Gå til innhold

Kastet ut av DPS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

«Sorry, du har ikke blitt frisk av kreften din på denne tiden så du får klare deg selv.» 

Høres det bra ut? Ikke det, nei. 

Hvis jeg hadde blitt syk i dag, tviler jeg på om jeg hadde blitt frisk. Ting tar lang tid noen ganger. 

Anonymkode: 31b09...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synd at det skulle bli sånn. Personer som sliter med det du gjør trenger ofte langvarige relasjoner til en behandler som viser at de "tåler" dem også når de viser mindre sympatiske sider. Det høres ikke helt ut som behandleren din har klart å stå i det, men tatt ting personlig. Du kan få fastlegen til å søke deg på fritt sykehusvalg til et annet DPS om de har bedre tilbud til pasienter med personlighetsforstyrrelser der (DBT er bra, og de som jobber med det skal være trent i å håndtere nettopp problematikk som suicidalitet).

 

Anonymkode: c885a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg ble også skrevet ut av Asker DPS av psykolog Marit Guntveit uten noe varsel eller beskjed på forhånd. Angivelig fordi jeg ikke møtte på en time jeg ikke visste om var satt opp,  fordi jeg hadde en operasjon da. Ble henvist på nytt med forklaring, men den ble avvist med beskked om å eventuelt kontakte kommunale tjenester. Marit Guntveit var en nyutdannet psykolog (ikke spesialist i klinisk psykologi) og jeg var en av hennes første pasienter der. Jeg har også en lang historie i psykiatrien med mange diagnoser,  så det var nok litt uheldig.

Jeg har paranoid schizofreni og selvmordstanker. Så det er ikke slik at de bare skriver ut friske iallefall. Jeg fungerer ikke i hverdagen heller,  altså i forhold til det rent nødvendige som hygiene, økonomi,  ta vare på leilighet.

Jeg skal sende inn klage til fylkesmannen, har bare ikke fått gjort det eenda.Jeg er dessverre ukomfortabel med å snakke med fastlegen om psykiske ting ifbm ny henvisning, så jeg skal forsøke å få kontakt med privat psyjolog eller psykiater og be om viderehenvisning.

Endret av Indigoposten
La til ekstra info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...