Gå til innhold

Nå er det nok!


påskelilje

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lillemus skrev:

Tullprat tilbake. :) Jeg er fullt klar over at jeg ikke på noen måte trener hardt og har slett ikke vært flink i matveien så langt dette året. :) Har heller ikke prøvd å lyge på meg det.

Nei det er sant det, helt enig faktisk - du har sett sannheten i hvitøyet i år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
11 timer siden, Kayia skrev:

Hm, tja, hm - skal jeg gjenta meg selv nå eller la være...? ;) :P Jeg er ikke veeeldig overrasket over at dere ikke går ned slik dere beskriver «trenings»program og kostvaner nemlig. Jeg har jo kommentert tidligere at husarbeid, tur for å ta bilder og det å stå alpint er fin fysisk aktivitet, men det er ikke trening, knapt nok mosjon, og det er begrenset hvor mye en forbrenner av det. Jeg svømmer 3-4000 meter hver uke i høyt tempo, og til å med ikke dét forbrenner ikke mer enn ett enkelt ribbemåltid :D Da sier det seg selv at en spasertur ikke bidrar til vektreduksjon, selv om det selvfølgelig bidrar positivt på trivsel og psykisk helse :) 

Og påskelilje - kakao omtrent hver dag på jobb? :D DET er farlig vane det! Drikk sort kaffe, vann eller te (ikke engang kaffe latte/capucchino) så sparer du MASSE kalorier i løpet av en måned :) 

Vi fikk kaffe- og kakaomaskin på jobb for en måned siden. Den kakaoen er farlig god og altfor søt. Nå har den hatt nyhetens interesse i noen uker, og jeg har nok tatt en kopp 2-3 ganger i uka. Men nå er det slutt på det.

Drikker vanligvis kun vann, kaffe og te uten sukker på jobb.

Jadajadajada - jeg vet at jeg nå i vinter ikke har hatt noen intensiv trening. Men før frosten kom, så jogget jeg mye, og nå holder sykkelveiene på å bli bare her, så om ikke lenge må jeg starte opp igjen med det.

*kremt* Det er jo en stund siden jeg har sagt noe om at husarbeid regnes med i treningsøktene da.... :huh:^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Har tatt noen kontrollveiinger i løpet av uka, og ingen slår "all time high" på mandag, heldigvis.

Men dagens vekt var i alle fall 76,7 kg, og det er vel drøye halvannen kilo mer enn jeg trodde jeg veide. Så det skal knipes inn på kos og unødvendige kalorier! Litt ekstra blir det pga en bursdag i helga, men utenom det, blir det striskjorta og havrelefsa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Vekta i dag viser at jeg har gått ned 2,2 kilo siden 3 januar. Har   2 vinterkilo til som skal bort. 

 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min kryper sakte oppover og etter en god januar hvor jeg gikk ned 2 kg, nådde den all time high på 84,8 før påske. 
Det er vel dette som heter Jojo-slanking.  Jeg hadde bestemt meg for å følge planen frem til vinterferien, og det gjorde jeg. Men så stoppet jeg og unnet meg både det ene og det andre i ferien, og kom aldri i gang igjen.

Men jeg har funnet fasiten for egen del. Må bare følge den.  Så fra 2. april er det på igjen og denne gangen må det nesten vare til jeg har gått ned 10 kg.

 

Suksessoppskriften som fungerer for meg, er:

Spiser kun mellom 11:00 og 20:00  I denne perioden skal jeg kun ha 1400 kcal.  Grønnsaker regnes ikke med, men frukt gjør.

Det er vanligvis ikke vanskelig å følge dette for meg. Faktisk er det den enkleste dietten jeg har fulgt fordi det meste av ekstra kalorier kommer om kvelden når dagens selvdisiplin er oppbrukt.  Ved å avstå helt fra spising etter 20:00 og ha en regel om det, klarer jeg å la være.  For da blir det en vane, og ting man klarer å gjøre til en vane, er enklere å holde seg til. Ref. Agnes Ravatn

Men av og til skjer det ting som gjør at jeg avviker, som ferietur, eller jobbreise med felles middag.  Etter et avvik, ryker jeg fort utpå og klarer ikke hente meg inn igjen.  Det er dette jeg må jobbe med framover. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På 29.3.2018 den 11.34, Kalevaala skrev:

Vekten min kryper sakte oppover og etter en god januar hvor jeg gikk ned 2 kg, nådde den all time high på 84,8 før påske. 
Det er vel dette som heter Jojo-slanking.  Jeg hadde bestemt meg for å følge planen frem til vinterferien, og det gjorde jeg. Men så stoppet jeg og unnet meg både det ene og det andre i ferien, og kom aldri i gang igjen.

