Gå til innhold

Påskeferie?!


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Gjør dere noe ekstra ut av påskeuka? Flere år har jeg jobbet mandagen og tirsdagen, men i år har jeg fri hele uka :)

Vi er på Vestlandet som vi pleier i påska, og har vært rundt og besøkt gamle slektninger i dag. Våre besøk noen ganger i året er deres høydepunkt og det de ser frem imot i hverdagens langsomme dager.... Både fint og vemodig å se hvor mye de setter pris på oss...

Nå håper jeg vi får noen fine dager med ski og sol :) Fint å være sammen, nesten hele familien, og kjenne at vi hører sammen og hører til her, selv om det ikke er her vi bor. Ønsker alle fine påskedager, med eller uten sol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Gjør dere noe ekstra ut av påskeuka? Flere år har jeg jobbet mandagen og tirsdagen, men i år har jeg fri hele uka :)

Vi er på Vestlandet som vi pleier i påska, og har vært rundt og besøkt gamle slektninger i dag. Våre besøk noen ganger i året er deres høydepunkt og det de ser frem imot i hverdagens langsomme dager.... Både fint og vemodig å se hvor mye de setter pris på oss...

Nå håper jeg vi får noen fine dager med ski og sol :) Fint å være sammen, nesten hele familien, og kjenne at vi hører sammen og hører til her, selv om det ikke er her vi bor. Ønsker alle fine påskedager, med eller uten sol!

Jeg skal på besøk til familie i Tigerstaden, det ser jeg frem til. Har også hatt en fin tur sammen med min kjære datter. De to siste dagene av påsken skal jeg være hjemme å slikke sol på verandaen..... (har bestilt sol....hehe)

Ønsker deg en riktig fin påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er ofte vanskelig å finne tid for alt. Jeg skriver på et " sånt uendelighetsprosjekt" og har vasket stedet jeg bor og trapper ned på alt som lar seg trappe ned på så alt er klart for "kreativ session" Har hva jeg trenger i øyeblikket med andre ord. Men vær og helse har uansett alt å si.😊😊

God påske til alle fra meg.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg flyr ikke rundt å sammenlikner meg med Gudoghvermann og har tenkt å gjøre bort meg på noe måte. Det er ingen grunn til å lese noe mellom linjene på noe måte. Er ikke psykotisk på noe måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 timer siden, påskelilje skrev:

Gjør dere noe ekstra ut av påskeuka? Flere år har jeg jobbet mandagen og tirsdagen, men i år har jeg fri hele uka :)

Vi er på Vestlandet som vi pleier i påska, og har vært rundt og besøkt gamle slektninger i dag. Våre besøk noen ganger i året er deres høydepunkt og det de ser frem imot i hverdagens langsomme dager.... Både fint og vemodig å se hvor mye de setter pris på oss...

Nå håper jeg vi får noen fine dager med ski og sol :) Fint å være sammen, nesten hele familien, og kjenne at vi hører sammen og hører til her, selv om det ikke er her vi bor. Ønsker alle fine påskedager, med eller uten sol!

Jeg hadde spurt å få ta en feriedag i morgen, men fikk til svar at jeg måtte se det an fordi det _ kan_ være at noen blir syke :lol: ( I tillegg til dem som er syke fra før) 

De som pleier å bli syke før ferie og upopulære vakter, som vi forutså ville bli det, de ble «syke» også. 

Men gleder meg til ferie nå, enten jeg må jobbe i morgen eller ikke :) Jeg skal være hjemme i ferien. 

Gå på ski, en tur på Latter på Aker brygge. Skal bli godt med noen fridager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer fra år til år om jeg tar fri mandagen og tirsdagen i påskeuka. I år har jeg ikke fri. Onsdag tar jeg vel alltid fri, da den er halv dag og få timer å avspasere. I år skal vi faktisk "hjem til mor" for første påske på tre år, så det blir stas :-) Håper det smelter MASSE mens jeg er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en oval palmehelg i en storby, før jeg nå jobber litt og reiser til fjelles i morgen for å bli over påske. Meldt strålende sol i fjellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Xtra skrev:

Har hatt en oval palmehelg i en storby, før jeg nå jobber litt og reiser til fjelles i morgen for å bli over påske. Meldt strålende sol i fjellet :)

Det er nydelig i fjellet☀️☀️☀️ Jeg har imidlertid pr nå fått et raserianfall pga vonde bein, trang jakke og elendig skikjøring, så satt meg i solveggen. Men har seff glemt solbriller... Crisis. #sur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært stresset i langt tid fordi jeg har hatt 50 % fast jobb og i tillegg har jeg vært vikar. Hver mnd har jeg stresset med om jeg vil få nok vakter til å klare oss økonomisk neste mnd. 

De siste mnd fikk jeg stadig færre vakter og stadig mer fri. Mange har sagt at de er misunnelige på meg for at jeg har mye fri. Men for meg har ikke dette vært fri, det har vært stress og uro. 

