Gå til innhold

De politisk korrekte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må innrømme at jeg synes det er veldig rart at disse såkalte politisk korrekte tror de er så snille,  nestekjærlige, og gode, mens de beskylder sine meningsmotstandere for å være slemme og hatefulle når de ikke mener som dem i spørsmål som f.eks. innvandring og homofili. 

Anonymkode: 0ea4c...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må innrømme at jeg synes det er veldig rart at disse såkalte politisk korrekte tror de er så snille,  nestekjærlige, og gode, mens de beskylder sine meningsmotstandere for å være slemme og hatefulle når de ikke mener som dem i spørsmål som f.eks. innvandring og homofili. 

Anonymkode: 0ea4c...d92

De er noen jævla hyklere og dobbeltmoralister. Blindet av sin egen godhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Trusler og sjikane er alt enkelte kan.

Har dere forresten hørt noe mer om disse bøssebærerne som skulle komme rundt til husstandene søndag mandag og tirsdag fra Kirkens Nødhjelp? Det er jo bra tiltak utenom politikk også. Det må jo ikke glemmes.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

De kriminelle slipper visst alltid unna selv når det gjelder barn og det er jo politikerne som skal tenke ut noe som bærer synes jeg. Ansvaret ligger størst der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av det ubrukelige argumentet «politisk korrekt». 

Anonymkode: 324da...1f1

Det er absolutt et begrep. Og det er viktig å være klar over hvordan det påvirker våre meninger. Et standpunkt behøver ikke være riktig fordi om flertallet mener det. Hvis ikke noen da tørr å mene noe annet en flertallet kan det få negative konsekvenser. Vi heier på ytringsfriheten og at alle må få mene det de vil men dette med « politisk korrekthet» er blitt vår tids «diktator».( for å sette det på spissen). 

Anonymkode: 961d9...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må bare "stå på krava " i dag og håpe at sannheten en gang i fremtiden kommer på bordet. Ingen blir noe yngre med årene og de politiske forholdene blir mer og mer alvorlige virker det som. Er det medarbeidersamtaler man har for lite tid til også der?

Anonymkode: 1700f...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maggie55 skrev:

De kriminelle slipper visst alltid unna selv når det gjelder barn

Kan du være litt mer konkret i den påstanden?  Hvilke forbrytere mot barn (evt. hvilken type forbrytelser mot barn) er det som alltid slipper unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av det ubrukelige argumentet «politisk korrekt». 

Anonymkode: 324da...1f1

http://p3.no/hva-har-skjedd-med-ludvig/

 

Det er definitivt et viktig begrep og en viktig betegnelse på dagens norske samfunn og arbeidsliv. Sier du noe "galt" (subjektivt) er du utsøtt og gjerne arbeidsledig snart.

Dvs, folk sier ikke "gale" ting men holder kjeften sin, naturligvis. Du skal mene det som er korrekt å mene, og kanskje du allerede mener de riktige tingene, da slipper du "unna" problemet, og bra for deg, men om du ser hva som har skjedd i sverige med ren dyrking av PK sannheter, ingen har turt å snakke om problemene alt skal dysses ned alle skal mene at dette går bra

Og da går det i dass etterhvert, fordi verden er ikke rosenrød. vi lever ikke i en eventyrverden slik som enkelte virker tro, å bare komme med fine ord om allting og stikke hodet i sanden, fører til problemer på sikt. På kort sikt flott, men skal vi ha en fremtid må vi innse virkelighetens relaiteter

 

Lykke til

Anonymkode: e330a...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av det ubrukelige argumentet «politisk korrekt». 

Anonymkode: 324da...1f1

Det er et godt og treffende begrep.

Politisk korrekthet benyttes i debatt om utsagn, ideer og oppførsel som brukes slik at man søker å unngå å støte andre i sosiale og institusjonelle sammenhenger, for eksempel når det gjelder kjønn, rase, kultur, seksuell orientering, religion, trosretning, funksjonshemning eller aldersforskjeller, og gjerne når dette gjøres i utstrakt grad. Politisk korrekthet er en form for selvsensur i offentlig debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Politisk korrekthet er elitistisk. De utdannede som setter premissene for de "dumme uutdannede" og dømmer de nord og ned når de elsker Listhaug.  Men de koser seg når de bakstreverne har skrivefeil de kan påpeke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Jeg mener godt at alt blir så kjempenøye  overvåket i våre dager fordi det virker som så mye ikke har vært fanget opp før i tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det eneste man forstår er st man ikke er invitert. De har sikkert sjekket slektstreet og/ eller skatteligningen før de laget gjestelisten.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er så mange rare saker i dag både i hverdagen og i politikken. Man er jo glad for at noen interesserer seg for politikk på den ene siden ,men når man ser på alt som virvles opp kanskje ikke her hjemme men mye man hører om bare ned i Europa kan det virke som enkelte tror mennesker er dyr. Med så mange underlige politiske strømninger er det ikke rart at folk flest er lav kanskje på tillit og interesse generelt om politikk. Ikke det minste rart synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...