Gå til innhold

Nå er det nok!


påskelilje

Anbefalte innlegg

12 timer siden, påskelilje skrev:

Lurer på om jeg skal prøve det med å kutte kraftig ned på frokosten. I dag spiste jeg bare ca halvparten av hva jeg pleier - ca 3 ss med havregryn + ca 1 dl melk + noen bringebær, og så gikk jeg til jobb (litt over en time) :D, og så har jeg spist et eple nå. Satser på at det holder frem til halv tolv. Litt vanskelig å kutte frokosten når vi har ungdommer som bør spise frokost (dårlig forbilde...) - men ofte går det litt kjapt på morgenen, og jeg er ofte alene på kjøkkenet.

Det hørtes ut som en ekstremt liten frokost.. Jeg spiser 2 grove knekkebrød med kaviar og hvitost til frokost og da er jeg faktisk mett nesten frem til lunsj, sånn at jeg virkelig ser frem til lunsjen, jeg er ikke utsultet en time før liksom. Til lunsj skal jeg ned på 2 knekkebrød med samme pålegg som frokosten + evt. 1 frukt, men foreløbig sjauer vi 8 timer i strekk så  jeg spiser 3 knekkebrød enn så lenge. :) Så en porsjon middag og evt. en lett, liten kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, Kayia skrev:

3-4 kg opp i løpet av påska? Dvs en halvkilo hver eneste dag?? :D Du har ikke B A R E spist det egget på en kilo da skjønner jeg... :P

 

Jeg har skeiet ut 3 dager med det resultatet ja. Ikke spesielt moro å oppdage av jeg ikke har gått ned et gram på 5 harde ketose-uker. Etter «karbo-sjokket» er kroppen tydeligvis full av væske igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Jeg har skeiet ut 3 dager med det resultatet ja. Ikke spesielt moro å oppdage av jeg ikke har gått ned et gram på 5 harde ketose-uker. Etter «karbo-sjokket» er kroppen tydeligvis full av væske igjen. 

Det skjønner jeg godt. Leste den egg-tråden din først etter at egget var fortært, og lurte da på hvorfor du ikke heller tik deg noe karbosnacks? Husker den ene venninna mi spiste baconsvor feks, greit i en periode det? :)

Tenker ellers som de andre i den tråden at du kanskje er for lite overvektig, og at kroppen derfor ikke responderer på dietten? Eller - som jeg har skrevet før - at du har spist for mye karbo og derfor ikke vært i ketose? Evt at du har spist for lite fett? Husker at hun som gikk ned mest spiste det hun selv syns var absurde mengder fett før det løsnet for henne... Hun er forsåvidt tilbake til sin vanlige str igjen nå... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kayia skrev:

Det skjønner jeg godt. Leste den egg-tråden din først etter at egget var fortært, og lurte da på hvorfor du ikke heller tik deg noe karbosnacks? Husker den ene venninna mi spiste baconsvor feks, greit i en periode det? :)

Tenker ellers som de andre i den tråden at du kanskje er for lite overvektig, og at kroppen derfor ikke responderer på dietten? Eller - som jeg har skrevet før - at du har spist for mye karbo og derfor ikke vært i ketose? Evt at du har spist for lite fett? Husker at hun som gikk ned mest spiste det hun selv syns var absurde mengder fett før det løsnet for henne... Hun er forsåvidt tilbake til sin vanlige str igjen nå... :P 

Jo, burde absolutt gjort det. Angrer veldig på at jeg ikke var mer standhaftig. Jeg spiser ikke svin, derfor utgår baconsvor. Det er mulig det har blitt for lite fett. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre framover. Sover elendig og og har bare lyst til å sove. 

Og til at venninnen din igjen veier det samme, er et eksempel på hvor komplisert vekt er. Jeg skjønner at dette kommer jeg til å slite m til jeg går i grava.

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Jo, burde absolutt gjort det. Angrer veldig på at jeg ikke var mer standhaftig. Jeg spiser ikke svin, derfor utgår baconsvor. Det er mulig det har blitt for lite fett. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre framover. Sover elendig og og har bare lyst til å sove. 

