Gå til innhold

Fastlegen vil ikke skrive ut valium?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Valium har INGEN virkning på meg, sobril derimot virker veldig bra når jeg har behov for det.

Anonymkode: 84967...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men er det sant at man skal tygge valium? Altså akkurat som om den var en brødbit?

Anonymkode: 97d0c...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg liker vival mye bedre enn Sobril, har gått på begge. Nå har jeg noe vival som jeg bruker hvis det er total krise.

Jeg merker ingen forskjell på Sobril og Valium/Stesolid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det sant at man skal tygge valium? Altså akkurat som om den var en brødbit?

Anonymkode: 97d0c...915

Nei, er ikke en tyggetablett :).

Anonymkode: 62249...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er ikke en tyggetablett :).

Anonymkode: 62249...4fc

Kjappere effekt hvis du knuser tabletten.

Anonymkode: 15b09...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, gråstein skrev:

Jeg merker ingen forskjell på Sobril og Valium/Stesolid.

Jeg blir roligere av vival enn Sobril. Samtidig virker vival bedre på mine muskelsmerter, sover også bedre på vival.  Har brukt 5 mg vival mot 15 mg Sobril.  Nå er vi mennesker så forskjellige, så kanskje andre kan oppleve det motsatt eller ikke merke noe forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

Valium har INGEN virkning på meg, sobril derimot virker veldig bra når jeg har behov for det.

Anonymkode: 84967...b9f

Rart. da en av metabolittene i Valium er Oksazepam = "virkestoffet" i Sobril.

Anonymkode: 5716c...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2018 den 12.09, AnonymBruker skrev:

Egentlig så kan jeg bare bytte fastslege helt til jeg finner en som skriver ut til meg.. Syns det er litt rart da at det er så forskjellig praksis hos fastlegene der den ene nekter tvert mens den andre kan skrive ut den ene resepten etter den andre uten et spørsmål.

Anonymkode: 97d0c...915

Jeg hadde en venninne (hun er død nå) som ble pillenarkoman pga en lege som skrev ut paralgin forte i laaaaaange baner over mange år. Ikke noe å trakte etter. Jeg heier på de legene som er restriktive med slike legemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde en venninne (hun er død nå) som ble pillenarkoman pga en lege som skrev ut paralgin forte i laaaaaange baner over mange år. Ikke noe å trakte etter. Jeg heier på de legene som er restriktive med slike legemidler.

Det er en mellomting mellom helt nei til ja hver gang da. Å ikke kunne få en liten pk innimellom, synes jeg er å dra det for langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde en venninne (hun er død nå) som ble pillenarkoman pga en lege som skrev ut paralgin forte i laaaaaange baner over mange år. Ikke noe å trakte etter. Jeg heier på de legene som er restriktive med slike legemidler.

Selvsagt må legen passe på, men å blank nekte å skrive ut smertestillende eller beroligende det det er behov er ikke nødvendigvis det riktige for alle pasienter.

Anonymkode: 62249...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde en venninne (hun er død nå) som ble pillenarkoman pga en lege som skrev ut paralgin forte i laaaaaange baner over mange år. Ikke noe å trakte etter. Jeg heier på de legene som er restriktive med slike legemidler.

Det er ikke sånn at alle som bruker benzo blir pillemisbrukere. Like lite som at alle som tar seg et par øl på lørdag ender opp som alkoholikere. Det går fint an å bruke benzo med fornuft.

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, gråstein skrev:

Det er ikke sånn at alle som bruker benzo blir pillemisbrukere. Like lite som at alle som tar seg et par øl på lørdag ender opp som alkoholikere. Det går fint an å bruke benzo med fornuft.

Signerer👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, gråstein skrev:

Det er ikke sånn at alle som bruker benzo blir pillemisbrukere. Like lite som at alle som tar seg et par øl på lørdag ender opp som alkoholikere. Det går fint an å bruke benzo med fornuft.

Joda, men trådstarter virket temmelig desperat etter å få tak i valium, virket ikke som om det gikk i en tablett i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjappere effekt hvis du knuser tabletten.

