Gå til innhold

Romsås-rektor slår alarm: – Jeg er faktisk redd for at man skal miste kontrollen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynnelsen på "norske tilstander"?

https://www.aftenposten.no/osloby/i/1kXgRK/Romsas-rektor-slar-alarm--Jeg-er-faktisk-redd-for-at-man-skal-miste-kontrollen

I et alvorlig varselbrev beskriver rektor Jarle Dukic Sandven hvordan unge gjengmedlemmer nærmest terroriserer nærområdet, krever inn «bøter» fra barn og foreldre og tvinger barn til å selge hasj på ungdomsskoler. Folk er redde, anmeldelser fører ikke fram. 

 

Anonymkode: d7ca4...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan nesten virke sånn ja.

Selvfølgelig ønsker man ikke si hvilke bydeler det gjelder pga "stigmatisering". 

https://www.nrk.no/norge/rapport_-truet-kvinnelige-vektere-med-voldtekt-og-kastet-stein-1.13968307

Rapport: Truet kvinnelige vektere med voldtekt og kastet stein

I fem til syv bydeler i Oslo opplever politiet at kriminelle gjenger forsøker å få monopol på narkotikasalg, gjennom vold. Flere unge blir rekruttert eller er i randsonen av kriminelle gjenger. Politiet ønsker ikke å si hvilke bydeler det gjelder, for å unngå stigmatisering.

– Jeg har sett mye opp igjennom alle de årene jeg har bodd her, men jeg har aldri sett så mye virksomhet på narkotikasiden som jeg gjør nå de siste par årene, sier Tor Erik Røberg-Larsen, leder av Svarttjern borettslag.

Ifølge Røberg-Larsen har beboere blitt redde for å bevege seg ute når det er mørkt, på grunn av narkotikasalg, vold, ran og tyverier knyttet til de samme miljøene.

Ravnkollen borettslag hyret inn vektere fra november til jul i fjor, fordi flere beboere var redde for å bevege seg ute mens det var mørkt. Vekterne rapporterte tilbake om ungdomsgjenger som solgte hasj, truet og kastet stein mot vektere.

«Møter på en gjeng på ca 8 gutter som begynner å slenge skjellsord. De sier blant annet at de kvinnelige vekterne skal bli voldtatt. Til slutt kommer en av guttene mot vektere og kaster en stein rettet mot vektere.»

Anonymkode: d7ca4...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er norske tilstander i oslo øst nå, vi har gått fra å benekte svenske tilstander i sverige, til å begynne smålig å innse norske tilstander i norge, hva tok det under ett år...Virker som folk begynner å våkne fra dvalen sakte men sikkert, kanskje det er et lite håp ? Eller er det for sent?

1. Virker som det er hovedsaklig hasj disse gutta selger, dette løses enkelt med legalisering det er 2018 hvorfor er hasj ulovlig, det er mindre skadelig enn alkohol for folk flest (ja dette er et psykiatriforum og for psykiatriske pasienter er det værre så anbealer ikke bruk, bare sier at forbudslinja fungerer ikke, det bare finansierer kriminelle gjenger) så legalisering er veien å gå selg det på vinmonopolet polet eller noe det er bedre. Gjerne avkriminaliser andre rusmidler også forbudslinja fungerer ikke

2. På tide med en pause i innvandringen, ta noen år og forsøk alle integreringsmetodene politikerne snakker så varmt om, prøv dem, fungerer dem og problemene forsvinner starter vi opp innvandringen igjen, så da har de gode insentiver til å få dette til å fungere, ikke bare snakke vås om hypoteser om integrering som aldri vil fungerte i praksis, som brukes som tåkelegging for å fortsette som før selv om vi ser at dette går rett i dass...

Anonymkode: fcf24...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er norske tilstander i oslo øst nå, vi har gått fra å benekte svenske tilstander i sverige, til å begynne smålig å innse norske tilstander i norge, hva tok det under ett år...Virker som folk begynner å våkne fra dvalen sakte men sikkert, kanskje det er et lite håp ? Eller er det for sent?

1.

Anonymkode: fcf24...729

Det er ikke for sent nå, men det spiller ingen rolle for det er ingen som kommer til å få gjort det som skal til for å få stoppet det. Om noen år har vi Malmø-tilstander i Oslo (øst) og da ER det for sent.

Lykke til med eksperimentet. Glad jeg ikke bor i Oslo.

 

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...