Gå til innhold

Dere som får flashbacks


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 timer siden, MxxM skrev:

Får dere følelsen av å være unormal fordi dette skjer? 

Jeg tror mange føler det slik. Jeg tror også at det du har opplevd i seg selv er nok til å føle seg "unormal". 

Har du ptsd eller kptsd? (du trenger selvsagt ikke å svare på det om du ikke ønsker)

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, XbellaX skrev:

Jeg tror mange føler det slik. Jeg tror også at det du har opplevd i seg selv er nok til å føle seg "unormal". 

Har du ptsd eller kptsd? (du trenger selvsagt ikke å svare på det om du ikke ønsker)

Takk for svar. Dette er vanskelig. Jeg vil bare føle meg normal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Etter noen år i stolen til disse forstå-seg-på-erne, har jeg avfunnet meg med at det er den utløsende hendelsen som var unormal. Ikke min reaksjon på det. Likevel griper jeg meg i å rakke ned på meg selv for det fortsatt. Skjer det blir jeg fjærn og får sterk angst; noe folk merker som at jeg plutselig blir bortreist, må veldig fort på do (for å samle meg), mister totalt tråden i samtaler eller hva jeg driver med. Man vil jo ikke ha det slik uansett hvor mye psykologene skal ha oss til å snu tankemønsteret inn i at det er en normal reaksjon på en eller flere unormale hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Etter noen år i stolen til disse forstå-seg-på-erne, har jeg avfunnet meg med at det er den utløsende hendelsen som var unormal. Ikke min reaksjon på det. Likevel griper jeg meg i å rakke ned på meg selv for det fortsatt. Skjer det blir jeg fjærn og får sterk angst; noe folk merker som at jeg plutselig blir bortreist, må veldig fort på do (for å samle meg), mister totalt tråden i samtaler eller hva jeg driver med. Man vil jo ikke ha det slik uansett hvor mye psykologene skal ha oss til å snu tankemønsteret inn i at det er en normal reaksjon på en eller flere unormale hendelser.

 «Likevel griper jeg meg i å rakke ned på meg selv for det fortsatt»

på hvilken måte gjør du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror kanskje at jeg ikke er skamfull for å ha flashbacks for det kan jeg ikke hjelpe for. Men når man får disse rådene fra psykologen om hvordan møte dette så får jeg litt nederlagsfølelse når det ikke blir bedre. Da føler jeg at det er min feil og det at jeg ikke « jobber» nok med saken. 

Anonymkode: d1c17...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Når jeg griper meg i å rakke ned på meg selv? Det kan f.eks. være tanker som "jeg er en idiot som ikke takler dette; hva som har skjedd i fortiden burde jeg klare å holde i fortiden, jeg fortjener ikke hjelp når jeg fortsatt plages med dette, jeg er en asosial ikke-takler." Sånne tankerekker. De er ikke konstruktive, men svært selvnedvurderende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...