Gå til innhold

Listhaug bråket: Slik kan Knut Arild Hareiede redde æren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Klarer han det, eller sprekker Krf? Det er mange innen Krf som har stor sympati for Listhaug.

https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-kan-knut-arild-hareide-redde-aeren/69626811

Knut Arild Hareide framstår nå som en partileder som står overfor en umulig spagat: Være tøff overfor Sylvi Listhaug, men samtidig ikke kaste regjeringen han selv sørget for å innsette etter valget i fjor høst.

Anonymkode: 6b922...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er bare for lav på tillit til alt offentlig system i dag til å orke å tenke så mye på de dilemmaene politikerene selv har satt seg i.Bare trist og lei og utrolig komplisert situasjon men det er jo spennende å se og høre hva som vil skje videre. Kanskje er det best at de andre må overta roret?

Anonymkode: 18bf4...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg håper Hareide skjerper seg og ikke lager mer styr ut av en ikke-sak. Venstresiden, ikke spesielt Rødt, har alltid brukt kraftig og tabloid retorikk mot høyresiden. Pussig at de skal tåle så lite selv. Det kan da ikke blir mistillitsforslag hver gang noen spissformulerer seg, og attpåtil ber om unnskyldning etterpå.

Hvis AP vil ha makt får de heller prøve å vinne neste valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
8 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg håper Hareide skjerper seg og ikke lager mer styr ut av en ikke-sak. Venstresiden, ikke spesielt Rødt, har alltid brukt kraftig og tabloid retorikk mot høyresiden. Pussig at de skal tåle så lite selv. Det kan da ikke blir mistillitsforslag hver gang noen spissformulerer seg, og attpåtil ber om unnskyldning etterpå.

Hvis AP vil ha makt får de heller prøve å vinne neste valg.

Det er da slett ikke første gangen Listhaug spissformulerer seg. Hun har jo hatt en helt bevisst agenda med å bruke sosiale medier på en slik måte at det blir en vanvittig polarisering og svart/hvitt-tenking - over lang tid.

Men jeg vil helst at regjeringen fortsetter. Uten Listhaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 minutter siden, påskelilje skrev:

Det er da slett ikke første gangen Listhaug spissformulerer seg. Hun har jo hatt en helt bevisst agenda med å bruke sosiale medier på en slik måte at det blir en vanvittig polarisering og svart/hvitt-tenking - over lang tid.

Men jeg vil helst at regjeringen fortsetter. Uten Listhaug.

Jeg vet ikke. Synes du parolene i 1. mai- toget er mindre svart-hvitt enn hva hun kommer med?

Jeg vil ha takhøyde for saftige utspill både fra høyre og venstre uten det spillet vi ser nå.

Jeg vil gjenta at jeg er mest enig med AP i sak. Jeg sier rett ut at man må sette rettighetene til mistenkte terrorister foran sikkerheten til folket. Jeg ser ikke at det skal være noen fornærmelse å bli tillagt det standpunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er for mange som har vært med på morroa tror jeg. Hva som gjør det mye vanskeligere kanskje.

Anonymkode: 18bf4...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er for mange som har vært med på morroa tror jeg. Hva som gjør det mye vanskeligere kanskje.

Anonymkode: 18bf4...713

Støre har virkelig laget røre.

Anonymkode: 6b922...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte av oss vet nok bare så altfor lite tror jeg.

Ihvertfall ikke hvor haren hopper.

Anonymkode: 18bf4...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det eneste man forstår. er jo at det er alvorets time og sikkert betyr være eller ikke være og innsparinger indirekte osv. Sikkert også noe lurendreieri når det har med politikk å gjøre også.

Anonymkode: 18bf4...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte av oss vet nok bare så altfor lite tror jeg.

Ihvertfall ikke hvor haren hopper.

