Gå til innhold

Normale celleprøver etter konsinering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg har akkurat vært på første etterkontroll etter konsinering (cin2-3)Og disse prøvene viste normale celler. Står også i brevet at jeg må bestille ny time for nye prøver igjen om 6 månder. Jeg spurte legen når jeg tok etter kontroll om jeg kunne prøve og bli gravid om prøvene var normale denne gang. Det fikk jeg beskjed om at var greit. Da jeg spurte om når skal neste prøver tas så måtte hun sjekke opp dette. Fikk svar på det i brevet.

Men spørsmålet mitt er nå da: Er det fremdeles ok og bli gravid selvom jeg må ta enda en ny prøve om 6 mnd igjen? Hva hvis disse prøvene ikke er normale og man da er gravid? Bør jeg vente? 

Anonymkode: 3b08d...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanlig rutine å ta prøve 6 måneder etter konisering og så igjen etter 6 måneder. Deretter hvert 3.år som er rutine i livmorhalskreftprosjektet.

Så du kan gjerne starte opp med å prøve å bli gravid. Lykke til.

Vennlig hilsen Mette

PS Celleforandringer i graviditet følges med kolposkopi (kikkertundersøkelse av livmorhalsen) og celleprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...