Gå til innhold

Hvis du levde livet ditt om igjen...hva ville du gjort da?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Gjest Mina1

Ville du gjort noe anderledes? 

Jeg ville satset på å få familie : barn. Det gjorde jeg. Og det ville jeg gjort igjen. Men jeg ville vært mer forsiktig med å verne om min selvverdi. Det er noe jeg har angret på. Men ellers må jeg si at det er ikke så mye ellers jeg angrer på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
31 minutter siden, Mina1 skrev:

Ville du gjort noe anderledes? 

Jeg ville satset på å få familie : barn. Det gjorde jeg. Og det ville jeg gjort igjen. Men jeg ville vært mer forsiktig med å verne om min selvverdi. Det er noe jeg har angret på. Men ellers må jeg si at det er ikke så mye ellers jeg angrer på. :) 

Skulle ønske jeg hadde sluppet asperger’n. Da tror jeg ikke livet hadde gått til helvete.

Anonymkode: d2896...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Ville du gjort noe anderledes? 

Jeg ville satset på å få familie : barn. Det gjorde jeg. Og det ville jeg gjort igjen. Men jeg ville vært mer forsiktig med å verne om min selvverdi. Det er noe jeg har angret på. Men ellers må jeg si at det er ikke så mye ellers jeg angrer på. :) 

Jeg ville fokusert mer på livet jeg ønsker å leve fremover enn på hva jeg kunne gjort annerledes.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
10 timer siden, Xtra skrev:

Jeg ville fokusert mer på livet jeg ønsker å leve fremover enn på hva jeg kunne gjort annerledes.

Det er riktig innstilling Xtra. For jeg angrer sykt på en del situasjoner jeg bega meg ut i, og situasjoner som jeg aldri i livet burde akseptert som jeg desverre bega meg ut i, nedverdiget meg selv langt over de grader noen mennesker normalt ville gjort , og ramlet rett på tryne og det føles som om jeg ødela verdigheten og stolheten min til de grader. Men jeg kan ikke gjøre om igjen noe i livet, og det hjelper ikke å angre. Viktigste er å ikke fokusere på de dumme valg av situasjoner jeg bega meg ut i, lære av det. Og se fremover. Man ødelegger nåtiden om man fokuserer på feile relasjoner man bega seg ut i. Man må leve nå og frem, og ha selvrespekten / verdighet med seg :) 

Men ellers er jeg kjempeglad for at jeg har fått barn. De betyr alt for meg. Ville aldri vært uten dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er riktig innstilling Xtra. For jeg angrer sykt på en del situasjoner jeg bega meg ut i, og situasjoner som jeg aldri i livet burde akseptert som jeg desverre bega meg ut i, nedverdiget meg selv langt over de grader noen mennesker normalt ville gjort , og ramlet rett på tryne og det føles som om jeg ødela verdigheten og stolheten min til de grader. Men jeg kan ikke gjøre om igjen noe i livet, og det hjelper ikke å angre. Viktigste er å ikke fokusere på de dumme valg av situasjoner jeg bega meg ut i, lære av det. Og se fremover. Man ødelegger nåtiden om man fokuserer på feile relasjoner man bega seg ut i. Man må leve nå og frem, og ha selvrespekten / verdighet med seg :) 

Men ellers er jeg kjempeglad for at jeg har fått barn. De betyr alt for meg. Ville aldri vært uten dem. 

Mitt ønske var primært på dine vegne, tror ikke jeg er så verst til å legge ting bak meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg

11 timer siden, Mina1 skrev:

Ville du gjort noe anderledes? 

Jeg ville satset på å få familie : barn. Det gjorde jeg. Og det ville jeg gjort igjen. Men jeg ville vært mer forsiktig med å verne om min selvverdi. Det er noe jeg har angret på. Men ellers må jeg si at det er ikke så mye ellers jeg angrer på. :) 

Jeg hadde valgt glede i stedet for å ta ting så seriøst. Jeg hadde valgt et annet yrke og ikke bare fortsatt å jobbe i en jobb jeg misstrivdes i. Jeg hadde fulgt drømmen min og turt å gå ut av komfortsonen. Jeg skulle ha satt mer pris på meg selv. Jeg skulle ha vært mer gjestfri og ikke så opptatt av fasaden. Tørre å ta mer kontakt med folk.  Men jeg ble elsket av foreldrene mine. Valgte rett mann og har flotte barn. Jeg har alltid regnet med Gud uansett hvordan livet har vært . Så egentlig vet jeg at jeg tross alt kan være takknemlig for livet mitt. 