Anonymkode: 18bf4...713

Jeg forstår ingen ting av hva du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Dette kan være Støres eneste sjanse til å bli statsminister. :) Det blir nok med denne ene gangen, hvis det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlagtonline

Jeg er ingen ekspert men hva jeg tolker dette som er at han ikke vil stemme for mistillit

Dersom han skulle stemme for mistillit om hun ikke omplasseres ville han bare sagt det

Eneste "fordel" med å ikke si det er at han ikke vil gjøre det men trusselen kunne i teorien fått dem til å omplassere listhaug så er vel det han håper på

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p64z5j/hareide-etter-landsstyremoetet-har-ikke-tillit-til-listhaug

Så nei, tror saken er avsluttet nå, men "bra" spilt KRF; fortsett og kjemp for viktige saker som K i navnet på livssynsopplæring og søndagsstengte butikker, og høy innvandring fra muslimske land, skikkelig kristne verdier :P , vi kommer ikke til å savne dere under sperregrensen 

 

Lykke til

Endret av innlagtonline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, innlagtonline skrev:

Jeg er ingen ekspert men hva jeg tolker dette som er at han ikke vil stemme for mistillit

Dersom han skulle stemme for mistillit om hun ikke omplasseres ville han bare sagt det

Hareide sier aldri noe rett ut.

Hvem vet hva som kommer til å skje nå.

- Jeg tror KrF vil annonsere at de stemmer for mistillit, og at det er mot justisministeren Listhaug. Spørsmålet deretter blir om Solberg stiller kabinettspørssmål. Da tror jeg KrF vil si at de da befinner seg i en ny situasjon, og at de vil innkalle til nytt gruppemøte, der de snur og stemmer imot likevel, sier Hagen, og legger til at det tilsvarende skjedde mellom Bondevik og ham selv i 2001.

https://www.dagbladet.no/nyheter/situasjonen-listhaug-befinner-seg-i-na-er-helt-uvirkelig/69627304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, gråstein skrev:

Hareide sier aldri noe rett ut.

Hvem vet hva som kommer til å skje nå.

- Jeg tror KrF vil annonsere at de stemmer for mistillit, og at det er mot justisministeren Listhaug. Spørsmålet deretter blir om Solberg stiller kabinettspørssmål. Da tror jeg KrF vil si at de da befinner seg i en ny situasjon, og at de vil innkalle til nytt gruppemøte, der de snur og stemmer imot likevel, sier Hagen

Ok ja det er 2 omganger ja da tror jeg det går slik ja

Men vi får se hva som skjer vi får se

Brød og sirkus ihvertfall det er sikkert og visst

Så vi slipper å høre om de faktisk viktige sakene, som at vi skal meldes ytterligere inn i EU og styres av dem enda mer og annet slik smårusk hehe :P 

Anonymkode: 86914...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok ja det er 2 omganger ja da tror jeg det går slik ja

Men vi får se hva som skjer vi får se

Brød og sirkus ihvertfall det er sikkert og visst

Så vi slipper å høre om de faktisk viktige sakene, som at vi skal meldes ytterligere inn i EU og styres av dem enda mer og annet slik smårusk hehe :P 

Anonymkode: 86914...f74

Det er nesten så man blir konspiratorisk og tror det hele er arrangert og iscenesatt for å kunne vedta ACER uten medieoppslag.

Men islendingene har baller: https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/1kX2AK/Islandsk-EOS-veto-kan-stanse-Acer-i-Norge

Men men, vi får se hva som skjer.

Anonymkode: 6b922...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok ja det er 2 omganger ja da tror jeg det går slik ja

Men vi får se hva som skjer vi får se

Brød og sirkus ihvertfall det er sikkert og visst

Så vi slipper å høre om de faktisk viktige sakene, som at vi skal meldes ytterligere inn i EU og styres av dem enda mer og annet slik smårusk hehe :P 

Anonymkode: 86914...f74

Ja Støre vet å skifte fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At mennesker har forskjellig syn er det normale. Godt ingen eier alle media.😊

Anonymkode: 18bf4...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja Støre vet å skifte fokus!

Han kjører på nå.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/G1nkLJ/Ap-leder-Store-er-beredt-til-a-felle-Regjeringen

Ap-leder Jonas Gahr Støre er beredt til å felle Regjeringen. Han bekreftet at Ap vil stemme for mistillit selv om statsminister Erna Solberg stiller kabinettsspørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, gråstein skrev:

Han kjører på nå.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/G1nkLJ/Ap-leder-Store-er-beredt-til-a-felle-Regjeringen

Ap-leder Jonas Gahr Støre er beredt til å felle Regjeringen. Han bekreftet at Ap vil stemme for mistillit selv om statsminister Erna Solberg stiller kabinettsspørsmål.

Ja han gjør nok alt for å bli statsminister, makt makt makt lyser det ut fra øynene hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...