke med alkohol men med mat. Jeg spiser mer enn kroppen min har godt av. Som barn spiste jeg så lite at min mor stadig maste på legen i distriktet . Et eller annet sted på veien i livet er det skjedd meg noe som har gjort forholdet til mat så vanskelig. Eller mange " små steder" i alt. Jeg tror bare at livet kan bli for tøft for oss alle mennesker og at det er litt som med fjellvettreglene at det gjelder å søke hjelp i tide. Med psykisk lidelse er det kanskje spesielt viktig å søke hjelp i tide selv om det er fotbundet med mye stigma som at man er arbeidssky eller pinglete osv. Man må skjære gjennom ofte og bare ta vare på seg selv tror jeg. Hvor mange er det ikke som ikke søker hjelp i tide. Se bare på kriminalstatistikkene. Det er ikke sikkert disse " gode vennene" eller " stemmene" som sier noe annet vil en bare vell. Ofte kan det være hjelp til å å søke hjelp man trenger og da er det vel meningen at fastlege skal kunne videreformidle til spesialist og instanser i nav som kan trygge " ytre rammer for personens liv som noe å leve av og bolig"

Jeg tror bare livet kanskje kan  bli for tøft for oss alle uansett alder og at det kan slå ut i symptomer og lidelse som kanskje feiltolkes eller at det føles for skambelagt å trenge hjelp. Det kan bare skje alle tror jeg. Enkelte får visst også piller av legen som kan utløse avhengighetsproblematikk. Kan være lett å ty til annet når pillekrana plutselig skrus igjen da legen plutselig har fått andre regler å forholde seg til av sine overordnede. Og pasienten blir "Svartepeeren"Man tror kanskje livet skal være slik for man kjenner så få andre personer å sammenlikne seg med.Bare tragisk alt sammen og med livet som innsats.

Etter lov om folketrygd har man rett på god og riktig hjelp.

Mange av oss her på DOL " kjenner" nok ekstra godt etter nå det nærmere seg  ferietid også for hjelpeapparatet i samfunnet og legger kanskje " en liten plan" med noen " stabbesteiner" helt avhengig av hvilke utfordringer man har nå i livet. sitt. Jeg har aldri selv vært mest hardt rammet men mange jeg har snakket med tilbakefører mye problemer og lidelse med ensomhet og veldig ensomhetsopolevelse. Kanskje er dette dem som har mest problemer med almentilstandensin og derfor er mye redde. Dette forstår jeg lite av. 

Livet kan bare bli for tøft for oss alle tror jeg. Det er ingen skam eller nederlag å be om hjelp når man føler tiden er der for det. Vi har alle bare en nøye tilmålt tid på jorda tror jeg. Hvorfor skall ikke alle ha det bra?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg blir også lys våken av alkohol. Er heldig hvis jeg sover 2 timer på morgenkvisten. Det, og at jeg bruker mye medisiner gjør at jeg sjelden drikker alkohol. 

Samme her. 

Anonymkode: ea7ff...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører folk drikker en øl eller to som sovemedisin. Men med meg er det motsatt. Jeg får søren ikke sove om jeg tar meg ett par drinker. Med mindre jeg drikker meg skikkelig full, så jeg nesten svimer av. Men det er jo ikke sunt så det gjør jeg ikke. Men hvis jeg vil ha ett par drinker så må jeg regne med en blank natt. Så da blir det stort sett å lav være. Noen andre som har det sånn? Hva kommer det av? Jeg trodde alkohol virket dempende...

Anonymkode: d29cc...52e

Ja sånn har jeg det, får ikke sove når jeg drikker alkohol så jeg drikker det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Jeg vil bare legge til at jeg er ikke lege og jeg tror ingen har det likt. Samtid er jeg av dem som jeg vil si er veldig kritisk til hjelpeapparatet nesten som det alltid har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...