Anonymkode: 6010a...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mina1
8 minutter siden, Xtra skrev:

Mitt ønske var primært på dine vegne, tror ikke jeg er så verst til å legge ting bak meg selv.

Godt råd. Jeg må forsøke å legge fortiden bak meg. I går spurte jeg meg selv hvorfor jeg gnager på det. Svaret ble: jamen selvverdien min ble jo krenket i sterkeste grad. Og jeg lot det skje. Og dem som krenket dem kan jo gå rundt å kose seg over å tenke på at de gjorde det.... Men om noen koser seg over det så er de ikke frisk i hodet uansett. Men det må aldri skje igjen. Jeg må være mye flinkere å beskytte meg selv fremover. Og det har jeg blitt faktisk. :) .

Men jeg har oppnådd mye bra også. Jeg har fått to barn i livet mitt. Noe jeg er veldig stolt av  :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Nyttig visdom å ta til seg: Gjør deg ferdig med dagen når den er over. Du har gjort det du kunne gjøre. Noen dumheter og feil har garantert sneket seg inn. Glem dem så fort du kan. I morgen er en ny dag. Du skal starte den med så mye lykke og friskt mot, at idiotiske ting fra fortiden ikke har et fnugg av sjanse til å ødelegge den.

En til god en :

Bry deg mer om din egen karakter enn om ryktet ditt. Fordi karakteren din, er den du virkelig er, mens ryktet ditt kun gjenspeiler hvem andre mennesker tror du er.

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg

Jeg hadde valgt glede i stedet for å ta ting så seriøst. Jeg hadde valgt et annet yrke og ikke bare fortsatt å jobbe i en jobb jeg misstrivdes i. Jeg hadde fulgt drømmen min og turt å gå ut av komfortsonen. Jeg skulle ha satt mer pris på meg selv. Jeg skulle ha vært mer gjestfri og ikke så opptatt av fasaden. Tørre å ta mer kontakt med folk.  Men jeg ble elsket av foreldrene mine. Valgte rett mann og har flotte barn. Jeg har alltid regnet med Gud uansett hvordan livet har vært . Så egentlig vet jeg at jeg tross alt kan være takknemlig for livet mitt. 

Anonymkode: 6010a...ea2

Vi har nok alle noe vi skulle ønske vi hadde gjort anderledes. Men vi gjør alltid feil. Slik er det å være menneske.

Mye bra visdom om dette : Når en dør lukkes, åpnes en annen. Men vi ser ofte så lenge på den lukkede døren med anger, at vi oppdager ikke den andre døren som åpnet seg for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jeg kunne gjort annerledes, men hva hjelper det meg idag? 

Jeg prøver å gjøre det beste utav nåtid og fremtid samt ikke gjenta de feil jeg gjorde i fortiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Jeg ville sagt i fra til en voksen om at jeg ble misbrukt som barn, slik at noen kunne tatt meg ut av den situasjonen og hjulpet meg.

Jeg ville søkt psykolog-hjelp på videregående, slik at ikke depresjon og spiseforstyrrelser ødela for skolearbeidet, og jeg kunne fått bedre karakterer.

Jeg ville gått på folkehøyskole, akkurat slik som jeg har gjort. - Men i stedet for å ta den utdanningen jeg har nå, ville jeg tatt opp fag og fulgt drømmen om å jobbe som lege eller psykolog. 

Ellers ville jeg ikke gjort så mye annerledes. Kanskje vært litt tøffere og tatt litt flere sjangser :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
1 time siden, MxxM skrev:

Det er mye jeg kunne gjort annerledes, men hva hjelper det meg idag? 

Jeg prøver å gjøre det beste utav nåtid og fremtid samt ikke gjenta de feil jeg gjorde i fortiden :) 

Det er sant. Det hjelper jo ikke for nåtiden å tenke på de feil man gjorde. Jeg hater mine feil fordi de ødela selvtilliten men den får jeg forsøke å bygge opp uavhengig av fortidens feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, hadde nok gått i dass uansett, men hadde nok kjørt litt hardere på min 1 styrke hvor jeg er ekseptionellt god, kunne kanskje "oppnådd" noe i forbindelse med det men er veldig aldersspesifikt og etter det hadde livet gått i dass uansett da, så var nok "fucked" uansett, men men, ikke alle som har det som trengs for å lykkes og trives tror jeg.