Og til at venninnen din igjen veier det samme, er et eksempel på hvor komplisert vekt er. Jeg skjønner at dette kommer jeg til å slite m til jeg går i grava.

Da er vi to som kommer til å slite med dette til vi kommer i grava.

Prøver så godt jeg kan å skjerpe meg, men er så sulten innimellom at jeg blir kvalm og uvel. Inatt våknet jeg som vanlig og var så utrolig sulten. Valget var da å spise og å få sove litt mer eller å være sulten og våken. Jeg valgte å spise (en banan og havregryn)  Nå bruker jeg flere medisiner som jeg blir sulten av, men det hjelper jo ikke meg å ha en forklaring på den enorme sulten. Vekta forblir jo høy. Må bare fortsette å jobbe for å få ned vekta, men mister litt motet innimellom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Da er vi to som kommer til å slite med dette til vi kommer i grava.

Prøver så godt jeg kan å skjerpe meg, men er så sulten innimellom at jeg blir kvalm og uvel. Inatt våknet jeg som vanlig og var så utrolig sulten. Valget var da å spise og å få sove litt mer eller å være sulten og våken. Jeg valgte å spise (en banan og havregryn)  Nå bruker jeg flere medisiner som jeg blir sulten av, men det hjelper jo ikke meg å ha en forklaring på den enorme sulten. Vekta forblir jo høy. Må bare fortsette å jobbe for å få ned vekta, men mister litt motet innimellom da.

Det høres ikke moro ut å bli sulten på den måten. 

Her vet jeg ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg er helt deppa og nå går jeg i yoga-bukser på jobb og teller timer til jeg kan dra hjem. Bare lyst til å svinge innom butikken og kjøpe med et lass marsipanegg. Helt mørkt. Digg at jeg skal i et møte straks🤯😴

Hjelper jo null på alt når hver natt er et problem. Kan like gjerne slutte m Surmontil når de ikke hjelper. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
11 timer siden, Lillemus skrev:

Det hørtes ut som en ekstremt liten frokost.. Jeg spiser 2 grove knekkebrød med kaviar og hvitost til frokost og da er jeg faktisk mett nesten frem til lunsj, sånn at jeg virkelig ser frem til lunsjen, jeg er ikke utsultet en time før liksom. Til lunsj skal jeg ned på 2 knekkebrød med samme pålegg som frokosten + evt. 1 frukt, men foreløbig sjauer vi 8 timer i strekk så  jeg spiser 3 knekkebrød enn så lenge. :) Så en porsjon middag og evt. en lett, liten kveldsmat.

I går ble maten slik:

Frokost 6.45: som beskrevet

8.30: et eple

11.15: 2 skiver grovbrød og et stort stykke omelett

14.30: en halv pakke Dent pastiller + et lite stykke sjokoladekake  (følte jeg burde ta av høflighet på jobben... ei hadde bakt og nesten ingen forsynte seg... ). Fullstendig unødvendig :huh:

Middag 17.30: 3 wraps med diverse fyll, bl.a. mye tomat og ruccola

Kveldsmat: en appelsin.

Av aktivitet gikk jeg 14,5 km i hurtig tempo.

I dag ble det vanlig frokost med brød og melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
55 minutter siden, cilie skrev:

Det høres ikke moro ut å bli sulten på den måten. 

Her vet jeg ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg er helt deppa og nå går jeg i yoga-bukser på jobb og teller timer til jeg kan dra hjem. Bare lyst til å svinge innom butikken og kjøpe med et lass marsipanegg. Helt mørkt. Digg at jeg skal i et møte straks🤯😴

Hjelper jo null på alt når hver natt er et problem. Kan like gjerne slutte m Surmontil når de ikke hjelper. 

Hva er Surmontil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Hva er Surmontil?

En gammel antidepressiv. Brukes som sovemedisin i lave doser- altså virker ikke antidepressivt, men på søvn -som en bivirkning. Har fått den foreslått ved et par anledninger, men ikke ønsket det pga bivirkningsfrykt. Pga krevende jobbsituasjon, ga jeg den en sjanse i høst, og opplevde jo at jeg sovnet. Denne effekten har avtatt. Det er sikkert tilfeldig, men har ikke akkurat merket mer «guts» el vektnedgang av den...

