Gå til innhold

Lungebetennelse eller influensa?


Gjest Skin08

Anbefalte innlegg

Gjest Skin08

Lurer veldig på om jeg har lungebetennelse ELLER influensa. Har ikke reist til lege pga jeg har mistenkt influensa men nå er jeg heller usikker. Er det lungebetennelse bør jeg nok ta meg en tur  

Symptomer:

Elendig søvn natt til lørdag, masse frysetokter  fikk ikke målt temp

feberfri på dagen, 38-39 på ettermiddag/kveld 

Vondt i kroppen generelt, lungene og bak øyet når jeg ser til siden

hoster ikke 

ikke særlig snørrete 

sliten, orker ikke være oppreist så lenge om gangen, verre utover dagen  

tung pust 

Jeg har ikke vært forkjølet tidligere denne sesongen, har hatt flere lungebetennelser opp gjennom årene. Har astma

 

Noen som kan hjelpe?

Endret av Skin08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skin08
På 25.3.2018 den 16.32, Skin08 skrev:

Lurer veldig på om jeg har lungebetennelse ELLER influensa. Har ikke reist til lege pga jeg har mistenkt influensa men nå er jeg heller usikker. Er det lungebetennelse bør jeg nok ta meg en tur  

Symptomer:

Elendig søvn natt til lørdag, masse frysetokter  fikk ikke målt temp

feberfri på dagen, 38-39 på ettermiddag/kveld 

Vondt i kroppen generelt, lungene og bak øyet når jeg ser til siden

hoster ikke 

ikke særlig snørrete 

sliten, orker ikke være oppreist så lenge om gangen, verre utover dagen  

tung pust 

Jeg har ikke vært forkjølet tidligere denne sesongen, har hatt flere lungebetennelser opp gjennom årene. Har astma

 

Noen som kan hjelpe?

Det ble i allefall et bevis på at man ikke nødvendigvis kan gjette seg til hva som feiler en og anta man har rett... bommet totalt

 

dro til lege, konklusjon: nyrebekkenbetennelse OG halsbetennelse 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, Skin08 skrev:

Det ble i allefall et bevis på at man ikke nødvendigvis kan gjette seg til hva som feiler en og anta man har rett... bommet totalt

 

dro til lege, konklusjon: nyrebekkenbetennelse OG halsbetennelse 

 

 

 

Godt du kom deg til lege. Siden vi nå vet fasiten, så kan jeg jo med trygghet si at frysetokter ikke sjelden er relatert til nyrebekkenbetennelse;-) 

Anonymkode: 58d72...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lungebetennelse fører til mye hosting og at man hoster opp slim som kan ha en mye fastere konsistens enn ellers.Det kan være innslag av gult eller grønt i slimet.Feber er nok neppe en indukasjon på lungebetennelse,snarere influensa eller forkjølelse.

Er jeg i tvil tar jeg på meg raggasokker og en varm genser og sjekket at det er minst 20-22 grader i stua.Jeg har ofte honning i huset og drikker da mye honning og melk den skal være varm.Har også paracet hjemme 500 mg,tar altid 2 før jeg legger meg.

Er det borte dagen etter var det bare feber og forkjølelse,er du ikke bedre og nesten ikke hoster,eller bare tørrhoster er det ikke lungebetennelse.Tipper influensa.Jeg har behandlet både lungebetennelse og influensa bare ved å være hgjemme en uke og spise paracet for feberen og drikke varm melk og honning for hosten.Honning viser seg å være bakteriedrepende,men vet ikke om det også gjelder innvortes.Honningen skal enten være økologisk eller ikke være pastaurisert (varmebehandlet som melk)

Jeg har også urtepastillene Ricola og Fishermanns friend liggende hjemme som remedier mot forkjølelse.Legen spurte meg en gang om jeg har hatt lungebetennelse i det siste? Hvordan det spurte jeg da,jo du har arr på lungene.Det var sikkert den gangen jeg var hjemme en uke.Skal ikke banne på at ikke lungebetennelse gir feber,da jeg mintes at jeg svettet veldig og var varm og kald om hverandre en gang jeg var veldig syk.

Dette er bare mine egne observasjoner som en mann på 59 helt uten noen som helst kunnskaper innen legevitenskapen.Jeg har bare febertermometer,paracet honning og urtepastiller.

HHP

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...