Gå til innhold

Støre har opptrådt inkonsekvent, panisk og grisete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nettavisen.no/meninger/himanshugulati/stres-grisete-parlamentarisme/3423428169.html

Når Støre setter mangeårige konstitusjonelle skikker til side for å skåre politiske poenger, blir Stortinget redusert til en arena for barnehage-parlamentarisme.

Arbeiderpartipartileder Jonas Gahr Støre har ved tre anledninger det siste året valgt å legge til side konstitusjonelle skikker og spilleregler som er blitt til gjennom flere tiår med demokratistyre. Dette har han tilsynelatende gjort for å kunne skåre noen billige poenger og få medieoppmerksomhet. Han har opptrådt på en inkonsekvent, panisk og grisete måte som opposisjonens leder burde holdt seg for altfor god til å bli fristet til.

Som om dette ikke var nok, kom Støre også med direktiver til statsminister Erna Solberg om hvilke statsrådsposisjoner han kunne akseptere at Listhaug fikk besette i hennes regjering. Dette var et så fullstendig brudd på maktfordelingsprinsippet og viste en så manglende respekt for rollefordelingen i et parlamentarisk styresett at statsministeren ble villig til å stille kabinettspørsmål.

*

Sånn går det når vettet er for lite og maktsyken for stor.

Anonymkode: 052b4...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Morsomt hvordan dere kun snakker om Støre og ikke de andre som støtter ham -krf, sv feks, alle er enige men det er Støre som får skylda for alt mens det var rødt som fremmet mistillitsforslaget. ;) 

Anonymkode: 3a512...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

alle er enige men det er Støre som får skylda for alt mens det var rødt som fremmet mistillitsforslaget. ;)

Anonymkode: 3a512...c85

Ingen bryr seg hva noen kommunist-troll mener om noe som helst vi vet at de er ekstremister og at ingen stemmer på dem, støre derimot prøver å late som at de er anstendige og fremmer forsvarlig ordentlig politikk, og de har stor oppslutning og dermed er det viktig å peke på hvor patetiske de er. Ja vi kan peke på hvor patetiske rødt er og få dem fra 2% til 1% eller hva enn for noe oppslutning de har, men det er ikke verdt bryet, å få ap fra 25% til 20% eller lavere er verdt det og viktig å sørge for

Dette til orientering

Anonymkode: e6a3d...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bryr seg hva noen kommunist-troll mener om noe som helst vi vet at de er ekstremister og at ingen stemmer på dem, støre derimot prøver å late som at de er anstendige og fremmer forsvarlig ordentlig politikk, og de har stor oppslutning og dermed er det viktig å peke på hvor patetiske de er. Ja vi kan peke på hvor patetiske rødt er og få dem fra 2% til 1% eller hva enn for noe oppslutning de har, men det er ikke verdt bryet, å få ap fra 25% til 20% eller lavere er verdt det og viktig å sørge for

Dette til orientering

Anonymkode: e6a3d...856

Hehehe. Du har absolutt et poeng. Kan nok dessverre hende det blir AP på meg ved neste valg, men Støre håper jeg byttes ut uten at jeg helt skjønner hvem som skal overta. Jeg ser absolutt ingen potensielle kandidater.

Anonymkode: 3a512...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehehe. Du har absolutt et poeng. Kan nok dessverre hende det blir AP på meg ved neste valg, men Støre håper jeg byttes ut uten at jeg helt skjønner hvem som skal overta. Jeg ser absolutt ingen potensielle kandidater.

Anonymkode: 3a512...c85

Det må bli Hadia Tajik det, for Giske er vel ute.

Anonymkode: 052b4...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må bli Hadia Tajik det, for Giske er vel ute.

Anonymkode: 052b4...76f

Ja, hun er en god kandidat, hun soms ynes at arrangerte ekteskap (under press...) er så flott og fint fordi da kan en få fettere hit til landet og det er berikende flott med mangfold blablabla -_- 

AP er fortapt rett og slett, de har ingenting som folket leter etter, dermed må vi fortsette å stemme på ekstremister som FRP, desverre.

Anonymkode: e6a3d...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun er en god kandidat, hun soms ynes at arrangerte ekteskap (under press...) er så flott og fint fordi da kan en få fettere hit til landet og det er berikende flott med mangfold blablabla -_- 

AP er fortapt rett og slett, de har ingenting som folket leter etter, dermed må vi fortsette å stemme på ekstremister som FRP, desverre.

