Gå til innhold

Går ikke ned i vekt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg ikke spist godteri, kake o.l. på over et år, heller ikke drukket brus/saft eller juice. Jeg har trent 4-5 dager i uka, i snart 5 mnd. I tillegg har jeg fulgt en tilpasset kostholdsplan i litt over en mnd. Jeg ventet ikke at jeg skulle merke mye endring, men en liten nedgang hadde jeg ventet meg etter så mye "jobb". Men jeg har siden jeg begynte å trene mer, gått inn 0,5 cm rundt magen og ellers ingen endring på resten av kroppen. Vekta har gått opp 3 kg... Er dette normalt? Bør jeg bare ha is i magen og fortsette? Blir litt umotivert når det skjer så lite endringer. 

Anonymkode: d6695...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke spist godteri, kake o.l. på over et år, heller ikke drukket brus/saft eller juice. Jeg har trent 4-5 dager i uka, i snart 5 mnd. I tillegg har jeg fulgt en tilpasset kostholdsplan i litt over en mnd. Jeg ventet ikke at jeg skulle merke mye endring, men en liten nedgang hadde jeg ventet meg etter så mye "jobb". Men jeg har siden jeg begynte å trene mer, gått inn 0,5 cm rundt magen og ellers ingen endring på resten av kroppen. Vekta har gått opp 3 kg... Er dette normalt? Bør jeg bare ha is i magen og fortsette? Blir litt umotivert når det skjer så lite endringer. 

Anonymkode: d6695...60b

Høres frustrerende ut! Jeg sliter med vektnedgangen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke spist godteri, kake o.l. på over et år, heller ikke drukket brus/saft eller juice. Jeg har trent 4-5 dager i uka, i snart 5 mnd. I tillegg har jeg fulgt en tilpasset kostholdsplan i litt over en mnd. Jeg ventet ikke at jeg skulle merke mye endring, men en liten nedgang hadde jeg ventet meg etter så mye "jobb". Men jeg har siden jeg begynte å trene mer, gått inn 0,5 cm rundt magen og ellers ingen endring på resten av kroppen. Vekta har gått opp 3 kg... Er dette normalt? Bør jeg bare ha is i magen og fortsette? Blir litt umotivert når det skjer så lite endringer. 

Anonymkode: d6695...60b

Du bør regne ut hvor mye du bør ligge på hver dag for en mest fornuftig nedgang. 500Kcal under vedlikeholdsnivå. Dette finner du om du googler. Selv  er jeg veldig stillesittende og skal spise rundt 1750 kcal for vedlikehold, det betyr at jeg legger meg på ca 1200 kcal nå når jeg slanker meg, og det fungerer veldig bra i forhold til vektnedgang. Andre med mer aktivitet i hverdagen kan nok spise noe mer enn meg.  

søk etter bmrkalkulator og legg inn dine mål. Og selvfølgelig ikke gi deg, da når du i hvert fall ikke dine mål. Et lite tips. På kvinneguiden hvor jeg også er, har vi en veldig motiverende tråd gående som heter Vi som skal ned i vekt til sommeren, og der legger vi inn vektnedgang hver uke og heier hverandre frem i oppturer og nedturer, og det er en ganske stor motivator i hvert fall for meg. Kanskje du skulle hive deg med der? Den starter i dag faktisk. Stå på!

Anonymkode: 48e9b...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du bør regne ut hvor mye du bør ligge på hver dag for en mest fornuftig nedgang. 500Kcal under vedlikeholdsnivå. Dette finner du om du googler. Selv  er jeg veldig stillesittende og skal spise rundt 1750 kcal for vedlikehold, det betyr at jeg legger meg på ca 1200 kcal nå når jeg slanker meg, og det fungerer veldig bra i forhold til vektnedgang. Andre med mer aktivitet i hverdagen kan nok spise noe mer enn meg.  

søk etter bmrkalkulator og legg inn dine mål. Og selvfølgelig ikke gi deg, da når du i hvert fall ikke dine mål. Et lite tips. På kvinneguiden hvor jeg også er, har vi en veldig motiverende tråd gående som heter Vi som skal ned i vekt til sommeren, og der legger vi inn vektnedgang hver uke og heier hverandre frem i oppturer og nedturer, og det er en ganske stor motivator i hvert fall for meg. Kanskje du skulle hive deg med der? Den starter i dag faktisk. Stå på!

Anonymkode: 48e9b...835

Tusen takk for tips😊 Jeg har allerede fått en skreddersydd kostholdsplan som jeg følger slavisk, har fulgt denne i over 1mnd. Jeg får vel bare ha mer tålmodighet.. Men er utrolig umotiverende når jeg føler at jeg jobber veldig hardt både mef spising og trening, uten resultat.. Får satse på at det plutselig løsner etterhvert..

Anonymkode: d6695...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...