Gå til innhold

Symptomer på UVI


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

For 3 år siden fikk jeg urinveisinfeksjon, etter den fikk jeg enda en. Etter den så har jeg hatt vedvarende symptomer på uvi, noen ganger er sviingen veldig sterk, andre ganger så kjenner jeg ikke noe i det hele tatt.. det er av og på hvor instens sviingen er. Som jeg kan se er det ikke blod i urinen. Den lukter stramt men ikke noe annet og jeg må ofte på do for å tisse.. Jeg har fått kurer fra leger men ingen ting hjelper.. jeg er 20 år.

Noen som har hatt eller har det samme som meg? 

Anonymkode: 280a5...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Husk å gå på do etter sex!! Å ha alltid varmt undertøy. Er du fuktig, skift klær. Unngå å bli kalde på føttene. Aldri gå ut i bløtt hår, uansett årstid. Det er mine tips for å unngå uvi.

Anonymkode: 5bf1d...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Har du fått undersøkt urinen for bakterier når du har symptomer? Hvis det påvises bakterier kan man få medikamenter (f.eks. Hiprex) for å forebygge nye infeksjoner.

Hvis det ikke påvises bakterier, kan det være kroniske forandringer i urinblæren som gir samme symptomer som infeksjon. Det kan da være aktuelt med cystoskopi (kikkertundersøkelse av blæren i lokalbedøvelse).

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...