Gå til innhold

Vindus vasking


Franzeska

Anbefalte innlegg

Argh, finnes det verre husarbeid? Har lest meg opp og ned i tips på nettet nå, men det blir bare rot med masse striper og søl. Ikke finner jeg noen god nal heller. Har forsøkt flere nå.

Kan dere hjelpe meg?

1. Hvilken vindusnal anbefaler du? (Den må gjerne koste litt, da alternativet er å betale noen for å utføre jobben).

2. Hva er dine beste vindusvasketips?

Jeg velger å ikke si noe om hvordan jeg har gjort det her, for å ikke påvirke svarene;)

På forhånd takk!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bare en mikrofiberklut med vann, så drar jeg over med nal og tørker lang kantene med papir. Holder nalen skrått, ellerså blir det striper. Bruker en helt vanlig nal. Husker ikke hva den kostet eller hvor den ble kjøpt, men det er ingenting magisk med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sverger til Nylonvask når det kommer til vindusvask. Ingenting annet overgår denne. Bruksanvisning på pakka om jeg ikke husker feil. Nal og en tørr fille til å tørke langs kanter etter at nalen er brukt. Og så er det «nalføring» da. Man starter i et hjørne og trekker til neste og så starter svingingen over og nedover. Trekker altså ikke nalen rett ned fra øverst og ned og så gjentar ved siden av. Evnt noe vann som  kan bli liggende i svingene etter nalen tørkes av med filla. Du finner sikkert noen videoer på YouTube om hvordan dra nalen. 

Anonymkode: 28a62...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Franzeska skrev:

Argh, finnes det verre husarbeid? Har lest meg opp og ned i tips på nettet nå, men det blir bare rot med masse striper og søl. Ikke finner jeg noen god nal heller. Har forsøkt flere nå.

Kan dere hjelpe meg?

1. Hvilken vindusnal anbefaler du? (Den må gjerne koste litt, da alternativet er å betale noen for å utføre jobben).

2. Hva er dine beste vindusvasketips?

Jeg velger å ikke si noe om hvordan jeg har gjort det her, for å ikke påvirke svarene;)

På forhånd takk!😊

BRUKER EN SÅNN EN: https://www.clasohlson.com/no/Kärcher-WV-2-Plus-vindusvasker/Pr441450000

GÅR SÅ DET SUSER.

Kärcher WV 2 Plus vindusvasker

Anonymkode: f3897...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den der Kärcher-saken over her, men synes ikke den er noe særlig. Blå Jif, nal og klut som nalen tørkes på, funker greit nok for meg. Nalen dras sidelengs og tørkes av mellom hver gang. Men jeg er definitivt ingen guru på dette så du bør nok egentlig ikke høre på meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vindusvask synes alltid blir bra, selv om jeg ikke har verken noen magisk nal eller noe supervaskemiddel. 

Som vaskemiddel bruker jeg enten jif vindusvask (liten flaske med noe blått oppi) eller en blanding av Zalo og salmiakk. Bruker en eller annen nal (har 2-3 liggende uten at jeg helt vet hvor de kommer fra), men det viktigste for å få et fint resultat anser jeg å være nok gode mikrofiberkluter.

Starter med å vaske karmer og glass med våt klut. Deretter tar jeg tørr mikrofiberklut og tørker et smalt felt langs karmene. Bruker så nal og tørker av nalen mellom hver gang den brukes på en klut. Når ett vindu er ferdig "nalet", så fjerner jeg evt. striper med tørr mikrofiberklut, samt tørker med tørr mikrofiberklut dersom det har blitt søl på karmer.

Anonymkode: fc23f...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...