Gå til innhold

Skjeve storetåer


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Gjest Mina1

Er det normalt at storetåene er skjeve? Jeg er mye plaget med ømme tær. Og oppdaget at tærne er jo skjeve.... vet ikke om det er meg som overreagerer eller om dette er normalt :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 5 uker senere...
På 24.3.2018 den 19.36, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig å få hvis man ofte går i høyhælte sko

Anonymkode: b0dbd...2e2

Hehe . Jeg går aldri i høyhælte sko ;). Men mulig at dette skyldes løpeskoenes smale fassong... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2018 den 11.58, Mina1 skrev:

Er det normalt at storetåene er skjeve? Jeg er mye plaget med ømme tær. Og oppdaget at tærne er jo skjeve.... vet ikke om det er meg som overreagerer eller om dette er normalt :)

Mener du som i hallux valgus? Google og se om det er sånn dine ser ut. Den ene foten min ser sånn ut og er vond fra tid til annen. Legen hevdet at løping ikke skulle ha noe å si for smerter, men min erfaring er at løping gir smerter. Det sies at høye hæler og smale sko kan være en hyppig årsak, men jeg har aldri brukt høye hæler eller veldig smale sko. For å lindre bør du ha sko med bred front, sko som kan snøres så langt fremover som mulig og myke sko. Om du har mye smerter kan det opereres, noen blir helt fine etterpå, andre har smerter også etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Mener du som i hallux valgus? Google og se om det er sånn dine ser ut. Den ene foten min ser sånn ut og er vond fra tid til annen. Legen hevdet at løping ikke skulle ha noe å si for smerter, men min erfaring er at løping gir smerter. Det sies at høye hæler og smale sko kan være en hyppig årsak, men jeg har aldri brukt høye hæler eller veldig smale sko. For å lindre bør du ha sko med bred front, sko som kan snøres så langt fremover som mulig og myke sko. Om du har mye smerter kan det opereres, noen blir helt fine etterpå, andre har smerter også etterpå.

Jeg har også skjev stortå, verst på høyre ben. De blir også mer og mer skjeve. Har også hammertær. Begge deler gir smerter når jeg går. Jeg har heller aldri brukt høye hæler eller trange sko. Et problem er at stortåa legger seg over neste tå for å så gi gnagsår. Sår på beina er en dårlig kombinasjon for diabetikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...