Anonymkode: 517bf...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Jeg har nok alltid hatt evnen til å fokusere på her-og-nå i stedet for å dvele ved det jeg kunne ha gjort annerledes. Men hadde jeg visst det jeg vet nå, som 19-åring, så hadde jeg nok prioritert å reise mer rundt i verden, utfordre trygge rammer og leve litt mer spontant, uten hele tiden å ha et trygt sikkerhetsnett rundt meg.

Jeg tror også det i mange tilfeller er lurt å ha litt erfaring fra kjæresteforhold før en slår seg ned med en person og stifter familie. Tror det kan være lurt å være voksen noen år og utvikle seg som voksen før en formes sammen i et ekteskap eller samboerskap - men hvis en først finner kjærligheten som ung, så sitter en jo i klisteret :P:D:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg ville kjøpt masse bitcoins i 2010 og solgt fjor høst. Ellers vet jeg ikke.

Jobben er veldig bra. Ekteskapet er veldig bra. 

Ellers vet jeg ikke om noen store valg jeg angrer på. Jeg kunne jo satset på å gjøre noe helt annet,  men aner ikke om det ville blitt vedre. Det kunne like gjerne blitt verre. Mistenker at jeg egentlig er på riktig plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
16 timer siden, Mina1 skrev:

Ville du gjort noe anderledes? 

Jeg ville satset på å få familie : barn. Det gjorde jeg. Og det ville jeg gjort igjen. Men jeg ville vært mer forsiktig med å verne om min selvverdi. Det er noe jeg har angret på. Men ellers må jeg si at det er ikke så mye ellers jeg angrer på. :) 

Det måtte være å være flinkere til å leve her og nå, da jeg var yngre. Jeg stresset for mye,  tenkte fremover og var lite i øyeblikket. 

Det synes jeg at jeg har blitt mye bedre på nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det måtte være å være flinkere til å leve her og nå, da jeg var yngre. Jeg stresset for mye,  tenkte fremover og var lite i øyeblikket. 

Det synes jeg at jeg har blitt mye bedre på nå. 

Enig med deg. Det er iblant vanskelig å leve her og nå. Jeg kjenner på den. Altså kjenner på en stor anger på at jeg ikke bare gikk ifra noen av de mannfolk som var feil for meg. Spesiellt han siste. Jeg så at han var feil. Men jeg ble helt til jeg selv ble dumpet og nedverdigende behandlet. Men jeg kan ikke sitte å angre på dette for evig tid for da vil jeg igjen angre på at jeg brukte så mye tid på å angre på det. Det hele har gitt meg ekstremt dårlig selvtillit. Noe jeg virkelig må gripe fatt i og jobbe meg ut av. Det er derfor jeg anger slik

Men positive : er mye annet i livet som jeg aldri angret på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Mina1 skrev:

Enig med deg. Det er iblant vanskelig å leve her og nå. Jeg kjenner på den. Altså kjenner på en stor anger på at jeg ikke bare gikk ifra noen av de mannfolk som var feil for meg. Spesiellt han siste. Jeg så at han var feil. Men jeg ble helt til jeg selv ble dumpet og nedverdigende behandlet. Men jeg kan ikke sitte å angre på dette for evig tid for da vil jeg igjen angre på at jeg brukte så mye tid på å angre på det. Det hele har gitt meg ekstremt dårlig selvtillit. Noe jeg virkelig må gripe fatt i og jobbe meg ut av. Det er derfor jeg anger slik

Men positive : er mye annet i livet som jeg aldri angret på :)

Det er en viss forskjell på meg og deg likevel. Jeg har aldri brukt mye tid på å dvele over fortiden. 

Jeg brukte mer tid på å fokusere på fremtiden, slik at alt skulle bli slik jeg ville ha det. 

Nå slapper jeg mer av. 

Det har vel noe med alderen å gjøre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg skulle reist til London og studert, slik planen opprinnelig var, og gjort ferdig utdanninga mi på et mye tidligere tidspunkt.

Jeg skulle drukket mer champagne.

Jeg skulle sunget enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...