Gå til innhold

Det kommer nytt regelverk om styring av helsesektoren hørte jeg...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet noen om hva som er vedtatt og hva nytt det eventuelt det innebærer og for hvem? Kanskje en sektor som ikke lar seg styre?

Anonymkode: 90f00...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det behøver jo ikke være noe negativt men det er jo liksom så mye alvorlig og komplisert i dag så det ene drukner lett i det andre. Men det følger kanskje ikke mere ressurser med som ofte.

Anonymkode: 90f00...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag styres sektoren (spesialisthelsetjenesten) av Helseministeren på toppen. Videre nedover er det de fire Regionale helseforetak (RHF) og så de enkelte HF. Hvert HF kan ha flere sykehus. Jeg følger rimelig godt med på dette, og jeg har ikke lest noe om at noe nytt regelverk er på trappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støre nevnte i en bisetning på Dagsrevyen i kveld i debatt om Listhaugs at dette var noe nylaget som gjalt styring av helsesektoren som eksempel på at man hadde arbeidet mye alle sammen helt partiuavhengig. Kan det være nye "generasjonsskifter" også i helsesektoren. Noe er jo bare livets gang.

Anonymkode: 90f00...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet er ingen lett affære. Bare omstillinger. Er jo å håpe det blir en stund til man møtes ved neste Løvebrøl.

Anonymkode: 90f00...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gapet mellom himmel og jord har vel aldri vært større i helsesektoren føler jeg. Tror mange er lei av eventyr og røverhistorier fra politikere og føler det blir for mange forståsegpåere kanskje til at noen forstår noe som helst. Tror så mange pasienters liv går unødig tapt jeg så dessverre. Det hender bare man må søke hjelp hos noen som kan noe mere. Vi er mange tror jeg som ikke forstår stort av hva som skjer i dag utover at de somjobner rundt om står på for pasientene sine.

Ideealene i vår tid slår store sprekker og det er opp til oss hva vi vil gjøre med det tror jeg bare.

I mellomtiden rykker vi forhåpentlig fremover i køen. Kanskje ønsker vi å bli lurt. Hvem vet. Psykologi er ikke min sterke side om noen.

Anonymkode: 90f00...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...