Gå til innhold

Hvor mye har du i inntekt pr måned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mina1
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufattelig stresset hele tiden. Roer litt mer ned når jeg har fri men ikke helt for jeg føler meg konstant under press og stress. Derfor så tenkte jeg at en liten sykemelding kan hjelpe meg til overskudd til å fikse opp i livet mitt. Jeg føler at jeg mangler overskudd. Er konstant trøtt. Men forsøker så godt jeg kan. Og forsøker å fokusere annerledes for å klare å takle stresset. Legen har gitt meg råd om å fokusere på en ting om gangen. Og kaste bort bekymringer iblant pluss ikke selvbereide meg selv for noe som helst. Jeg forsøker det. Men jeg er fortsatt litt anspent og stresset. 

Anonymkode: 0365c...a8c

Meg igjen.... glemte å ta bort anonym 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Derfor så tenkte jeg at en liten sykemelding kan hjelpe meg til overskudd til å fikse opp i livet mitt.

Anonymkode: 0365c...a8c

Jeg har liten tro på at sykmelding er løsningen på slikt stress, tror ikke det blir bedre av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.3.2018 den 12.42, Mina1 skrev:

nå igjen ...haha... at det går ann... Haha. :D . Nei jeg skal ikke syte mer om det. Men inntekten min er ikke noe å skryte av ihenhold til det stresset jobben medfører.

Det er sånn i den bransjen. Masse stress, man må jobbe for to hele tiden. Det er også ofte bare sjefer og noen få andre som får fullstillinger i den bransjen.

 

Anonymkode: 51c42...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn i den bransjen. Masse stress, man må jobbe for to hele tiden. Det er også ofte bare sjefer og noen få andre som får fullstillinger i den bransjen.

 

Anonymkode: 51c42...1e8

Hvilken bransje er dette da?

Anonymkode: 61e52...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.3.2018 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufattelig stresset hele tiden. Roer litt mer ned når jeg har fri men ikke helt for jeg føler meg konstant under press og stress. Derfor så tenkte jeg at en liten sykemelding kan hjelpe meg til overskudd til å fikse opp i livet mitt. Jeg føler at jeg mangler overskudd. Er konstant trøtt. Men forsøker så godt jeg kan. Og forsøker å fokusere annerledes for å klare å takle stresset. Legen har gitt meg råd om å fokusere på en ting om gangen. Og kaste bort bekymringer iblant pluss ikke selvbereide meg selv for noe som helst. Jeg forsøker det. Men jeg er fortsatt litt anspent og stresset. 

Anonymkode: 0365c...a8c

Et enkelt grep kan være å ta tilskudd av D vitamin i en periode. Mange er lave på det i vinterhalvåret, som kan medføre tretthet og manglende overskudd. Om det kan bidra litt positivt til helheten er det kanskje verdt forsøket. 

Anonymkode: 81b69...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

33 000kr brutto som renholdsoperatør på en skole. 

Anonymkode: d441d...6bc

Samme lønn på sykehus 

Anonymkode: 51c42...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn i den bransjen. Masse stress, man må jobbe for to hele tiden. Det er også ofte bare sjefer og noen få andre som får fullstillinger i den bransjen.

 

Anonymkode: 51c42...1e8

Jeg vet. Men jeg sutret litt mye om dagen fordi jeg følte meg stresset. Jeg kan også ha kjempefine dager på jobben sammen med kollegaer og sjef og alt. Men iblant så er jeg sliten av mas, i en jobb man ikke behøver utdannelse til og tjener lite i. Men allikevel løper man i hundre. Man blir litt lei. Men jeg forsøker nå å gi meg selv litt goder iblant, med å kjøpe noe fint til meg selv som lønn for strevet. Det hjelper. Men økonomien er skral når man jobber i en slik bransje. 