Men jeg har funnet fasiten for egen del. Må bare følge den.  Så fra 2. april er det på igjen og denne gangen må det nesten vare til jeg har gått ned 10 kg.

 

Suksessoppskriften som fungerer for meg, er:

Spiser kun mellom 11:00 og 20:00  I denne perioden skal jeg kun ha 1400 kcal.  Grønnsaker regnes ikke med, men frukt gjør.

Det er vanligvis ikke vanskelig å følge dette for meg. Faktisk er det den enkleste dietten jeg har fulgt fordi det meste av ekstra kalorier kommer om kvelden når dagens selvdisiplin er oppbrukt.  Ved å avstå helt fra spising etter 20:00 og ha en regel om det, klarer jeg å la være.  For da blir det en vane, og ting man klarer å gjøre til en vane, er enklere å holde seg til. Ref. Agnes Ravatn

Men av og til skjer det ting som gjør at jeg avviker, som ferietur, eller jobbreise med felles middag.  Etter et avvik, ryker jeg fort utpå og klarer ikke hente meg inn igjen.  Det er dette jeg må jobbe med framover. 
 

 

Blir du ikke sulten på jobb hvis du ikke spiser før klokka 11? Jeg har aldri prøvd den metoden, men blir ursulten bare jeg tenker på det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, påskelilje skrev:

Blir du ikke sulten på jobb hvis du ikke spiser før klokka 11? Jeg har aldri prøvd den metoden, men blir ursulten bare jeg tenker på det :o

Det rare er at hvis jeg spiser om kvelden, slik jeg gjorde før - blir jeg sulten om morgenen.    Men nå når jeg legger meg sulten om kvelden og drømmer om deilig frokost før jeg sovner ;-), har jeg ikke noe lyst på mat om morgenen.

Den siste timen før lunsj blir jeg sulten, men ikke mer enn at jeg gleder meg litt ekstra til å spise, og kan døyve det med en kaffekopp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På 23.3.2018 den 8.26, påskelilje skrev:

Har tatt noen kontrollveiinger i løpet av uka, og ingen slår "all time high" på mandag, heldigvis.

Men dagens vekt var i alle fall 76,7 kg, og det er vel drøye halvannen kilo mer enn jeg trodde jeg veide. Så det skal knipes inn på kos og unødvendige kalorier! Litt ekstra blir det pga en bursdag i helga, men utenom det, blir det striskjorta og havrelefsa!

Kom hjem fra påskeferie i går. Veide meg i morges, og vekta viste 76,1  kilo.  Så da har jeg tatt tilbake kontrollen 😊

Har spist litt godteri, men ikke fråtset verken i det eller mat. Hadde én liten 0,3 flaske øl i slalåmbakken en dag - ellers ingenting alkohol. Den smakte godt!

Nå skal jeg ut og gå tur i det fine været!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2018 den 8.35, påskelilje skrev:

Vi fikk kaffe- og kakaomaskin på jobb for en måned siden. Den kakaoen er farlig god og altfor søt. Nå har den hatt nyhetens interesse i noen uker, og jeg har nok tatt en kopp 2-3 ganger i uka. Men nå er det slutt på det.

Vi har også sånn kaffemaskin på jobben. Kakaoen er farlig søt og god. Men etter at jeg leste på innholdsfortegnelse på kakaopulver-posen er det ikke mange koppene jeg har drukket gitt. Den inneholder klart mest sukker og det var ikke engang 10% kakao... 

Positiv overraskelse på vekta i morrest - har ikke lagt på meg noe i påska! Men har ikke vondt av å gå ned 5 kg uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser når jeg er stressa, engstelig,  rastløs , kjeder meg eller trenger trøst. Hva skal jeg erstatte det med?. Er det noen som har fått terapi for gå ned i vekt?. Feks kognitiv terapi ? 

Anonymkode: 792ab...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok for meg også. Er så lei av den overvekten. For nesten 2 år siden var jeg 28 kg mindre enn nå og det føltes så godt. Alt var så mye lettere å det og kjøpe klær var mye gøyere. Nå er det en pest å plage og kjøpe klær.  Nå gjelder det å holde meg fokusert og på riktig spor. Er nå iallefall igang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, emilie321 skrev:

Nå er det nok for meg også. Er så lei av den overvekten. For nesten 2 år siden var jeg 28 kg mindre enn nå og det føltes så godt. Alt var så mye lettere å det og kjøpe klær var mye gøyere. Nå er det en pest å plage og kjøpe klær.  Nå gjelder det å holde meg fokusert og på riktig spor. Er nå iallefall igang. 

