Gå til innhold

Diagnostisering av schizofreni?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk diagnosen schizofreni i fjor, men har ikke fylt ut et eneste skjema i sammenheng med diagnosen. Det eneste jeg har fylt ut er et skjema om asperger. Er det slik at diagnosen blir satt bare på bakgrunn av observasjon og samtaler?

Anonymkode: 2b439...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trodde det var sånn at skjemaer og intervjuer skulle brukes uansett - for å sikre diagnosen? Men jeg vet ikke. Har fått en form for schizofrenidiagnose selv, uten at det ble brukt skjemaer.

Anonymkode: bf20b...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har bare mer og mer inntrykk av at sykdom er ofte ikke så lett å finne ut av. Det er synd ar behandlingsapparatet og representanter der ofte gir inntrykk av noe annet. Det er hvilke tanker jeg gjør meg etter mange år med lignende problematikk.Det har ofte veldig mye med det å gjøre at alle har vi ikke hatt det likt i livet og det er mye rent lureri og kameraderi i helsesektoren tror jeg som ikke gjør det noe lettere for pasienten som kanskje ikke har så mange bekjente å spille på og kanskje selv har en støttetiltak i en familie med "høyt konfliktnivå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk diagnosen på avdeling 3-4 psykiatere var involvert,  ingen skjema. Etter utskrivelse var jeg på poliklinikken det det ble fullt ut skjemaer tok 3-4 timer ,så skulle sjema gjennomgås av avdelingsleder siden legen som gjorde sjema ikke var psykiater.

Så det var både samtaler, observasjoner og sjema som gav diagnosen. Tror diagnosen bare skal gis vis symptomene har vært  tilstede 3 måneder eller lenger ,før diagnosen blir satt.

Anonymkode: c19eb...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2018 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk diagnosen schizofreni i fjor, men har ikke fylt ut et eneste skjema i sammenheng med diagnosen. Det eneste jeg har fylt ut er et skjema om asperger. Er det slik at diagnosen blir satt bare på bakgrunn av observasjon og samtaler?

Anonymkode: 2b439...938

Hører du stemmer, er du psykotisk? Les om tips prosjektet. Der står det om oppdagelse av schizofreni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 timer siden, tjohei1 skrev:

Hører du stemmer, er du psykotisk? Les om tips prosjektet. Der står det om oppdagelse av schizofreni. 

Jeg hører ikke stemmer eller har andre hallusinasjoner. Jeg er heller ikke psykotisk, men har vært det for to år siden. 

Anonymkode: 2b439...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører ikke stemmer eller har andre hallusinasjoner. Jeg er heller ikke psykotisk, men har vært det for to år siden. 

Anonymkode: 2b439...938

Da bør du fanges opp av tips prosjektet. Les mer på nettet. Du er ispfall utsatt for det hvis det ikke er rusrelatert da  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...