Det stemmer om det du sier. Veldig vanskelig å få full stilling i den bransjen. Og de fleste bedrifter vil kun ansette unge i den bransjen for å lønne dem minst mulig. Derfor har jeg problemer å finne andre jobber. Jeg pratet om dagen med NAV om det. De sier at de vil ikke hjelpe meg med tiltak om jobbsøkingen pga at jeg har jobb,men mener at jeg må søke selv. De sa at det er ganske vanskelig å få jobb i min alder i min bransje, og at det er vanlig. De ansetter mest unge.

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stress er det ja. Jeg er renholder på en skole. Staben med renholdere er halvert det siste året. Skolen er fortsatt like stor som før så vi sliter og stresser 

Anonymkode: d441d...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stress er det ja. Jeg er renholder på en skole. Staben med renholdere er halvert det siste året. Skolen er fortsatt like stor som før så vi sliter og stresser 

Anonymkode: d441d...6bc

Det er noe i det. Det er vanskeligere å få jobb i enkelte bransjer, og i enkelte jobber så sliter man med underbemanning. 

Er noen som sier: forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å finne en jobb? Men jeg vet hvorfor. Hører at bedriftene har 300 søknader. Og at de helst vil ansette unge i den typen jobb. Fordi jeg er mye dyrere enn de unge å ansette med tanke på lønnstrinn og erfaring. Og hvem som helst kan læres opp i mitt yrke. Derfor velger de unge. Mens vi andre faller bort, samme hvor bra erfaring vi har, eller hvor bra søknad og CV vi har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er noe i det. Det er vanskeligere å få jobb i enkelte bransjer, og i enkelte jobber så sliter man med underbemanning. 

Er noen som sier: forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å finne en jobb? Men jeg vet hvorfor. Hører at bedriftene har 300 søknader. Og at de helst vil ansette unge i den typen jobb. Fordi jeg er mye dyrere enn de unge å ansette med tanke på lønnstrinn og erfaring. Og hvem som helst kan læres opp i mitt yrke. Derfor velger de unge. Mens vi andre faller bort, samme hvor bra erfaring vi har, eller hvor bra søknad og CV vi har. 

Er du renholder du også?

Anonymkode: 61e52...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du renholder du også?

Anonymkode: 61e52...84a

Nei, jeg er butikkmedarbeider. I min alder er det ikke så kult å ansette meg når de kan ansette 17-21 år gamle ungdommer istedet med langt lavere inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, Mina1 skrev:

Nei, jeg er butikkmedarbeider. I min alder er det ikke så kult å ansette meg når de kan ansette 17-21 år gamle ungdommer istedet med langt lavere inntekt.

Kanskje du bør ta noe videreutdanning?

Anonymkode: 61e52...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bør ta noe videreutdanning?

Anonymkode: 61e52...84a

Egentlig. For det er ikke meg de vil ansette når jeg skal lønnes ca 80 kroner mer enn ungdommen i timen, når ungdommer kan gjøre en like bra jobb. :) .

Anonymkode: 0365c...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Jeg får 12.000 pr mnd i AAP. Ikke noe å klappe i hendene av, akkurat. Vil gjerne jobbe igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Jeg får 12.000 pr mnd i AAP. Ikke noe å klappe i hendene av, akkurat. Vil gjerne jobbe igjen. 

I måneden, eller 6000 hver 14 dag?

Anonymkode: 61e52...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig. For det er ikke meg de vil ansette når jeg skal lønnes ca 80 kroner mer enn ungdommen i timen, når ungdommer kan gjøre en like bra jobb. :) .

Anonymkode: 0365c...a8c

Men hvis du kun jobber halvt og i en jobb som ikke krever utdanning, så synes jeg du har mye utbetalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra april blir det 54.000 utbetalt, men da skal jeg jobbe ræva av meg også..

Gruer meg litt til det.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Fra april blir det 54.000 utbetalt, men da skal jeg jobbe ræva av meg også..

Gruer meg litt til det.

Men du har valgt det selv.

Anonymkode: 61e52...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...