Legen har skrevet ut det som kan kalles «apedop», men det nekter jeg faktisk å prøve nå. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, cilie skrev:

Det høres ikke moro ut å bli sulten på den måten. 

Her vet jeg ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg er helt deppa og nå går jeg i yoga-bukser på jobb og teller timer til jeg kan dra hjem. Bare lyst til å svinge innom butikken og kjøpe med et lass marsipanegg. Helt mørkt. Digg at jeg skal i et møte straks🤯😴

Hjelper jo null på alt når hver natt er et problem. Kan like gjerne slutte m Surmontil når de ikke hjelper. 

Har du kommet i gang med treninga etter påske ? Kanskje vil det hjelpe på depresjonen og søvnproblemene også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, cilie skrev:

En gammel antidepressiv. Brukes som sovemedisin i lave doser- altså virker ikke antidepressivt, men på søvn -som en bivirkning. Har fått den foreslått ved et par anledninger, men ikke ønsket det pga bivirkningsfrykt. Pga krevende jobbsituasjon, ga jeg den en sjanse i høst, og opplevde jo at jeg sovnet. Denne effekten har avtatt. Det er sikkert tilfeldig, men har ikke akkurat merket mer «guts» el vektnedgang av den...

Legen har skrevet ut det som kan kalles «apedop», men det nekter jeg faktisk å prøve nå. 

Prøv truxal. Den sover jeg veldig godt av, uten noe vektøkning. Og jeg har gått på den i veldig mange år med samme virkning og har ingen bivirkninger på den lille dosen jeg går på. Det er et gammelt antipsykotika ja, og i store doser er det nok store bivirkninger og muligens også et apedop men i så små doser som skal til for å sove virker det ikke slik.

Anonymkode: 249d4...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Har du kommet i gang med treninga etter påske ? Kanskje vil det hjelpe på depresjonen og søvnproblemene også. 

 

Nei, ikke vært i nærheten engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv truxal. Den sover jeg veldig godt av, uten noe vektøkning. Og jeg har gått på den i veldig mange år med samme virkning og har ingen bivirkninger på den lille dosen jeg går på. Det er et gammelt antipsykotika ja, og i store doser er det nok store bivirkninger og muligens også et apedop men i så små doser som skal til for å sove virker det ikke slik.

Anonymkode: 249d4...676

Takk for tips, men vil helst ikke gå på noe fast..men kan ha den i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, cilie skrev:

Nei, ikke vært i nærheten engang...

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke prøver det i steden for å tulle med den sticksen :)

Du ønsker å gå raskt ned og da må du jo trene på en eller annen måte. I hvert fall siden du synes dette med kosthold er vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2018 den 8.26, påskelilje skrev:

(...) dagens vekt var i alle fall 76,7 kg

Jeg vet du er lengre enn meg, men hvor lang er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke prøver det i steden for å tulle med den sticksen :)

Du ønsker å gå raskt ned og da må du jo trene på en eller annen måte. I hvert fall siden du synes dette med kosthold er vanskelig. 

Helt enig - men har overhodet ikke hatt ork til det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
43 minutter siden, cilie skrev:

Helt enig - men har overhodet ikke hatt ork til det... 

Nei, føler med deg nå. Virker som du graver deg ned i tunge, tunge mørker tanker som bare gjør det enda vanskeligere å komme i gang. 

Håper du etter hvert klarer å hente frem en positiv fighter-vilje . Det er jo så deilig når en først har klart å komme over dørstokkmila. 

Klem :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, føler med deg nå. Virker som du graver deg ned i tunge, tunge mørker tanker som bare gjør det enda vanskeligere å komme i gang. 

Håper du etter hvert klarer å hente frem en positiv fighter-vilje . Det er jo så deilig når en først har klart å komme over dørstokkmila. 

Klem :)

 

Tusen takk 🙏 Ja, det er visst litt tungt these days... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
3 timer siden, Kayia skrev:

Jeg vet du er lengre enn meg, men hvor lang er du? 

Er 169 cm ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, påskelilje skrev:

Er 169 cm ☺

Er du så liten? ;)  

Neida, vet det er helt gjennomsnittlig, men trodde du var på min høyde (176).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...