Gå til innhold

Hjelp...hudlege/leger her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det begynte med en uskyldig kvise på haken. Jeg klemte på den, begynte å blø og det ble et digert sår til slutt. 

Nå dunker av smerte å er blitt hoven på hele haka. Gjør faktisk vondt helt opp til øret. Er redd det har blitt infeksjon i såret...når jeg leser på nett kan det være livsfarlig å klemme på kviser med tanke på blodforgiftning. Må jeg opp til lege nå? Det gjør så vondt! 

Plis svar ... 

J29

Anonymkode: b87bc...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke det..🙈Må man dra til lege med dette? Det dunker å verker enda. 

Anonymkode: b87bc...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det begynte med en uskyldig kvise på haken. Jeg klemte på den, begynte å blø og det ble et digert sår til slutt. 

Nå dunker av smerte å er blitt hoven på hele haka. Gjør faktisk vondt helt opp til øret. Er redd det har blitt infeksjon i såret...når jeg leser på nett kan det være livsfarlig å klemme på kviser med tanke på blodforgiftning. Må jeg opp til lege nå? Det gjør så vondt! 

Plis svar ... 

J29

Anonymkode: b87bc...c60

Man skal være forsiktig med plukke på åpne kviser eller sår, og i hvertfall ikke gjøre det om man ikke har helt rene fingre. Du har antakelig fått inn noen slemme bakterier, og en antibakteriell salve hadde nok ikke vært dumt.

 

Er ingen lege, men tror jeg ville vasket litt med Pyrisept eller lignende og latt området være i fred og sett an til i morgen. Er hevelsen enda større, ville jeg gått til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke det..🙈Må man dra til lege med dette? Det dunker å verker enda. 

Anonymkode: b87bc...c60

Det er helt naturlig at et sår dunker og verker. Er du sikker på at dette var en kvise og ikke feks herpes/munnsår? Sistnevnte kan gjøre skikkelig vondt i tilfelle og oppleves slik du beskriver. Jeg hadde sett det hele an noen dager. Om ikke endring til bedre da, lege. Og la det være i fred.

Anonymkode: 63527...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det begynte med en uskyldig kvise på haken. Jeg klemte på den, begynte å blø og det ble et digert sår til slutt. 

Nå dunker av smerte å er blitt hoven på hele haka. Gjør faktisk vondt helt opp til øret. Er redd det har blitt infeksjon i såret...når jeg leser på nett kan det være livsfarlig å klemme på kviser med tanke på blodforgiftning. Må jeg opp til lege nå? Det gjør så vondt! 

Plis svar ... 

J29

Anonymkode: b87bc...c60

Nja. Rens det med pyrisept eller klorhexidin om du har og smør på en bakteriedrepende salve. Gjenta morgen og kveld. Om det ikke bedres på et par dager eller blir vondere så ta kontakt med legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke det..🙈Må man dra til lege med dette? Det dunker å verker enda. 

Anonymkode: b87bc...c60

Om du ikke har pyricept greier, så kan du bruke varmt utblandet grønnsåpevann. Det sier nemlig mamma at er bakteriedrepende. Det brukte jeg på fotsårene mine på påsketur da jeg var barn, etter jeg fikk betente gnikkesår og vorter etter trampolinehopping. Da ble de bedre. Og etterpå smørte mamma føttene med en talkium salve. (sån som de bruker på såre/betente diare baby rumper og sånt).

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...