Gå til innhold

10 år og alene hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er alene med 2 gutter. En på 15 og en på 10 år. 15 åringen spiller fotball og vil gjerne at jeg skal se på kampene. Lillebror vil ikke være med. Han vil sitte hjemme å spille. Så han blir alene 1 kveld pr uke fra kl 1930-2115. Han synes det er greit men ei venninne synes ikke det er greit at han er hjemme alene på kvelden. Er det veldig forskjell på å være alene på kvelden enn på dag/ ettermiddag? 

Anonymkode: a098d...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er det veldig vanskelig å gi et fasitsvar på. Hvordan er 10-åringen? Er han modig og selvstendig for alderen? Er han mørkeredd? Husredd? Vet han hva han skal gjøre under en nødssituasjon? Brann, innbrudd, skader osv. Hvordan bor dere? Har du naboer du stoler på i nærheten? Har 10-åringen mobil eller en måte å kontakte deg på? Hvor langt unna er fotballbanen, og hvor lang tid vil det ta deg å komme deg hjem? 

Når det er så sent så burde vel en 10-åring være i seng, og det å la en 10-åring være alene når han er 10 synes jeg er tidlig. Men jeg skjønner godt at du vil se kamp til 15-åringen også. Har dere noen som kan komme 1 gang i uken, evt en nabo som kan holde et øye med nabohuset? 

Anonymkode: c160d...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Ja, det går helt sikkert fint 😊 Ett av våre barn har i perioder vært litt husredde, men de to andre har elsket å være alene hjemme, også om kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alene med 2 gutter. En på 15 og en på 10 år. 15 åringen spiller fotball og vil gjerne at jeg skal se på kampene. Lillebror vil ikke være med. Han vil sitte hjemme å spille. Så han blir alene 1 kveld pr uke fra kl 1930-2115. Han synes det er greit men ei venninne synes ikke det er greit at han er hjemme alene på kvelden. Er det veldig forskjell på å være alene på kvelden enn på dag/ ettermiddag? 

Anonymkode: a098d...caa

Når han selv synes det er greit, så er det en fin løsning🙂

Anonymkode: 23074...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lillebror vil ikke være med. Han vil sitte hjemme å spille. Så han blir alene 1 kveld pr uke fra kl 1930-2115. Han synes det er greit

Hvis du stoler på ham, og han kan ringe deg hvis det er noe, burde det gå helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt dumt å si ,men jeg stoler mer på han enn 15 åringen akkurat no med sin hormonell kropp 😂😂

Anonymkode: a098d...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...