Gå til innhold

Dystre tall om innvandrere og jobbmarked


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det påhviler en stor bevisbyrde på dem som mener at Norge er helt avhengig av innvandring – for ikke å snakke om dem som hevder at ‘uten innvandring stopper Norge’. Det kan faktisk se ut som det heller er det motsatte som er tilfelle.

https://www.arbeidsnytt.no/dystre-tall-om-innvandrere-og-jobbmarked/101551

 

Anonymkode: bd735...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Det er stor mangel på oppdrag i alle sektorer tror jeg også og det er veldig vanskelig å si hva som kan gjøre det bedre. Men det er helt feil å  antyde skyld på noen grupper for det mener jeg. Innvandrere flest gjør mer enn så godt de kan tror jeg og mange av dem sliter kanskje veldig ensomt under" krysspress" fra et storsamfunn som har krav til deres væremåte som går på deres følsesliv løs. Så mange invandrerpsykiatere er det vel heller ikke pr nå. Men dette er veldig vanskelig det er jeg veldig enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel egentlig ikke noe nytt. Alle vet det, men altfor mange er for opptatt av å fortrenge det. Det passer jo tross alt ikke inn i deres syn på innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg føler vel bare at mye av medietrykket nå er så trist og forferdelig ikke bare i denne saken at jeg har begynt å " skjærme" meg mer i mediebruken og ta mere grep. Tenker av og til i og med at det var bankspørsmål ved tidligere tilfelle her på fora at man finner ut av med tiden. Hvem eier bankene? Nei ikke vet jeg.Vet bare at ingen har penger til alt tror jeg. Jeg føler vel bare at man har ikke apparat til å ta imot alt bestandig. Medietrykket kjennes akkurat så overveldende av og til.

Når det gjelder invandrerandelen så mener jeg at de har fortjent god støtte på like for med alle andre og nødvendig individuelt tilpassede opplegg  i de tilfeller det trengs.Kanskje mange drar videre igjen for bedre utdanning i utlandet om en ti års periode. Med nye medier og kommunikasjon blir sikkert utdanninger og jobbmuligheter veldig påvirket. Hva politikerene og akademia ønsker tenker jeg. Alles vitnemål er jo i forskjellige språk allerede nå.

Det eneste vi vet tror jeg er endringer. Men at alt er bra for oss det tror jeg ikke. Manges liv er mangelfulle på så mye tror jeg invandrer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er veldig begrenset med kunnskap om så veldig mye på jord også omkring innvandring føler bare jeg. Det kan være lett å tillegge tilfeldige medieoppslag for mye vekt. Det kan være mye " øyeblikksbeskrivelser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...