Gå til innhold

Slutte med Trisekvens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, er 50 år og kom i overgangsalder for ca 6 år siden og har brukt Trisekvens like lenge . Pga hetetokter. Men de har det siste året bare økt på og siden jeg har fått mange bivirkninger med både hud og fordøyelse, vil jeg slutte med de. Jeg har bl.a. fått mye verre seboree , ekstremt tørr hud samt andre ting som en fordøyelse som aldri har vært verre, forverret depresjon, utmattethet o.s..v Nå vil jeg slutte med Trisekvens og heller bruke f.eks Femarelle og akupunkter. Hvordan slutter jeg? Jeg er nå på 5.dagen på nytt brett (de blå tabl) og ønsker ikke bruke de mer. Dumt om jeg må starte med en ny resept når jeg ikke vil mer. Gynekologen min bruker lang tid på å svare da hun kun jobber noen ganger i uken og jeg har googlet ,men finner ingen opplysninger om dette. Jeg tør ikke slutte på "egen hånd" uten å høre med en som kan dette,  da jeg er redd den blødningen som kommer på de røde tabl. , ikke kommer til å stoppe når jeg er ferdig med brettet. 

Anonymkode: 7f03e...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

For raskest mulig å avslutte behandlingen med Trisekvens, foreslår jeg at du hopper over de resterende blå tabletter og går rett på de 10 hvite. Så starter du IKKE på de røde. Etter noen dager får du sikkert en menstruasjon som kan være mindre enn den vanligvis er. Da har du fått renset opp i livmoren.

Gi tilbakemelding om effekten av akupunktur og Femarelle!

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det skal jeg gjøre og jeg skal også gi tilbakemelding når jeg har brukt Femarelle og akupunktur en stund. For meg var det jo kun hetetoktene som var/er veldig plagsomt.  Dessverre glemte jeg jo å spørre når jeg burde begynne med Femarelle, men jeg antar at jeg kan starte etter at den siste hvite pillen er tatt (?) :P.s Ser forresten at det forrige innlegget mitt ble postet som anonym. Det var ikke meningen.

Endret av ombre
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du kan starte med Femarelle når du er ferdig med Trisekvens. Effekten på hetetokter vil vise seg i løpet av en uke eller to. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har nå vært uten trisekvens i en mnd og merker mye bedring. Jeg hadde først en slags "utrensing" mht hud og eksem der jeg fikk en oppblomstring først og deretter roet det seg. Seborre(eksemet) er mye bedre nå. Jeg har ikke kjøpt Femarelle fordi jeg villese hvordan det går uten. Og ikke har jeg fått begynt med akupunktur ennå heller.

Jeg har vage symptomer på hetetoktene, dvs at de er helt annerledes enn de voldsomme overveldene jeg hadde på Trisekvens det siste året. De jeg har nå,  er ikke intense og varer veldig kort. Jeg håper det forblir slik!

Jeg sover mye bedre og tyngre, blir trøttere på en god måte(dvs.føler en slags "god" tretthet) og har mer energi når jeg er våken. Det jeg med glede har merket stor forskjell på er denne rastøsheten jeg hadde i hodet hele tiden da jeg brukte trisekvens. Den er helt borte. Det var som om hjernen gikk på høygir , hadde mye "elektrisitet" og ikke klarte å koble ut.

Det er vel grunn nok til at jeg føler meg mye mer vel og roligere nå. Kan dette med hetetoktene komme tilbake for fullt? tenker jeg nå.

Istedet for hetetokter, får jeg noen ganger kuldegysninger. Det er mer behagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...