Da er vi to i gang💪👏

Her er det 3-4 kg opp etter tre påskedagene m utskeielser. Spent på hvor lenge de blir sittende 😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg har vært veldig aktiv i påska, både når det gjelder spising og trening/bevegelse. .

Har ikke veid med enda, men summen er garantert at jeg har blitt tjukkere.

Nå er jeg også klar for å si at "Nå er det nok!" og mene det. Nå blir det normalt kosthold fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
På ‎31‎.‎03‎.‎2018 den 18.26, Kalevaala skrev:

Det rare er at hvis jeg spiser om kvelden, slik jeg gjorde før - blir jeg sulten om morgenen.    Men nå når jeg legger meg sulten om kvelden og drømmer om deilig frokost før jeg sovner ;-), har jeg ikke noe lyst på mat om morgenen.

Den siste timen før lunsj blir jeg sulten, men ikke mer enn at jeg gleder meg litt ekstra til å spise, og kan døyve det med en kaffekopp. 

 

Lurer på om jeg skal prøve det med å kutte kraftig ned på frokosten. I dag spiste jeg bare ca halvparten av hva jeg pleier - ca 3 ss med havregryn + ca 1 dl melk + noen bringebær, og så gikk jeg til jobb (litt over en time) :D, og så har jeg spist et eple nå. Satser på at det holder frem til halv tolv. Litt vanskelig å kutte frokosten når vi har ungdommer som bør spise frokost (dårlig forbilde...) - men ofte går det litt kjapt på morgenen, og jeg er ofte alene på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
19 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg har vært veldig aktiv i påska, både når det gjelder spising og trening/bevegelse. .

Har ikke veid med enda, men summen er garantert at jeg har blitt tjukkere.

Nå er jeg også klar for å si at "Nå er det nok!" og mene det. Nå blir det normalt kosthold fremover.

Da er du opptatt i "Nå er det nok!"-gjengen :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Da er vi to i gang💪👏

Her er det 3-4 kg opp etter tre påskedagene m utskeielser. Spent på hvor lenge de blir sittende 😰

Så bra 👏 

Jeg har gått opp 2 kg i påsken, men har jo gått opp mer i løpet av vinteren.  Vet jo at kiloene går av hvis jeg er mega flink. Dvs ikke noe særlig godteri og ikke noe nattespising . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, påskelilje skrev:

Da er du opptatt i "Nå er det nok!"-gjengen :P:)

Melder inn meg og! :)

Har ikke giddet å veie meg hverken før eller etter påske, men tror ikke det er så mye verre nå enn før påske. Var i aktivitet mange timer hver dag i påskeferien (og ja - inntil fire mil på ski ;)) som nok delvis veiet opp for utskeielser i vått og tørt. Kjenner godt på klærne hvordan det ligger an, men kanskje ligger det mer motivasjon i å se resultater på vekten.

Har ikke tenkt noe drastisk regime;  har mye å gå på i form av kutting av nærmest daglige utskeielser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, Xtra skrev:

Melder inn meg og! :)

Har ikke giddet å veie meg hverken før eller etter påske, men tror ikke det er så mye verre nå enn før påske. Var i aktivitet mange timer hver dag i påskeferien (og ja - inntil fire mil på ski ;)) som nok delvis veiet opp for utskeielser i vått og tørt. Kjenner godt på klærne hvordan det ligger an, men kanskje ligger det mer motivasjon i å se resultater på vekten.

Har ikke tenkt noe drastisk regime;  har mye å gå på i form av kutting av nærmest daglige utskeielser.

Supert :-)

Fire mil på ski er durabelig langt! Blir du ikke helt gåen i hofter og bein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, påskelilje skrev:

 

Fire mil på ski er durabelig langt! Blir du ikke helt gåen i hofter og bein?

I flotte oppkjørte spor og med gode ski går fire mil ganske lett, selv om jeg selvfølgelig blir sliten og får litt såre ben. 

 

Jeg har blitt veldig vâr for dårlige ski, kan ikke huske å ha vært fullt så nøye på det tidligere. Med dårlig glid eller glatte ski blir jeg fort sliten og orker ikke gå langt. Men altså - med gode ski som nå kunne jeg godt gått enda lengre enn fire mil :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, cilie skrev:

Da er vi to i gang💪👏

Her er det 3-4 kg opp etter tre påskedagene m utskeielser. Spent på hvor lenge de blir sittende 😰

3-4 kg opp i løpet av påska? Dvs en halvkilo hver eneste dag?? :D Du har ikke B A R E spist det egget på en kilo da skjønner jeg... :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...