Anonymkode: 15b09...58e

Og kortere 😀

Anonymkode: 081ea...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.3.2018 den 4.20, AnonymBruker skrev:

Kjappere effekt hvis du knuser tabletten.

Anonymkode: 15b09...58e

Men det blir vel akkurat det samme om man tygger på tabletter som å knuse den først på skjærfjøla?

Så det er altså meningen at den skal svelges hel? (Det står ingen ting om hvordan den skal tas på felleslatalogen)

Ser pp nettet at folk tygger og knasker på blå valium, er blå valium noe annet bare valium?

Ts

Anonymkode: 97d0c...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå Valium er tabletter på 10 mg. Importert og solgt illegalt blant rusmisbrukere. For de er rask innsettende effekt (rus) viktig. Da kan tygging gi en slik effekt.

For vanlige folk lønner det seg å ta den slik den skal tas - hel. Husk raskt innsettende effekt gir effekt av kortere varighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det blir vel akkurat det samme om man tygger på tabletter som å knuse den først på skjærfjøla?

Smaker ikke noe godt å tygge den da^_^

Nei, svelg den hel du. Det er nok det lureste.

Anonymkode: 15b09...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.3.2018 den 21.07, gråstein skrev:

Det er ikke sånn at alle som bruker benzo blir pillemisbrukere. Like lite som at alle som tar seg et par øl på lørdag ender opp som alkoholikere. Det går fint an å bruke benzo med fornuft.

Pillebruk kan fort gå ut av styring og da er det legens ansvar å stoppe.  Bedre føre var.  Jeg har erfaring med en lege som skrev uhemmet ut piller og satte skylden på meg fordi jeg hadde bedt om det.  Jeg  kom meg ut av dette uføret og får mye skryt for det, men jeg var kun heldig.  Jeg takker ikke legen som dyttet på meg pillene, og jeg heier på legen til trådstarter.

Anonymkode: 43aaf...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pillebruk kan fort gå ut av styring og da er det legens ansvar å stoppe.  Bedre føre var.  Jeg har erfaring med en lege som skrev uhemmet ut piller og satte skylden på meg fordi jeg hadde bedt om det.  Jeg  kom meg ut av dette uføret og får mye skryt for det, men jeg var kun heldig.  Jeg takker ikke legen som dyttet på meg pillene, og jeg heier på legen til trådstarter.

Anonymkode: 43aaf...50f

«Kan» ja, det behøver ikke gå slik hvis en har litt selvkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei. Jeg kommer med et rask innsmett her. Vival, Valium og Stesolid (diazepam) kan ha litt ulike virkningsmåter og har endt opp med Stesolid (raskere virkning enn Vival) og det har hatt en veldig gunstig muskelavslappende virkning, jeg bruker det mot kronisk krampetilstand. Før ble jeg gitt - for meg -  destruktive medikamenter som Truxal og Nozinan. Stesolid har vært en snill medisin og jeg har ikke måttet gå opp i dosering for å få samme effekt. Det skal visstnok også være lite toksisk (giftig) ifølge min tidligere og nylig avgåtte lege.

Men hjelp - hva skjer i samfunnet? Min nye fastlege vil heller ikke skrive ut resept og skylder på juridiske hindringer!

Istedet tilbyr han mye "annet rart" som jeg ikke ser på som relevante. Farmasøyten på apoteket er enig med meg og sier at misbrukerne bruker disse stoffene kombinert med andre medikamenter - men jeg er da ingen rusmisbruker heller! Jeg opplever ikke medikamentet som utpreget sløvende. Det kan ha med toleranse å gjøre, men har aldri opplevd det plagsomt.

SPM: Kan noen det nye regelverket om dette? Man kan da ikke skjære alle under samme kam!? Jeg kan påvise til et kontrollert forbruk også og det er dette medikamentet som har hjulpet meg til å fungere i jobb (egentlig sammen med sprøyter til løsne muskelinfiltrasjoner). Legen skylder altså regelrett på at det juidiske hindrer ham.

PS: Mulig jeg burde lagd en egen tråd om dette.

 

 

 

Endret av MagneU
tilføyelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...