Gå til innhold

Blødning utenom menstruasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

 

Jeg har ei datter på snart 16 år som avsluttet siste menstruasjon for ca 1,5 uker siden. For 5 dager siden begynte hun å blø igjen. Hun sier at det ikke er typisk mens, men mer som fersk blod. Det er såpass mye, at hun må bruke bind eller tampong. Hun har stikkende smerter. Jeg har snakket med henne om at det er vanlig med uregelmessig menstruasjon de første årene, men hun er engstelig for dette.  Hun fikk mens 1.gang som 12-åring og har vanligvis langvarige, kraftige og smertefulle menstruasjoner. Hun har tidligere vært til lege ang dette.

Jeg har ringt fastlegen i dag, fordi jeg mener at det ikke er bra at hun har hatt så mye og langvarige blødninger ila de siste ukene. Ble avvist  fordi legen mente at vi kan se dette an til over påsken og ta kontakt da, hvis det ikke hadde stoppet.

Jeg er bekymret for at hun blør så mye og mister blod. Bør jeg kreve en legetime, ev ringe legevakta for å få en "second opinion"?

Anonymkode: 7e988...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er langt på vei enig med fastlegen. En normal menstruasjon er på ca 50 ml blod. En blodgiver tappes for 450 ml blod uten at det går ut over helsen. Så det er mye å gå på.

Er det utelukket at din datter kan være gravid? Det bør dere ta en prat om.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...