Etter påske begynner jeg i 100 % stilling, noe jeg virkellg har sett frem til. Jeg vet at det innebærer lite fri, at jeg vil sette stor pris på de fridagene jeg får. 

Nå skal jeg nyte de siste fridagene jeg har med ro :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Det er nydelig i fjellet☀️☀️☀️ Jeg har imidlertid pr nå fått et raserianfall pga vonde bein, trang jakke og elendig skikjøring, så satt meg i solveggen. Men har seff glemt solbriller... Crisis. #sur

Sånn da ble jeg kjørt rett ned bakfra også😫 Sesong i bakken over for i år. Takk og lov for hjelm. Passet bra å få en overpriset vond salat nå da - siden jeg ikke kan bestille alt jeg egentlig har lyst på😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, cilie skrev:

Sånn da ble jeg kjørt rett ned bakfra også😫 Sesong i bakken over for i år. Takk og lov for hjelm. Passet bra å få en overpriset vond salat nå da - siden jeg ikke kan bestille alt jeg egentlig har lyst på😑

He he, unnskyld at jeg ler. Opp med hodet jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, cilie skrev:

Sånn da ble jeg kjørt rett ned bakfra også😫 Sesong i bakken over for i år. Takk og lov for hjelm. Passet bra å få en overpriset vond salat nå da - siden jeg ikke kan bestille alt jeg egentlig har lyst på😑

Klikket "liker", men passet kanskje ikke helt her ;). God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, påskelilje skrev:

Gjør dere noe ekstra ut av påskeuka? Flere år har jeg jobbet mandagen og tirsdagen, men i år har jeg fri hele uka :)

Vi er på Vestlandet som vi pleier i påska, og har vært rundt og besøkt gamle slektninger i dag. Våre besøk noen ganger i året er deres høydepunkt og det de ser frem imot i hverdagens langsomme dager.... Både fint og vemodig å se hvor mye de setter pris på oss...

Nå håper jeg vi får noen fine dager med ski og sol :) Fint å være sammen, nesten hele familien, og kjenne at vi hører sammen og hører til her, selv om det ikke er her vi bor. Ønsker alle fine påskedager, med eller uten sol!

Hytta hytta hytta! :) Har vært der med ungene siden lørdag, nå er vi hjemme for å lempe ungdommene over til pappan og ta en dusj før vi setter nesa til fjells igjen i morra. :) Ingen fare for å bli nedkjørt hos oss - vi var på tur i 3 timer i går og møtte 5 mennesker og en hund og da syntes vi at vi hadde møtt mange! :lol: Sola skinner fra skyfri himmel og vi storkoser oss! Masse snø og deilig skiføre på hytta, men når påska er over er jeg overklar for at våren kommer altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nicklusheletida skrev:

He he, unnskyld at jeg ler. Opp med hodet jente :)

Hehe, veldig glad det gikk så bra, men enda mer glad for at min vintersesong nå er over! Ja, til langrenn neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Xtra skrev:

Klikket "liker", men passet kanskje ikke helt her ;). God påske!

Takk det samme! Skal nyte herlig sol og at skisesong og vinter er over for i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 minutter siden, cilie skrev:

Hehe, veldig glad det gikk så bra, men enda mer glad for at min vintersesong nå er over! Ja, til langrenn neste år!

Tidligere i vinter sa jeg så kjekt at jeg skal kjøre alpint til jeg er godt over 60 år i hvert fall . Så var jeg med kjæresten i sort bakke (et sted hvor det bare er sort bakke ) Etter 2 omganger var det nok for min del. Jeg hadde kommet meg ned uskadd og  levende begge gangene og ville ikke utfordre sjebnen en gang til. Jeg gjorde som deg, satte meg på en varmestue og sa til kjæresten at han kunne ta noen omganger til mens jeg satt der jeg satt. Ferdig snakka ! :D

Jeg er ikke ferdig med alpinski enda, men sort bakke er jeg i hvert fall ferdig med :-)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Tidligere i vinter sa jeg så kjekt at jeg skal kjøre alpint til jeg er godt over 60 år i hvert fall . Så var jeg med kjæresten i sort bakke (et sted hvor det bare er sort bakke ) Etter 2 omganger var det nok for min del. Jeg hadde kommet meg ned uskadd og  levende begge gangene og ville ikke utfordre sjebnen en gang til. Jeg gjorde som deg, satte meg på en varmestue og sa til kjæresten at han kunne ta noen omganger til mens jeg satt der jeg satt. Ferdig snakka ! :D

Jeg er ikke ferdig med alpinski enda, men sort bakke er jeg i hvert fall ferdig med :-)

Hehe, sort bakke er det best å holde seg laaangt unna! Men nailer du å kjøre i dem, er det nok veldig oppnåelig å kjøre til langt over 60(som vel er en stund til!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...