Anonymkode: e6a3d...856

Ja AP er fortapt, akkurat som sosialdemokratpartiene i resten av Europa. De forstår rett og slett ikke at folk flest ikke vil ha den (innvandrings)politikken de fører. Så drar de rasismekortet og går berserk i ren desperasjon.

Meningsmåling fra Bergen i dag:

Ap kollapser i Bergen - Høyre og Frp til himmels

Sammenlignet med kommunevalget i 2015 er de store partienes oppslutning i landets nest største by snudd på hodet. Arbeiderpartiet, som i kommunevalget fikk 37,8 prosent av stemmene, får nå 22,2, en nedgang på hele 15,6 prosentpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehehe. Du har absolutt et poeng. Kan nok dessverre hende det blir AP på meg ved neste valg, men Støre håper jeg byttes ut uten at jeg helt skjønner hvem som skal overta. Jeg ser absolutt ingen potensielle kandidater.

Anonymkode: 3a512...c85

Nei, det finnes ingen potensielle kandidater lenger dessverre. 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må bli Hadia Tajik det, for Giske er vel ute.

Anonymkode: 052b4...76f

Nei, hun er bare snerpete og sur, akkurat som Støre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, hun er bare snerpete og sur, akkurat som Støre. 

Raymond Johansen? Rune Gerhardsen? Jan Bøhler? Kanskje på tide med et comeback for Thorbjørn Berntsen?

Vi får nesten se hva som skjer.

Anonymkode: 052b4...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg tror AP har hatt litt panikk over lang tid og gjør mye rart for å få oppmerksomhet og velgere.

Det er nok mange som verken liker innlegget til Sylvi eller oppførselen til Giske, men som samtidig blir litt skremt av det voldsomme moralske indignasjonen fra AP og de nådeløse prosessene de setter i gang. Jeg tror ikke det er sånn at jo mer prektig man er desto bedre blir man likt.

Mulig jeg vil stemme AP igjen, men de må finne noen nye ledere først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
54 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tror AP har hatt litt panikk over lang tid og gjør mye rart for å få oppmerksomhet og velgere.

Det er nok mange som verken liker innlegget til Sylvi eller oppførselen til Giske, men som samtidig blir litt skremt av det voldsomme moralske indignasjonen fra AP og de nådeløse prosessene de setter i gang. Jeg tror ikke det er sånn at jo mer prektig man er desto bedre blir man likt.

Mulig jeg vil stemme AP igjen, men de må finne noen nye ledere først.

Det tror jeg også og jo mer han prøver, jo verre blir det. 

Mulig jeg vil stemme AP igjen jeg også, men det blir ikke med Støre som leder. 

Erna har jeg fått stor respekt for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet er at der er politiske krefter som ikke skyr noen midler virker det som. Ikke Støre spesielt men hvordan saker drives fram på tvers av folks framtidige basale behov. Jeg er ikke mot noen spesiell politiker men jeg ser ikke lyst på hvordan det må gå etter all økonomisk teori her i landet. Se bare på vannressursene. Den kunne vi tatt bedre vare på. Bare uforståelig uten at jeg er noen konspiratorisk tenker. Vi styres snart fra garasjeporter i utlandet som kanskje ikke har så mye å fare med når alt kommer  til alt.

Anonymkode: aa08f...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ideen om stordriftsfordeler er liksom blitt tidens mantra i absolutt alt. Bare tragisk og sykt som så mye i dag.

Anonymkode: aa08f...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I nyhetene er det meldt om et flyselskap der nord hvor 10 flyvere var sluttet og 10 var sykmeldt. Vi har politikere som ikke et øyeblikk stopper og spør om hvorfor det er slik. Men det hender det feiler en noe mer enn psyke selvsagt. Ingen nevnt og ingen glemt.

Anonymkode: aa08f...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Mange mennesker lider med ham og mange andre topper i politikkens dag i det stille etter alt som er skjedd tror jeg. Man må bare håpe vi klarer å ta våres bilde av arbeiderbevegelsen tilbake. Alt er jo også så usikkert i dag så hvem vet så mye av alle disse rådgiverne forklarer vil stemme med framtida. Å bare være slik som klager og syter er det jo nok av. Klager og syter og setter seg i sitt privatfly hjem til påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...